Visa ett inlägg
Gammal 2013-06-18, 08:28   #14
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Sedan kan man även märka en större justering vid vissa matchminuter i vissa ligor där en del av detta justeras av motorn. Motorn är alltså inte byggd att gå som en rät kurva när det kommer till odds vid ö/u utan den hoppar lite på vägen. Mest märkbar är den mellan 68-73min. Där den hoppar med 0.08 i odds jämfört med 63-68m där hoppet är mycket mindre (över stiger med så pass mycket på en gång) vid sista minuten i intervallet ungefär.
Ingen stjärnfysik vi pysslar med och det är logiskt att de inplementerar sådant i sina motorer då bl.a. tex championship brukar det göras mål mellan (tagen ur höften nu då jag ej ids kontrollera) 75-90 oftare än mellan 60-75 och det är detta som de har i sina motorer. Men sådant ser man mycket i graferna vid vilka intervaller mål kommer.

Däremot tror jag att det går som jag försökt mig på och som du också tänkt ta detta ett steg längre att vid vilken ställning som ökar risken för mål. 7,5% större risk är en stor justering som kan avgöra skillnaden mellan EV+ och EV-.


boored pysslar med en livemotor i excel som har försöker trimma vidare på, tror de la upp en på ylikerroin.com som stämmer någorlunda. Du matar in startodds för 1x2 samt ö/u. Men som sagt finjusteringar går alltid att göra, problemet är väl att det tar så pass lång tid från det att du gjort en justering till de att du kan dra slutsatser. Sedan krävs det även mycket tid om man ska följa live.
Du kan följa hans sheet här: https://www.sharps.se/spreadsheet/parvers-live-001 ca 550 spel so far med ROI på 108%

Tror att asien är bättre att lägga spel mot än betfair iaf om du ska söka lönsamhet i detta. Konto hos 5-6 bolag tex 188b/sbo/ibc/singbet/cmd/sv/pinny och du kan lägga hos bolaget med högst odds där då det brukar diffa ganska bra.
En annan grej du får räkna in är tiden det tar som du placerar spelet. Vissa bolag har längre perioder för danger än andra, något du får räkna på också i din motor så att oddset speglas rätt. Ett tillägg på 1minut brukar räcka gott och väl.

Hojta till om du undrar något mer då jag följt live en längre tid men har det mesta i "huvudet".
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat