Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra
"Trav är mer än spel och spelare" skriver du.
Det är klart det är så men det är och kommer alltid vara pengarna som styr oavsett vilken sport vi pratar om. Vad tror du är viktigast för majoriteten hästägare i vårt avlånga land, i t.ex. elitloppet? 3 miljoner i förstapris eller äran att vinna elitloppet? Läs frågan rätt nu. MAJORITETEN! Jag syftar inte på de få mångmiljonärer som äger häst.
Testa att ta bort förstapriset och se hur många som skulle tävla. Spelare är en förutsättning för att trav ska finnas. Trav är inte en förutsättning för att spelare ska finnas. Vi söker oss bara till andra idrotter isf.
|
Spelare kommer alltid att finnas. Majoriteten av de som spelar på trav skiter antagligen fullt i om bergh mörkar eller inte.
Men jag förstår inte varför disskutionen kommer över till det här, det är klart att spelare ska ha rätt information det är väl en förutsättning för spel överhuvudtaget.
Men de flesta här inne verkar vara så pantade att de tror att man ska trycka sönder sin svindyra häst varje gång den startar.
Men jag inser att majoriteten här inte har IQ nog att förstå vad jag menar utan börja tjata om de få tränare som mörkar som inte ens har med min poäng att göra.
Ni som verkligen är traventusiaster och inte bara socfalls spelare men ändå inte vet så mycket mer än om loppen. Ta en tur på stallbacken och prata med folk och ägare. Vi behöver en ökat intresse till travet från rötterna inte mer spelare om travet ska finnas i samma omfattning för barn och barnbarn.