Visa ett inlägg
Gammal 2013-05-22, 22:16   #77
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1402
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
At de plussar 20%/år är nog en sanning med stor modifikation, det kanske någon av dem gör men knappast alla. I längden är det säkert några av hajarna som räknat fel någonstans och sitter med ett "system" som backar över tid och då mjölkas ingenting utan snarare tvärtom.

Iden om att slopa alla jackpottar är nog det dummaste förslaget jag sett på länge. Ja du får bort några storspelare som möjligen får några småspelare att tappa förtroendet så de slutar lira (utan att lägga in korkade "robotspelsregler"). Hur stor effekten blir av det i det stora hela kan man spekulera i, väldigt liten tror jag om någon. För den stora massan ökar spelsuget när det är jackpott, folk vill vinna stort och rubriker som 21 miljoner extra i potten säljer! Kort sagt, det finns en orsak till att det här med jackpott inte är en dagslända. Man kan inte plocka bort sånt bara för att det är en jätteenkel lösning på just det här problemet.
Det är klart att jag förstår jackpottarnas värde ur marknadsföringshänseende.

Problemet är bara att jackpottarna tillför ett övervärde som gubbarna med de "stora plånböckerna" alltid kommer att hitta vägar att (över?)-utnyttja. Den här regeländringen kommer inte att stoppa dem.

You are damned if you do and you are damned if you don't.

Hur man än vänder och vrider på det så är ett system där alla insatser från varje omgång betalas ut direkt i samma omgång det enda som är hållbart i längden. Jackpotarna är bara konstgjord andning för en bransch med problem.

Senast redigerad av Strappa71 den 2013-05-22 klockan 22:22.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat