Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-05-15, 22:31   #31
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boored Visa inlägg
Som wagner säger, ATG gräver bara djupare i sin grop

Vad skulle hända med intresset för stryk/europa tipset eller bomben om man inte mer får spela enkelrads system, de är ju "robot" spel det också.

Men grundproblemet i det hela är väl att endast wise money kommer från utlandet.
Är ju inte precis svensons i sydafika som ska ha en harryboy på väg hem från jobbet som lite nöje.
Vinster försvinner sakta men säkert utomlands vilket knappast staten gillar.
ATG bryr sig knappast, dom har ju ingen risk i själva spelet, bara mer omsättning som gäller.
ATG och även Svenska Spel skyller på hemliga affärsuppgörelser när man kräver transparens!

Det allra minsta man kan begära är att omsättningen och den totala vinstsumman redovisas per land.

Då skulle man genast se två saker.

Dels skulle man få varningssignaler om allt inte går rätt till,

dels skulle man snabbt kunna avgöra om ett samarbete är värt besväret eller inte.

Ett samarbete med ett land som konsekvent scoopar potter som vida överstiger deras totala insatser leder ju till att den svenska spelekonomin kannibaliseras till småsmulor.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-15, 23:05   #32
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
ATG och även Svenska Spel skyller på hemliga affärsuppgörelser när man kräver transparens!

Det allra minsta man kan begära är att omsättningen och den totala vinstsumman redovisas per land.

Då skulle man genast se två saker.

Dels skulle man få varningssignaler om allt inte går rätt till,

dels skulle man snabbt kunna avgöra om ett samarbete är värt besväret eller inte.

Ett samarbete med ett land som konsekvent scoopar potter som vida överstiger deras totala insatser leder ju till att den svenska spelekonomin kannibaliseras till småsmulor.
Är väl naturlig utveckling: att attrahera hobby/nöjesspelare som tillför värde i ett annat land kan ju inte vara lätt. Däremot är redan vinnande storspelare garanterat och hugger om det erbjuds värde, dom missar ju inte chansen.
Fler hungriga vargar om samma harryboy svenssons pengar, så jo, alla såna där ider slutar med att pengarna strömmar ut iform av vinster.
__________________
active:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
old:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Viroid (+1)
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-16, 06:31   #33
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boored Visa inlägg
Är väl naturlig utveckling: att attrahera hobby/nöjesspelare som tillför värde i ett annat land kan ju inte vara lätt. Däremot är redan vinnande storspelare garanterat och hugger om det erbjuds värde, dom missar ju inte chansen.
Fler hungriga vargar om samma harryboy svenssons pengar, så jo, alla såna där ider slutar med att pengarna strömmar ut iform av vinster.
Utvecklingen är precis som du säger naturlig. Men är den önskvärd? I längden tjänar inte ens travsporten på det själva.
Men det verkar de inte förstå själva!

Samma problematik finns förmodligen på Svenska Spels poolspel. Skillnaden där är att SvSP har lyckats tysta ner hela skiten. Där finns nämligen ingen tradition av att redovisa var högvinstvinnarna har lämnat in sina rader.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-16, 19:48   #34
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle16786571.ab

Insats på 1 miljon euro....trodde ju att dom spelade högt men detta är fan HÖGT...

Någon som har koll på denna sk. robot som dom använder sig av - vad är det för program?
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-16, 22:23   #35
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SuprMario Visa inlägg
Någon som har koll på denna sk. robot som dom använder sig av - vad är det för program?
Den viktigaste funktionen för att skapa den här typen av system finns iaf i HPT (vet ej hur det är hos mina konkurrenter), nämligen att på enkelradsnivå automatiskt sätta flerbong utifrån målvinst. Sätter man exempelvis en målvinst på 1 miljon kommer rader som ger 10.000 spelas ggr 100, rader som ger 500.000 spelas ggr 2 osv.

När det gäller finnarna som vann är det ju med största säkerhet något annat program som använts, men poängen var att det inte nödvändigtvis behövs några superhemliga specialprogram. Med en tydlig strategi, lämplig programvara och en enorm plånbok kan man komma långt... ;-)
__________________
Jag ligger bakom programmet 'Hjälp på traven', vilket säkerligen påverkar det jag skriver här, så tänk alltid på det när du läser mina inlägg...
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-16, 22:27   #36
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

Hur man än vrider och vänder så har dom ju bidragit med en rätt stor peng i spelpotten, 8,5 miljoner kronor så hade dom förlorat så hade ingen klagat.
Det är ju inte så att man kan bara hämta hem miljonerna trots att man har stor plånbok för insats. Man måste också vara rätt ute på sitt tippande med stor insats som risk.

Vette fan hur jag ska resonera i om det är "fusk" eller inte.....
Vinner dom inte fair and square?
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-16, 22:33   #37
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SuprMario Visa inlägg
Hur man än vrider och vänder så har dom ju bidragit med en rätt stor peng i spelpotten, 8,5 miljoner kronor så hade dom förlorat så hade ingen klagat.
Det är ju inte så att man kan bara hämta hem miljonerna trots att man har stor plånbok för insats. Man måste också vara rätt ute på sitt tippande med stor insats som risk.

Vette fan hur jag ska resonera i om det är "fusk" eller inte.....
Vinner dom inte fair and square?
Det är verkligen inte fusk. De bidrar med precis lika stor andel till potten som alla andra. Det folk egentligen stör sig på är att de inte bidrar till potten de gånger det inte är jackpott, och att det är ett omoraliskt beteende.

Skulle man sluta med jackpott och alltid dela ut pengarna i den omgång de spelats skulle detta helt försvinna, eftersom väntevärdet då är alldeles för dåligt. Någonting säger mig dock att det inte kommer att ske... ;-)
__________________
Jag ligger bakom programmet 'Hjälp på traven', vilket säkerligen påverkar det jag skriver här, så tänk alltid på det när du läser mina inlägg...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
qwerta (+20)
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-17, 06:27   #38
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HPT Visa inlägg
Det är verkligen inte fusk. De bidrar med precis lika stor andel till potten som alla andra. Det folk egentligen stör sig på är att de inte bidrar till potten de gånger det inte är jackpott, och att det är ett omoraliskt beteende.

Skulle man sluta med jackpott och alltid dela ut pengarna i den omgång de spelats skulle detta helt försvinna, eftersom väntevärdet då är alldeles för dåligt. Någonting säger mig dock att det inte kommer att ske... ;-)
Jag tycker inte det är orimligt att ATG ändå sänker jackpotgränserna så att det blir jackpot mer sällan. Jag tror inte det är så lönsamt som de tror. Små vinster återinvesteras snabbt i en ny DD, delbetalar en Harry eller något annat spel. När man håller inne spelarnas pengar tappar man omsättning. Dessutom kan ATG fylla på sin kassa med öresavrundning om man delar ut mindre belopp.

Man skulle ju kunna börja med att harmonisera jackpotgränserna:

På V65 är gränsen hela 30kr, på V64 är den 7kr. På V75 är den 15kr och på V86 pratar vi om 10kr. Sätta den till 10kr rakt över borde vara en bra början.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-17, 07:15   #39
 
Brains avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 276
Sharp$: 1198
Standard

Grejen är om utgångs hästen vinner. Spelar det ingen roll vad utdelningen blir. Låg utdelning fler system sitter osv. Dom vinner alltid samma summa...
Brain är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-17, 07:44   #40
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Brain Visa inlägg
Grejen är om utgångs hästen vinner. Spelar det ingen roll vad utdelningen blir. Låg utdelning fler system sitter osv. Dom vinner alltid samma summa...
& OM utgångshästen INTE vinner....Tänk ett steg längre. Nu drog de in en storvinst vilket täcker många jackpot-veckor, men med 8 mille insats/tillfälle lär det ramla in en del då & då för att bolaget ska gå runt.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-17, 08:41   #41
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

Citat:
Det folk egentligen stör sig på är att de inte bidrar till potten de gånger det inte är jackpott, och att det är ett omoraliskt beteende.
Det är fan inte omoraliskt beteende, ok ja kanske i janteSverige iofs tyvärr...
Om dom, likväl som många andra väljer att spela stora system under jackpot omgångar så är det väl helt upp till dom.
Tvinga folk att spela alla omgångar, med likadana system så det blir "rättvist a-la SWE"?
Ja det vore humor som skulle passa detta land som handen i handsken!

Trött på "rättvisans Sverige" där allt måste dras till det yttersta för att det ska vara lika för alla i alla situationer. Det ÄR inte lika för alla, lifes a bitch!

Jag hade också lagt 1 miljon Euro på ett system OM jag hade råd för att få bättre förutsättningar för avkastning.
Jag hade också köpt premieobligationer för 1 miljon euro för att få mer garanterad avkastning.
Jag hade också förhandlat med bankerna för högre ränta om jag hade haft 1 miljon euro över för placering av pengarna.

Enkelt - de som har pengar förvaltar rätt och gör ofta mer pengar.

Sry om det blev OT..) men har inte fått morgonkaffet ännu....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+5), Pilkast (+1), boored (+5), Sportstrader_swe (+1)
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-17, 14:18   #42
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HPT Visa inlägg
Det är verkligen inte fusk. De bidrar med precis lika stor andel till potten som alla andra. Det folk egentligen stör sig på är att de inte bidrar till potten de gånger det inte är jackpott, och att det är ett omoraliskt beteende.

Skulle man sluta med jackpott och alltid dela ut pengarna i den omgång de spelats skulle detta helt försvinna, eftersom väntevärdet då är alldeles för dåligt. Någonting säger mig dock att det inte kommer att ske... ;-)
Säg inte det. När krutröken har lagt sig kanske lagstiftaren har fattat vad som pågår och tar LI+ATG i örat.

Jag avvaktar med några större insatser på spelformer som inte delar ut hela vinstpotten i aktuell spelomgång tills otyget är borta.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-17, 14:20   #43
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SuprMario Visa inlägg
Det är fan inte omoraliskt beteende, ok ja kanske i janteSverige iofs tyvärr...
Om dom, likväl som många andra väljer att spela stora system under jackpot omgångar så är det väl helt upp till dom.
Tvinga folk att spela alla omgångar, med likadana system så det blir "rättvist a-la SWE"?
Ja det vore humor som skulle passa detta land som handen i handsken!

Trött på "rättvisans Sverige" där allt måste dras till det yttersta för att det ska vara lika för alla i alla situationer. Det ÄR inte lika för alla, lifes a bitch!

Jag hade också lagt 1 miljon Euro på ett system OM jag hade råd för att få bättre förutsättningar för avkastning.
Jag hade också köpt premieobligationer för 1 miljon euro för att få mer garanterad avkastning.
Jag hade också förhandlat med bankerna för högre ränta om jag hade haft 1 miljon euro över för placering av pengarna.

Enkelt - de som har pengar förvaltar rätt och gör ofta mer pengar.

Sry om det blev OT..) men har inte fått morgonkaffet ännu....
Du blandar ihop "utnyttja reglerna maximalt utan att bryta dem" med "moraliskt agerande".

De begår inget regelbrott men särskilt moraliskt är inte deras beteende enligt min måttstock.


Det räcker väl med att vi alla är olika skickliga?
Om vi ska tävla om varandras pengar i "travtippning"...i en och samma tävling, då är det väl en självklar förutsättning att det ska vara på någorlunda lika villkor.

Men nu är det inte enbart jackpottarna som är förutsättning för deras sätt att spela ( även om det är huvudorsaken ).
Det handlar även om sannolika cashback-förmåner som får bägaren att rinna över så att robotarna tycker att det är värt risken och besväret.

Senast redigerad av Strappa71 den 2013-05-17 klockan 14:25.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-17, 14:31   #44
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

Citat:
Du blandar ihop "utnyttja reglerna maximalt utan att bryta dem" med "moraliskt agerande".

De begår inget regelbrott men särskilt moraliskt är inte deras beteende enligt min måttstock.
Njaa - kaffet gjorde susen men kan ändå inte hålla med dig om detta ovan.

Då borde det ju vara förbjudet att spela för 1000kr en Jackpot omgång också om man "normalt" spelar för någon hundring per omgång?
Är det Jackpot, som dom så stolt stoltserar ut med all möjlig reklam, så det är klart vissa satsar större pengar dessa omgångar.
Att det rörde sig om 1 miljon euro i insats var dock bra högre än jag själv ens kund drömma om men det är bara inse att alla spelar inte på samma nivå och acceptera sin roll i livet..

Det är ju så att bara för att dom spelar så betyder det inte att dom med garanti vinner ngt, hur man än vrider på detta så riskerar väl dom en bra slant varje omgång på sitt spelande?
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-17, 14:51   #45
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SuprMario Visa inlägg
Njaa - kaffet gjorde susen men kan ändå inte hålla med dig om detta ovan.

Då borde det ju vara förbjudet att spela för 1000kr en Jackpot omgång också om man "normalt" spelar för någon hundring per omgång?
Är det Jackpot, som dom så stolt stoltserar ut med all möjlig reklam, så det är klart vissa satsar större pengar dessa omgångar.
Att det rörde sig om 1 miljon euro i insats var dock bra högre än jag själv ens kund drömma om men det är bara inse att alla spelar inte på samma nivå och acceptera sin roll i livet..

Det är ju så att bara för att dom spelar så betyder det inte att dom med garanti vinner ngt, hur man än vrider på detta så riskerar väl dom en bra slant varje omgång på sitt spelande?
Återigen likställer du att följa reglerna med att agera moraliskt. Bara för att det INTE bryter mot reglerna så behöver det inte vara ett "okej beteende".

Och JA, de riskerarer HELA sin slant varje gång de spelar. Helt säkert finns det en hel massa alltför favoritbetonade rader som de inte har en krona på. De har heller inte med alla matematiskt tänkbara rader med superskrällar i varje lopp. Skulle en sån infalla så kammar de helt säkert noll då med.



1) De fuskar inte men deras beteende är inte heller önskvärt eftersom de dränerar den övriga spelekonomin.

2) Lösningen är inte att förbjuda dem att spela. Så länge övervärdet finns att hämta så kommer det att hitta en väg runt vilken regel som än införs.

3) Lösningen är att ta bort förutsättningarna. Även om det låter långsökt så är den enda möjligheten att sluta med nuvarande jackpot-tänk samt även säkerställa att inte utländska samarbetspartners använder sin provision till cashback-varianter.

Senast redigerad av Strappa71 den 2013-05-17 klockan 14:55. Anledning: hade missat ett INTE. hehe
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td