Citat:
Ursprungligen postat av droid
Intressant och anmärkningsvärt att marknaden inte korrigerade för detta fenomen. Gjordes backtest med in-play odds mot spelbolag och/eller oddsbörser?
Jag skall försöka bygga upp en egen databas med lite olika parametrar för att se vilka mer trender man kan hitta för att kunna värdera odds in-play i kombination med bivariat poissonfördelning, men utan diagonal inflation och en förbestämd korrelationskoefficient då förhoppningen är att databasen jag kommer att bygga upp förhoppningsvis hjälper till att uppskatta true odds på ett mer "rättvist" sätt.
|
"Motorerna" för Livebetting är oftast byggda för generella förlopp över 90 minuter. De tar inga statistiska hänsyn till vad om ex. händer mellan 72 - 90 min. vid enskilda ställningar (som ex. 0-1)! Basparametrarna för motorn som regel startoddsen och ö/u oddsen. Det finns en norrman som byggt en enorm databas där man också kan se enskilda lags målprestanda (vilket tidsintervall de gör mål oftast i osv). Fantastiskt kul att leka med men statistiskt spelar slumpen och andra faktorer över tid mycket större roll. Det är också skillnad på topplag och bottenlag (givetvis).