Visa ett inlägg
Gammal 2013-05-09, 18:11   #8
Tomte

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 3934
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av johanna Visa inlägg
Jag undrar också. Hur gör man för att få höga betyg?
Skaffar många vänner... nej skämt åsido, det är faktiskt en ganska bra fråga, själv tyckte jag i början att det var lite frustrerande att man kan få så olika betyg på två rekar som man själv tycker är lika bra, men det är bara att acceptera - det är den stora massan som avgör och ju fler röster du får på din rek desto mer "rätt" är förmodligen betyget.

Eftersom de flesta bara betygsätter och inte kommenterar kan det vara svårt att veta "vad tusan vill de ha egentligen" och där är det nog bara att acceptera att alla förmodligen har olika bedömningskriterier, somliga ger säkert högre betyg om du rekar deras favoritlag, andra tycker att det måste vara ett jättehögt odds för att reken ska vara bra, någon älskar mycket text, andra hatar allt som är över fem rader... någon ger högt betyg om de vann pengar på rekarens förra rek... jaja, jag bara spekulerar så klart...

Ska jag gå till mig själv när jag sätter betyg så tycker jag att det viktigaste är att jag som spelare får tillräckligt med information för att fatta ett beslut, oavsett om det är att rygga eller inte, och att rekaren motiverar varför det är vettigt att spela det spel som rekas till det odds som rekas. "Jag tror att Manchester United vinner till 1,30" och inget mer skulle utan tvekan få en etta av mig, medan exempelvis Pilkast rekar där han oftast beskriver hur han tänker sig ett loppscenario i trav gör det enklare att följa hans resonemang.

Just my two cents worth... :-)
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat