Visa ett inlägg
Gammal 2013-06-23, 16:08   #216
Helge

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Jag tycker fruktkakan står perfekt inne på proppen och med Örjan upp idag. Jagat den ett tag så hoppas den får sitta i dag Färsk intervju nedan från SS.

"Stefan Dahl är lite orolig för distansförmågan hos 6 Fruitcake (V75-5).

- "Hon har gått över lång distans en gång. Det var i ett kval till Stochampionatet och då hade hon elftespår och det blev liksom inget lopp och hon är ju lite het av sig och det är klart att det oroar lite. Näst senast på Solvalla blev hon väldigt het och jag tror att det var för all publik för jag har ingen annan förklaring. Senast var hon bra igen och avslutade vasst och jag tror det gick under 1.10 sista 500 meterna. Hon känns fin i jobben och är snabb från start. Helst vill jag att hon ska få ett lopp i ryggar. Önskescenariot är att ta ledningen och sedan släppa till Breathe Out som är bäst på startvolten enligt mig. Fruitcake kan gå en rejäl speed om hon håller sig lugn och loppet är öppet och tror att hon mycket väl kan vinna om det klaffar. Näst senast på Solvalla var det bara hon i loppet som gick med skor, tunga järnskor och sula, det är väl ungefär 20 meter. Senast provade vi att lätta henne och tog lätta skor och en tunnare sula. Claes var jättenöjd och det kommer att bli samma balans igen. Hon brukar gå med ett halvstängt huvudlag, nu blir det norskt istället", säger Stefan Dahl."

Tack Fruktkakan, äntligen! Som jag jagat dig
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
laxdasen (+10), BlackCobra (+2)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat