Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-05-04, 14:48   #1
 
Fyrans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 700
Sharp$: 160
Standard

Uppsnack: Elitloppet 2013


Nä, nu är det dags att börja spekulera...

Hittade en sida med odds från olika spelbolag:
http://www.braodds.com/elitloppet#.UYUOXLXxq3A

Efter snabbkollen tycker jag nog Friction och Shaq Is Back, till 35 resp 40 ggr, är intressanta. Formula One till 9.50 skulle jag oxå kunna tänka mig. Oracle är inte ens med i listan, men det lär väl ändra sig...

Men som så ofta, i ett tidigt läge, så vet man inte vilka som startar, startspår, etc, så förutsättningarna förändras. Så även spelidéer.

Kör hårt, lads!!
Fyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-04, 14:53   #2
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Formula one har redan vunnit 9.50 en ren bjudning!
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-04, 15:29   #3
 
the_mirages avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 206
Sharp$: 799
Standard

I onsdags förmiddag stod Formula One i 50 ggr som vinnare och 10 ggr på plats 1-4. Jag var nära att spela med tanke på hur nöjd Reijo lät på förhand men avstod, något jag såklart ångrar.
10 ggr på Formula One hade varit en bjudning nu om Reijo deklarerat att han vill starta. Nu låter han väldigt tveksam och vill prata med hästens ägare. Som Reijo själv sa så finns det andra fina lopp att köra och han vill gärna ha en frisk häst som kan tävla ett tag framöver. Sett till den tidigare skadehistoriken är det resonemanget förståerligt.
Jag tycker inte att de 10 ggr som Unibet erbjuder i dagsläget är någon bjudning med tanke på att det absolut inte är givet om hästen startar. Tycker snarare att det lutar åt ett nej. Visst skulle det vara roligt för Elitloppet om han tackar ja och visst är han då en av de hetaste segerkandidaterna men med tanke på att man inte får tillbaka insatsen om hästen man spelat på ej kommer till start bör man ta detta i beaktande.

Shaq Is Back finns till 50 ggr men då hade jag föredragit 9,00 på plats 1-4.
Kunde Classic Grand Cru ta sig till final och sen spurta till sig en tredjeplats efter att ha körts på innerspår så... Blir dock pass för min del tillsvidare.

Ska jag nämnda något odds som känns lockande väljer jag 25 ggr på Arch Madness som inatt slutade trea på 1.09,4 efter att ha snabbstartat och gått i fjärde/femtespår första sväng och sedan pressat sig till ledningen. Hästen höll bra med tanke på detta. Dock är det samma sak här, osäkert om han startar men det känns ändå som mer sannolikt än för Formula One.
the_mirage är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-04, 15:30   #4
 
Fyrans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 700
Sharp$: 160
Standard

Det är ju alltid intressant med förtidsspelen. Kommer ihåg när en kompis hade 2 lax på Jag de Bellouet till 17 ggr... Nu var ju hästen dopad men det kom ju ett halvår senare och spelbolagen tar ju inte tillbaka hans vinst.

Å andra sidan, man kan ju lira en häst som inte ens får plats i loppet. Det är väl därför man får lite konstiga odds på en del. Själv spelade jag alla "smulor" från övriga spel på E.V. Cane ett år, blev skadad på våren...
Fyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-04, 17:49   #5
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 859
Sharp$: 3457
Standard

E.V. Cane hade jag också, vilket jävla monster det var........

Arch Madness kommer. Han är ju för fan klar för OGP om inte Fyrand bjuder in den kan ju hoppa i Bällstaån direkt
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-05, 17:30   #6
 
fiddes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 180
Sharp$: 1423
Standard

Arch Madness klar för elitloppet idag.

30/7 ggr på Betsson. Skynda fynda platsoddset är mkt bra.

Gick fint förra året med platsliret och att hästen kommer top 3 är god om skapligt spår i försöket.

Startsnabb häst som kan springa fort.

Rekommenderar platsliret till det smaskiga oddset

Good Luck !
fidde är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-05, 19:19   #7
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 6
Sharp$: 511
Standard

Sebastian K vinner Elitloppet. Svenska hästar är bäst i hela världen. Framförallt på hemmaplan. Maharadja mkt bra senast. Men loppet blev kört i halsen på honom! SK i dödens, och hårt tempo. Nu ett halvt varv kortare. Då får Maharadja positionsproblem. Amerikanarna kommer med bra tider men vinner sällan Elitlopp. Fransmännen kör bort sig. Övriga tror jag inte heller räcker till. 4,5 är inte så högt odds idag, men är det säkert efter försöken!
pinkfloyd är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-05, 20:32   #8
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pinkfloyd Visa inlägg
Sebastian K vinner Elitloppet. Svenska hästar är bäst i hela världen. Framförallt på hemmaplan. Maharadja mkt bra senast. Men loppet blev kört i halsen på honom! SK i dödens, och hårt tempo. Nu ett halvt varv kortare. Då får Maharadja positionsproblem. Amerikanarna kommer med bra tider men vinner sällan Elitlopp. Fransmännen kör bort sig. Övriga tror jag inte heller räcker till. 4,5 är inte så högt odds idag, men är det säkert efter försöken!

Timoko överlägsen i år! Start till mål i både försök och final... Om inte bakspår i försök, såklart...

Kom i håg var du/ni såg detta "först"!

__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-05, 20:56   #9
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Timoko överlägsen i år! Start till mål i både försök och final... Om inte bakspår i försök, såklart...

Kom i håg var du/ni såg detta "först"!

Bakspår är riskfritt då 8 hästar startar....
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-05, 21:02   #10
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Bakspår är riskfritt då 8 hästar startar....

Hehe, ville se hur lång tid det tog innan någon reagerade - du var först...

__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-05, 21:30   #11
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 6
Sharp$: 511
Standard

Visst, svårt att få bakspår i Elitloppet. Men fransk kusk och bakspår är ungefär samma förutsättning.....
pinkfloyd är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-05, 21:32   #12
 
the_mirages avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 206
Sharp$: 799
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fidde Visa inlägg
Arch Madness klar för elitloppet idag.

30/7 ggr på Betsson. Skynda fynda platsoddset är mkt bra.

Gick fint förra året med platsliret och att hästen kommer top 3 är god om skapligt spår i försöket.

Startsnabb häst som kan springa fort.

Rekommenderar platsliret till det smaskiga oddset

Good Luck !
Helt klart två bra odds imo. Men det känns tveksamt om Betsson tar mer än växelpengar i insats på sin elitloppsmarknad?

Citat:
Ursprungligen postat av pinkfloyd Visa inlägg
Sebastian K vinner Elitloppet. Svenska hästar är bäst i hela världen. Framförallt på hemmaplan. Maharadja mkt bra senast. Men loppet blev kört i halsen på honom! SK i dödens, och hårt tempo. Nu ett halvt varv kortare. Då får Maharadja positionsproblem. Amerikanarna kommer med bra tider men vinner sällan Elitlopp. Fransmännen kör bort sig. Övriga tror jag inte heller räcker till. 4,5 är inte så högt odds idag, men är det säkert efter försöken!
Om inte 4,50 på Sebastian K. duger i detta nu så kan du ju knappast spela till det oddset heller.
Även om Maharajah fick ett passande lopp sist så kan du ju inte blunda för att insatsen var extremt bra. Dessutom har hästen sett bra ut på ett annorlunda sätt i sina två senaste starter med en förbättrad teknik. I Olympiatravet avslutade han sista 1600 på 1.09,5. Så värst långsam ut är han inte heller längre även om han inte är med i någon spetskörning. Tror med andra ord att han kan hävda sig riktigt bra i Elitloppet. Tredje ytter och tempo på tillställningen - då kan det räcka långt med en vass avslutning.
the_mirage är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-05, 21:36   #13
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pinkfloyd Visa inlägg
Visst, svårt att få bakspår i Elitloppet. Men fransk kusk och bakspår är ungefär samma förutsättning.....
Nja, normalt håller jag med dig, men en Timoko med ett spår mellan 2 och 6 är garantispets då han kör sig ditt vem som än sitter i ledningen... Möjligtvis även från spår längre ut - Timoko körs nästan alltid offensivt och till ledningen - tål alla upplägg!

Det är klart!

__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...

Senast redigerad av Pilkast den 2013-05-05 klockan 21:38.
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-06, 08:04   #14
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Att Timoko kommer sätta färg på Elitloppet är helt klart, som du skriver körs alltid offensivt. Har dock mycket svårt se den vinna en final, ytterst tveksam till att den håller ihop 2 heat samma dag.

Min vinnare i dagsläget är Formula One, såvida den tackar JA, vilket jag hoppas. Är väl visserligen lite samma här, pallar den 2 heat samma dag, när den var hos Stig H vet jag att han inte ville plocka ut den i elitloppet just av dedn anledningen. Jaja, tackar Reijo JA så förmodar jag att han har bäst koll på den biten.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-06, 08:11   #15
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pinkfloyd Visa inlägg
Visst, svårt att få bakspår i Elitloppet. Men fransk kusk och bakspår är ungefär samma förutsättning.....
Du slipper fransk kusk
Han har diskat sig själv och sätter upp verbeeck
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td