Citat:
Ursprungligen postat av one
Kör på du
Jag tycker BP-matchen känns vansklig i det förslag du ger, jag skulle nog vilja lägga mig på 1,2,3 för BP och 0,1 på Gefle.
Sen har jag svårt att se hur Häcken ska lyckas göra 3 mål borta mot HIF  men kul streckprocent på den. Frågan är dock om vi har råd med den?
Öster-Åtvid tror jag blir målsnålt, skulle kunna tänka mig att lägga mig på 0,1 på Öster och 0,2 och kanske 3(6%) på Åtvid.
0:an på Degerfors känns inte kul till 44%. Tror inte Degerfors vinner matchen, men man kanske kan göra mål?
|
Jag har i min tur svårt att se BP göra 3 på Gefle. BP har hittills inte gjort fler än 2 mål och det var mot Mjällby och Öster. Gefle har släppt in 2 eller fler mål i 4 matcher i år. Man förlorade borta mot Helsingborg i cupen och där gjordes trean på kontring i öppet mål efter att Gefle lyft upp målvakten i jakt på kvittering. Man förlorade mot Nkpg med 2-1, avgörandet med en man mindre på plan. Man förlorade mot AIK med 1-2, avgörandet på stopptid och man har förlorat mot Helsingborg med 5-1 och där släppte man de sista två med en man mindre.
Tror det är mycket svårt för BP att göra tre på ett försvarsinriktat och krigande Gefle, man är inte i klass med HIF, AIK eller ens Norrköping... Men större under har ju skett
Edit: Såg nu dessutom att BP har alldeles för få avslut för att göra många mål; man snittar strax under 6 avslut per match...
Jag skulle nog ge Häcken större möjlighet till 3 mål än BP, även med hänsyn till motståndet.
Jag är också inne på att Degerfors kan mäkta med ett mål, där kanske man kan spika?