Visa ett inlägg
Gammal 2013-05-04, 16:29   #3
the_mirage

the_mirages avatar

Reg.datum: feb 2011
Sharp$: 800
Standard

I onsdags förmiddag stod Formula One i 50 ggr som vinnare och 10 ggr på plats 1-4. Jag var nära att spela med tanke på hur nöjd Reijo lät på förhand men avstod, något jag såklart ångrar.
10 ggr på Formula One hade varit en bjudning nu om Reijo deklarerat att han vill starta. Nu låter han väldigt tveksam och vill prata med hästens ägare. Som Reijo själv sa så finns det andra fina lopp att köra och han vill gärna ha en frisk häst som kan tävla ett tag framöver. Sett till den tidigare skadehistoriken är det resonemanget förståerligt.
Jag tycker inte att de 10 ggr som Unibet erbjuder i dagsläget är någon bjudning med tanke på att det absolut inte är givet om hästen startar. Tycker snarare att det lutar åt ett nej. Visst skulle det vara roligt för Elitloppet om han tackar ja och visst är han då en av de hetaste segerkandidaterna men med tanke på att man inte får tillbaka insatsen om hästen man spelat på ej kommer till start bör man ta detta i beaktande.

Shaq Is Back finns till 50 ggr men då hade jag föredragit 9,00 på plats 1-4.
Kunde Classic Grand Cru ta sig till final och sen spurta till sig en tredjeplats efter att ha körts på innerspår så... Blir dock pass för min del tillsvidare.

Ska jag nämnda något odds som känns lockande väljer jag 25 ggr på Arch Madness som inatt slutade trea på 1.09,4 efter att ha snabbstartat och gått i fjärde/femtespår första sväng och sedan pressat sig till ledningen. Hästen höll bra med tanke på detta. Dock är det samma sak här, osäkert om han startar men det känns ändå som mer sannolikt än för Formula One.
the_mirage är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat