Citat:
Ursprungligen postat av robfri
Dags att snacka upp kvällens runda
Sverige -Kanada: Svårt att få ett grepp om denna match, tror båda lagen gör mål iaf & borde bli ganska jämnt, kanske knapp fördel Kanada. 1,2,3 -1,2,3,4 bör räcka.
Chicago -Minnesota: Här tror jag Chicago avgör serien, leder 3-1 i matcher & Minnesota var inte bra sist. 3,4,5 -0,1,2 tycker jag känns kul här.
Pittsb. -N.Y Islan : Pittsburgh blandar & ger, väldigt ojämna...Känns som svåraste matchen, kan bli tajt, likväl många mål. 2,3,4,5,6 -1,2,3,4 känns dock täckt.
2160 rader
|
Citat:
Ursprungligen postat av pittaluga
Vill mest flika in om Pittsburgh-Isles. Matcherna har hittills slutat 5-0, 3-4, 4-4*, 4-6. Penguins har aldrig gjort mindre än tre mål och lär inte göra det idag heller, Isles ställer inte upp och försvarar sig, man har inte manskap för det heller. Däremot vet man hur man gör mål, i de senaste tre matcherna har man gjort minst fyra mål och man har flera riktigt bra målskyttar i laget. Samtidigt så kan det bli proppen ur för Penguins och man gör en kanonmatch i alla led. Så mitt förslag här är typ 3,4,5,6-0,2,3,4,5
|
Låter vettigt tycker jag.
Jag är som sagt ingen expert på hockey utan tittar gärna på statistik osv. Kan ju medföra att jag utläser något fel så rätta mig gärna
Sverige - Kanada: Svår att få grepp om som Robfri skriver, tror på fördel Kanada.. Sverige har dragit på sig mycket utvisningar (även Norge ligger högt och jag missade den matchen, var det mycket åt båda håll där?) och även om man dödat av bra och Kanada inte rosat marknaden så har vi inte råd med det.
Med tanke på Sveriges brist på effektivitet i PP och oförmåga att göra mål generellt sett så kan 0:an vara värd ett streck till 5%. Det är lätt att bli hemmablind sådana här matcher.
Såg som sagt inte matchen mot Norge, men det testades väl lite nya PP-formationer där? Fanns det några glädjeämnen?
0,1,2,3 - 2,3,4
Chicago - Minnesota: Chicago avgör och släpper få mål. Minnesota har inte mäktat med mer än 2 mål ordinarie tid och jag tror inte man gör det i natt heller. Återigen skulle det vara om det finns något sagt om att de ska ut och köra allt på ett kort, men deras offensiv har inte imponerat (statistiskt sett), då kanske även 3:an kan vara värd ett streck.
2,3,4,5 - 0,1,2
Penguins är ju bästa offensiva laget både i slutspelet och sett över hela säsongen. Islanders dessutom inte starka defensivt, över säsongen sett så är man sämst av alla som spelar slutspel. Penguins inget jättestarkt lag def och Islanders gör rätt mycket mål, högt upp i säsongsstatistiken. Tror man kan plocka bort nollan där med bakgrund av detta, om den inte blir mindre streckad än 7% atm. Plockar även bort 2:an på streck-%. 5:an på Islanders känns mycket intressant till 2% med tanke på deras målform
Klart matchen kan bli tajt, men har vi ingen info på gameplan hos lagen får vi nog utgå från de senaste matcherna och tänka oss många mål.
3,4,5,6 - 1,3,4,5
2304:- (en femtilapp för högt?

)