Visa ett inlägg
Gammal 2013-05-17, 15:20   #43
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1403
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SuprMario Visa inlägg
Det är fan inte omoraliskt beteende, ok ja kanske i janteSverige iofs tyvärr...
Om dom, likväl som många andra väljer att spela stora system under jackpot omgångar så är det väl helt upp till dom.
Tvinga folk att spela alla omgångar, med likadana system så det blir "rättvist a-la SWE"?
Ja det vore humor som skulle passa detta land som handen i handsken!

Trött på "rättvisans Sverige" där allt måste dras till det yttersta för att det ska vara lika för alla i alla situationer. Det ÄR inte lika för alla, lifes a bitch!

Jag hade också lagt 1 miljon Euro på ett system OM jag hade råd för att få bättre förutsättningar för avkastning.
Jag hade också köpt premieobligationer för 1 miljon euro för att få mer garanterad avkastning.
Jag hade också förhandlat med bankerna för högre ränta om jag hade haft 1 miljon euro över för placering av pengarna.

Enkelt - de som har pengar förvaltar rätt och gör ofta mer pengar.

Sry om det blev OT..) men har inte fått morgonkaffet ännu....
Du blandar ihop "utnyttja reglerna maximalt utan att bryta dem" med "moraliskt agerande".

De begår inget regelbrott men särskilt moraliskt är inte deras beteende enligt min måttstock.

Det räcker väl med att vi alla är olika skickliga?
Om vi ska tävla om varandras pengar i "travtippning"...i en och samma tävling, då är det väl en självklar förutsättning att det ska vara på någorlunda lika villkor.

Men nu är det inte enbart jackpottarna som är förutsättning för deras sätt att spela ( även om det är huvudorsaken ).
Det handlar även om sannolika cashback-förmåner som får bägaren att rinna över så att robotarna tycker att det är värt risken och besväret.

Senast redigerad av Strappa71 den 2013-05-17 klockan 15:25.
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat