Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-05-13, 10:38   #916
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 293
Sharp$: 629
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
men inte kan väl dgf vinna, lr ? Örebro har trots allt varit starka hemma i år, 9 pinnar på 3 matcher, 8-1 målskillnad
Vinst kan nog bli tufft för Dif men x skulle jag kunna misstänka, de har spelat bättre oxh bättre på slutet efter den lite sämre starten ....
Skall iaf in till örebro och heja lite på Dif än gnällbältet Örebro :-)
Sebkar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-13, 10:39   #917
 
schteks avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 337
Sharp$: 6698
Standard

Jag hade inte vågat spika 0an på ngt allsvenskt lag på hemmaplan.
Utdrag från intervju med åtvids tränare:

Underlaget har inte varit det bästa på Myresjöhus Arena hur förhåller ni er till det?
– Vi är medvetna om problematiken, men vi får se i morgon hur planen är. Är den av sämre kvalitet så får vi absolut ta taktisk hänsyn till det. Vi kan tappa tempo i spelet om vi rullar på egen planhalva och måste kanske slå lite enklare bollar, resonerar Peter.

Vi har nollan intakt på naturgräs, efter två 0–0-matcher.
– De prestationerna stärker oss och målsättningen är passera fjolårets två poäng på naturgräs i morgon.ade inte vågat spika 0an på ngt allsvenskt hemmalag. Här är litet utdrag från intervju med åtvids tränare

Upplagt för målsnålt, men åtvid kan ju blixtra till ibland som sagt. Och 3an kan vara intressant. Vågar man sig på hål i staketet på fotboll?
schtek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-13, 12:10   #918
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 403
Sharp$: 1077

Fotboll 13/14
Stats: 30 - 32 - 6
ROI: 107.28%
Vinstprocent: 48.39%

Standard

BP - Gefle

Bet365 ger 1,36 i odds på att resp lag inte håller nollan. Samtidigt så ges 1,4 för resp lag under 1,5 mål, det kan kanske användas som underlag.

Gefle har ju Dahlberg och Lantto borta, men har bara misslyckats med att göra mål i en match hittills (Mjällby borta) och Orlov och Oremo är väl inte helt oävna. Ma har ju t ex gjort mål i båda bortamatcherna mot Helsingborg.

Kan tänka mig spika någon av ettorna här.

Örebro - Degerfors

Kanske kan vara aktuellt att spika 1:an på Degerfors här? Spontana känslan är väl att Örebro skulle kunna hålla nollan, men Superettan är en ganska målrik serie historiskt och Degerfors har väl spelat sina hemmamatcher på Berhn Arena hittills, så man bör känna sig hyfsat bekväma med underlaget och planen. Vet dock inte hur Dgf anfallsspel kontra Örebros defensiv har sett ut hittills, någon som har koll?
slindoffer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-13, 12:18   #919
one
 
ones avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 694
Sharp$: 7382

one-Bomben vid rullpott
Stats: 45 - 269 - 0
ROI: 147.10%
Vinstprocent: 14.33%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av slindoffer Visa inlägg
Hoppas ni inte tröttnar på mig

Tar till mig av er input och föreslår följande:

BP - Gefle: 1 - 0,1

Helsingborg - Häcken: 1,2,3,4 - 0,1,2,3

Öster - Åtvidaberg: 0,1,2 - 0,1,2 (Tomte har lagt en rek på denna för info)

Örebro - Degerfors: 0,1,2,3, - 0,1,2

Villkor1: Helsingborg - Häcken ej X
Villkor2: Örebro - Degerfors ej X, alternativt ej 2

2106 rader

Kan ändra till två tecken på BP om man plockar bort ett tecken på Häcken och ett på öster eller Åtvidaberg. 2160 rader
Kör på du

Jag tycker BP-matchen känns vansklig i det förslag du ger, jag skulle nog vilja lägga mig på 1,2,3 för BP och 0,1 på Gefle.

Sen har jag svårt att se hur Häcken ska lyckas göra 3 mål borta mot HIF men kul streckprocent på den. Frågan är dock om vi har råd med den?

Öster-Åtvid tror jag blir målsnålt, skulle kunna tänka mig att lägga mig på 0,1 på Öster och 0,2 och kanske 3(6%) på Åtvid.

0:an på Degerfors känns inte kul till 44%. Tror inte Degerfors vinner matchen, men man kanske kan göra mål?
one är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-13, 12:25   #920
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 403
Sharp$: 1077

Fotboll 13/14
Stats: 30 - 32 - 6
ROI: 107.28%
Vinstprocent: 48.39%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av schtek Visa inlägg
Jag hade inte vågat spika 0an på ngt allsvenskt lag på hemmaplan.
Utdrag från intervju med åtvids tränare:

Underlaget har inte varit det bästa på Myresjöhus Arena hur förhåller ni er till det?
– Vi är medvetna om problematiken, men vi får se i morgon hur planen är. Är den av sämre kvalitet så får vi absolut ta taktisk hänsyn till det. Vi kan tappa tempo i spelet om vi rullar på egen planhalva och måste kanske slå lite enklare bollar, resonerar Peter.

Vi har nollan intakt på naturgräs, efter två 0–0-matcher.
– De prestationerna stärker oss och målsättningen är passera fjolårets två poäng på naturgräs i morgon.ade inte vågat spika 0an på ngt allsvenskt hemmalag. Här är litet utdrag från intervju med åtvids tränare

Upplagt för målsnålt, men åtvid kan ju blixtra till ibland som sagt. Och 3an kan vara intressant. Vågar man sig på hål i staketet på fotboll?
Åtvidaberg lär ju ha anfallare med gott självförtroende om inte annat. Det behöver dessutom inte vara helt dumt med enklare längre bollar, är inte Prodell en hyfsad target med tanke på hans storlek? Dessutom saknar ju Öster Robledo som är duktig i luftrummet, hur ser det ut för övrigt i backlinjen?

Har bara sett Öster en gång i år och det var i cupen mot Blåvitt. Tyckte inte resultatet (1-4) var riktigt rättvisande, men det jag framför allt förvånades över var bristen på fokus och kanske viljan att våga sista tredjedelen. För stor respekt för motståndet?

Andreas Dahlén i ÅFF blir avstängd ytterligare en match och det är ett defensivt avbräck.
slindoffer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-13, 12:46   #921
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 403
Sharp$: 1077

Fotboll 13/14
Stats: 30 - 32 - 6
ROI: 107.28%
Vinstprocent: 48.39%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av one Visa inlägg
Kör på du

Jag tycker BP-matchen känns vansklig i det förslag du ger, jag skulle nog vilja lägga mig på 1,2,3 för BP och 0,1 på Gefle.

Sen har jag svårt att se hur Häcken ska lyckas göra 3 mål borta mot HIF men kul streckprocent på den. Frågan är dock om vi har råd med den?

Öster-Åtvid tror jag blir målsnålt, skulle kunna tänka mig att lägga mig på 0,1 på Öster och 0,2 och kanske 3(6%) på Åtvid.

0:an på Degerfors känns inte kul till 44%. Tror inte Degerfors vinner matchen, men man kanske kan göra mål?
Jag har i min tur svårt att se BP göra 3 på Gefle. BP har hittills inte gjort fler än 2 mål och det var mot Mjällby och Öster. Gefle har släppt in 2 eller fler mål i 4 matcher i år. Man förlorade borta mot Helsingborg i cupen och där gjordes trean på kontring i öppet mål efter att Gefle lyft upp målvakten i jakt på kvittering. Man förlorade mot Nkpg med 2-1, avgörandet med en man mindre på plan. Man förlorade mot AIK med 1-2, avgörandet på stopptid och man har förlorat mot Helsingborg med 5-1 och där släppte man de sista två med en man mindre.

Tror det är mycket svårt för BP att göra tre på ett försvarsinriktat och krigande Gefle, man är inte i klass med HIF, AIK eller ens Norrköping... Men större under har ju skett Edit: Såg nu dessutom att BP har alldeles för få avslut för att göra många mål; man snittar strax under 6 avslut per match...

Jag skulle nog ge Häcken större möjlighet till 3 mål än BP, även med hänsyn till motståndet.

Jag är också inne på att Degerfors kan mäkta med ett mål, där kanske man kan spika?

Senast redigerad av slindoffer den 2013-05-13 klockan 12:54.
slindoffer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-13, 13:10   #922
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 403
Sharp$: 1077

Fotboll 13/14
Stats: 30 - 32 - 6
ROI: 107.28%
Vinstprocent: 48.39%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Vet inte, men jag kan tycka att 0 på Gefle är lite småintressant, tror det blir en tråkig match, Gefle är oftast defensivt lagda & när man nu saknar Dahlberg i anfallet tror jag de får svårt att skapa chanser.

Sen vet jag också hur kul det är att spika 0 för ett lag & så plingar det in 0-1 i 4e minuten...haha
Jag är helt på att spika nollan på Gefle. Gefle har 45 0:or och 49 1:or säsongen 09 och fram tills idag. 35,4% resp, 38,6% och med en viktig offensiv pjäs borta så får man kanske svårt?

Jag kan även tänka mig spika 1:an, det är vilket som i min värld.

Tycker nästan vi måste ha minst en spik med nånstans. Spika Gefle och/eller Degerfors så har vi bra med tecken till de andra matcherna?

slindoffer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-13, 13:10   #923
one
 
ones avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 694
Sharp$: 7382

one-Bomben vid rullpott
Stats: 45 - 269 - 0
ROI: 147.10%
Vinstprocent: 14.33%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av slindoffer Visa inlägg
Jag har i min tur svårt att se BP göra 3 på Gefle. BP har hittills inte gjort fler än 2 mål och det var mot Mjällby och Öster. Gefle har släppt in 2 eller fler mål i 4 matcher i år. Man förlorade borta mot Helsingborg i cupen och där gjordes trean på kontring i öppet mål efter att Gefle lyft upp målvakten i jakt på kvittering. Man förlorade mot Nkpg med 2-1, avgörandet med en man mindre på plan. Man förlorade mot AIK med 1-2, avgörandet på stopptid och man har förlorat mot Helsingborg med 5-1 och där släppte man de sista två med en man mindre.

Tror det är mycket svårt för BP att göra tre på ett försvarsinriktat och krigande Gefle, man är inte i klass med HIF, AIK eller ens Norrköping... Men större under har ju skett Edit: Såg nu dessutom att BP har alldeles för få avslut för att göra många mål; man snittar strax under 6 avslut per match...

Jag skulle nog ge Häcken större möjlighet till 3 mål än BP, även med hänsyn till motståndet.

Jag är också inne på att Degerfors kan mäkta med ett mål, där kanske man kan spika?
Trean på BP kanske inte är så trolig, men jag tycker det känns som ett av dom "troligare" strecken med kul procent

Men vi kanske ska lägga oss på 0,1,2 på BP, eller 0,1?
one är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-13, 13:14   #924
one
 
ones avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 694
Sharp$: 7382

one-Bomben vid rullpott
Stats: 45 - 269 - 0
ROI: 147.10%
Vinstprocent: 14.33%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av slindoffer Visa inlägg
Jag är helt på att spika nollan på Gefle. Gefle har 45 0:or och 49 1:or säsongen 09 och fram tills idag. 35,4% resp, 38,6% och med en viktig offensiv pjäs borta så får man kanske svårt?

Jag kan även tänka mig spika 1:an, det är vilket som i min värld.

Tycker nästan vi måste ha minst en spik med nånstans. Spika Gefle och/eller Degerfors så har vi bra med tecken till de andra matcherna?

Nu brukar ju 4 fotbollsmatcher ge ganska bra när man sätter dom Jag håller med robfri i att det är fruktansvärt tråkigt att åka efter 4 minuter om man "spiknollat" något lag

Ja ja, vi får lura på raden en liten stund till Måste lägga den hyfsat tidigt idag, då det står annat på programmet framåt kvällen.
one är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-13, 13:23   #925
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 403
Sharp$: 1077

Fotboll 13/14
Stats: 30 - 32 - 6
ROI: 107.28%
Vinstprocent: 48.39%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av one Visa inlägg
Nu brukar ju 4 fotbollsmatcher ge ganska bra när man sätter dom Jag håller med robfri i att det är fruktansvärt tråkigt att åka efter 4 minuter om man "spiknollat" något lag

Ja ja, vi får lura på raden en liten stund till Måste lägga den hyfsat tidigt idag, då det står annat på programmet framåt kvällen.
Jag förstår vad du menar med att det är tråkigt, men det där är bara bullshit. Det spelar ingen roll om vi åker i fjärde minuten på Gefle gör mål eller att vi åker vid fulltid för att Örebro misslyckas. Så kan man faktiskt inte tänka

Det är som att ta många hästar i första loppet på V75 för att man vill leva så länge som möjligt

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
one (+1)

Senast redigerad av slindoffer den 2013-05-13 klockan 13:24.
slindoffer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-13, 13:23   #926
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 293
Sharp$: 629
Standard

Just gällande Degerfors så vill inte jag ha spik , Är väl 2 matcher iår som de ej lyckats göra mål på , Premiären emot Landskrona då de hade 5-6 spelade på skadelistan sedan spela de 0-0 emot giffarna borta ...
Tidigare matcher på Behrn har de gjort 5 mål och släppt in 3 så tror på ett målglatt derby som kan sticka iväg åt bägge håll ...

Men som Robfri brukar säga : Lyssna aldrig på SEBKAR
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
one (+1), one (+1)
Sebkar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-13, 13:24   #927
one
 
ones avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 694
Sharp$: 7382

one-Bomben vid rullpott
Stats: 45 - 269 - 0
ROI: 147.10%
Vinstprocent: 14.33%

Standard

Med spiknolla på Gefle skulle systemet kunna se ut som följer:

BP:0,1,2
Gefle:0

HIF:0,1,3,4
Häcken:0,2,3

Öster:0,1
ÅFF:0,2,3

ÖSK:1,2,3
DIF:0,1,2

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
slindoffer (+3)
one är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-13, 13:27   #928
one
 
ones avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 694
Sharp$: 7382

one-Bomben vid rullpott
Stats: 45 - 269 - 0
ROI: 147.10%
Vinstprocent: 14.33%

Standard

Oddshöjarna är 0 och 4 på HIF, 3 på Arslet, 3 på ÅFF och i viss mån 2:an på DIF.
one är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-13, 13:29   #929
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 293
Sharp$: 629
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av one Visa inlägg
Med spiknolla på Gefle skulle systemet kunna se ut som följer:

BP:0,1,2
Gefle:0

HIF:0,1,3,4
Häcken:0,2,3

Öster:0,1
ÅFF:0,2,3

ÖSK:1,2,3
DIF:0,1,2

Jag tycker det ser helt ok ut men skulle nog hellre ha rakt på helsingborg än hål i staketet .

HIF:,1,2,3,4
Häcken:0,2,3
Sebkar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-13, 13:43   #930
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 403
Sharp$: 1077

Fotboll 13/14
Stats: 30 - 32 - 6
ROI: 107.28%
Vinstprocent: 48.39%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av one Visa inlägg
Med spiknolla på Gefle skulle systemet kunna se ut som följer:

BP:0,1,2
Gefle:0

HIF:0,1,3,4
Häcken:0,2,3

Öster:0,1
ÅFF:0,2,3

ÖSK:1,2,3
DIF:0,1,2



Citat:
Ursprungligen postat av Sebkar Visa inlägg
Jag tycker det ser helt ok ut men skulle nog hellre ha rakt på helsingborg än hål i staketet .

HIF:,1,2,3,4
Häcken:0,2,3
Jag kan tänka mig släppa antingen 1an eller 2an på HIF, kanske hellre 1an med tanken att antingen gör de mål och då gör de minst 2 eller så gör de en plattmatch och missar helt. Har gärna med 0an om det går.

Man kan ju villkora bort oavgjort på HIF - Häcken, särskilt om man släpper 0an eller 2an på HIF då det inte är alltför många troliga kryssresultat isf. Då får vi (om vi vill) med 1an på Åtvid.

Jag tycker det ser bra ut!

Senast redigerad av slindoffer den 2013-05-13 klockan 13:46.
slindoffer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td