Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-05-09, 10:50   #1
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 9
Sharp$: 49
Standard

Hur skapa rekar?


Hej!

Att skapa en rek såg roligt ut men jag undrar om det finns någon guide eller liknande, tips eller tråd innan jag gör min första?
mrlucky är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-09, 11:50   #2
 
Rudens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Götet
Inlägg: 265
Sharp$: 1460

Segertåget - Ruden
Stats: 25 - 21 - 1
ROI: 111.61%
Vinstprocent: 54.35%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mrlucky Visa inlägg
Hej!

Att skapa en rek såg roligt ut men jag undrar om det finns någon guide eller liknande, tips eller tråd innan jag gör min första?
Hej mrlucky Står en liten förklarande text under regler/riktlinjer för hur en rek/spelförslag skall vara uppställt och vilka kriterier denna skall följa. Denna info återfinns nedan.

Spoiler:
1.02. Riktlinjer för spelförslag/rek
För att dela med er utav ett spelförslag med motivering kan ni välja att "Skapa en rek". Det gör ni genom att gå in i det forumet där ni anser att spelförslaget platsar och trycker på "Posta en rek"-knappen uppe till vänster.
Vill ni lägga istället in ett spelförslag med motivering i en redan existerande tråd, exempelvis er speldagbok gör ni det genom att gå in i tråden och trycker på "Svara med rek"-knappen istället.
Är spelet redan bokfört i er spreadsheet kan ni välja att infoga den direkt genom att skriva in SpelID för matchen. Denna får ni genom att gå in i er spreadsheet och trycker på "Levande" på den matchen ni vill infoga. Ni presenteras då det med SpelID nr på 6-10 siffror. Denna sifferkombination fyller ni i och väljer att importera. I annat fall kan ni börja skriva lagen under Infoga och fylla i resterande luckor.
Spelförslag som läggs genom denna meny skall ha genomtänkta motiveringar. Motiveringar med "Barcelona kommer att vinna den här matchen enkelt och messi gör minst 2mål" är ingen genomtänkt motivering. Utan vi kräver att ni är mer analyserande här.
Efter att ni skrivit en motivering har ni möjlighet att bifoga en bild till spelförslaget. Systemet söker själv efter en lämplig bild och ni presenteras med några förslag ni kan välja emellan.
Spelförslaget lyfts även fram på forumets framsida och fler har möjlighet att följa spelet då.
Har ni spelförslag där ni inte har möjlighet att skriva en genomtänkt motivering hänvisar vi er att lägga spelförslaget som ett vanligt inlägg i en passande tråd eller skapa en vanlig tråd själva till matchen.
Systemet ska endast användas för egenskrivna spelförslag. Så kallade gästrekar skall postas som vanliga inlägg i en passande tråd.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Segertågets Spreadsheet (0-0-0):


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Ruden's IO-spel (20-8-1):


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Ruden den 2013-05-09 klockan 11:52.
Ruden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-09, 11:54   #3
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 7
Sharp$: 240
Standard

Jag undrar också. Hur gör man för att få höga betyg?
johanna är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-09, 12:34   #4
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av johanna Visa inlägg
Jag undrar också. Hur gör man för att få höga betyg?
Skriver en bra rek. Titta på hur Tomte, Skubb14, Pacman, RobinD och Pilkast skriver sina rekar så får du ett hum om hur de rekar som är mkt uppskattade ser ut.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mars (+5)
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-09, 16:50   #5
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 9
Sharp$: 49
Standard

Tackar! Jag är inte intresserad av att få top betyg på reken utan jag tyckte det verkade vara en roligt grej bara.

Men jag spelar mycket på över/under men kunde man välja det?
mrlucky är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-09, 16:55   #6
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mrlucky Visa inlägg
Tackar! Jag är inte intresserad av att få top betyg på reken utan jag tyckte det verkade vara en roligt grej bara.

Men jag spelar mycket på över/under men kunde man välja det?
Ja det kan du, inga problem bara välja det i fliken när du väljer spel sen anger du lina bara.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-09, 16:55   #7
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 298
Sharp$: 3934
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mrlucky Visa inlägg
Tackar! Jag är inte intresserad av att få top betyg på reken utan jag tyckte det verkade vara en roligt grej bara.

Men jag spelar mycket på över/under men kunde man välja det?
Visst kan du välja över/under, du kan reka vad som helst.
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-09, 17:11   #8
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 298
Sharp$: 3934
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av johanna Visa inlägg
Jag undrar också. Hur gör man för att få höga betyg?
Skaffar många vänner... nej skämt åsido, det är faktiskt en ganska bra fråga, själv tyckte jag i början att det var lite frustrerande att man kan få så olika betyg på två rekar som man själv tycker är lika bra, men det är bara att acceptera - det är den stora massan som avgör och ju fler röster du får på din rek desto mer "rätt" är förmodligen betyget.

Eftersom de flesta bara betygsätter och inte kommenterar kan det vara svårt att veta "vad tusan vill de ha egentligen" och där är det nog bara att acceptera att alla förmodligen har olika bedömningskriterier, somliga ger säkert högre betyg om du rekar deras favoritlag, andra tycker att det måste vara ett jättehögt odds för att reken ska vara bra, någon älskar mycket text, andra hatar allt som är över fem rader... någon ger högt betyg om de vann pengar på rekarens förra rek... jaja, jag bara spekulerar så klart...

Ska jag gå till mig själv när jag sätter betyg så tycker jag att det viktigaste är att jag som spelare får tillräckligt med information för att fatta ett beslut, oavsett om det är att rygga eller inte, och att rekaren motiverar varför det är vettigt att spela det spel som rekas till det odds som rekas. "Jag tror att Manchester United vinner till 1,30" och inget mer skulle utan tvekan få en etta av mig, medan exempelvis Pilkast rekar där han oftast beskriver hur han tänker sig ett loppscenario i trav gör det enklare att följa hans resonemang.

Just my two cents worth... :-)
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-09, 17:29   #9
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2201
Standard

det är den stora massan som avgör och ju fler röster du får på din rek desto mer "rätt" är förmodligen betyget.

Fast speciellt stor är inte den där massan. https://www.sharps.se/forums/243921-post.html

Massan som rekar är ännu mindre - åtta (8) hitintills i Maj. När kommer första på obskyra evenemang som hockey-vm, NHL månntro?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Tomte (+5)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-09, 17:35   #10
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 298
Sharp$: 3934
Standard

[QUOTE=Wagner;249457]det är den stora massan som avgör och ju fler röster du får på din rek desto mer "rätt" är förmodligen betyget.

Fast speciellt stor är inte den där massan. https://www.sharps.se/forums/243921-post.html

Rätt, det jag menade var att förmodligen är det mindre "kompis/oväns/pucko-idiotnisse som inte begriper något-inverkan" om en rek fått 50 röster än om den fått 7.
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-09, 21:43   #11
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 9
Sharp$: 49
Standard

Nu har jag gjort en rek, och två rookie misstag
mrlucky är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-10, 06:24   #12
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 7
Sharp$: 240
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mrlucky Visa inlägg
Nu har jag gjort en rek, och två rookie misstag
Otur. Ska försöka vara lite försiktigare själv. Fast jag har inte så mycket att reka nu tror jag.
johanna är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-10, 06:26   #13
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 7
Sharp$: 240
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Skriver en bra rek. Titta på hur Tomte, Skubb14, Pacman, RobinD och Pilkast skriver sina rekar så får du ett hum om hur de rekar som är mkt uppskattade ser ut.
Bra svar. Jag ska titta på de duktiga sedan.
johanna är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-10, 15:36   #14
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 9
Sharp$: 49
Standard

Väldigt rolig grej ändå, hatten av för Sharp.se
mrlucky är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-05, 10:35   #15
 
Fakes avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 404
Sharp$: 5126

Regnskap
Stats: 224 - 201 - 27
ROI: 102.42%
Vinstprocent: 52.71%

Standard

Er det mulig å legge inn bilde i en rek?

*Løst

Senast redigerad av Fake den 2014-08-05 klockan 15:42.
Fake är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td