Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
Det är samma lika.....skrämmande låga siffror och det kan ALDRIG vara värt besväret och de konsekvenser som det för med sig.
Går motsvarande siffror att få fram för Svenska Spel?
|
Hur får du 74Mkr vinst på satsade 34,3Mkr på utlandsspel till låga siffror som inte är värt besväret??? Kan du säga att det det fört med sig i minskad inhemsk omsättning gjort det hela till en förlustaffär? Nej det kan nog inte någon göra, åtminstone inte ännu. Dessutom svårt att förutse allt på förhand, de lär väl ha jobbat med att ta marknadsandelar i andra länder i många år innan "robotspel" (vill egentligen inte använda uttrycket men) blev på tapeten. Nu tycker ju iaf jag att man borde ha förutsett det, men det är kanske lätt att se i efterhand.
Möjligt att ATG pumpat in 1 miljard för att komma ut på andra marknader och har långt till att hämta in det men det är något man får gräva lite djupare för att få fram.
OBS! har inte läst årsredovisningen så jag vet om siffrorna stämmer men förutsätter det.
Edit: Nej jag jobbar inte för atg och tycker de skött det hela ganska osmart hela vägen från första "syndikatvinsterna" som träffade etern och fram till nu. Menar bara att man ska tänka efter lite innan man drar slutsatser...