Visa ett inlägg
Gammal 2013-05-14, 08:43   #7
Tomte

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 3934
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av stn Visa inlägg
Har en önskan om en funktion:

För att få rösta på en rek så man kommentera reken och på kommentaren ska det synas vad personen i fråga har röstat.

På samma sätt som en rekare måste motivera sin rek ska också folk kunna motivera sitt betyg.

På det här sättet kommer vi få ett mycket mer rättvist betyg på rekarna och man kommer snabbt kunna banna trollen/oseriösa röstare.

Dessutom ökar det den konstruktiva kritiken till rekaren och det uppskattas alltid av en seriös rekare.
Håller delvis med, något sätt att få fram vad folk som sätter 1 på en rek som alla andra värderar till över 3 skulle vara trevligt - så att rekarna kan utvecklas - men för min del behöver det inte ske offentligt. Ge folk några sharp$ om de motiverar och skicka sedan kommentarerna i en bunt till rekaren när omröstningen är klar - avidentifierade går bra för att undvika att någon blir sur eller att någon inte vågar uttrycka att en vän skrivit en skräprek.

"Trollrösterna" är jag inte så rädd för, där har ju redan admin uttryckt att de tyckte att "backhopparvarianten" med att ta bort högsta och lägsta rösterna är en bra idé och när det införs blir ju "trollen", om de finns, en mindre faktor (jag skriver om de finns, för jag är inte säker, det kan ju vara jag som gör något fel som samma i övrigt seriösa person hatar vid varje rek).
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat