Visa ett inlägg
Gammal 2013-07-01, 22:51   #8
alle

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av allaballakaitoz Visa inlägg
Ska i Helgen besöka Halmstads travbana och Sprintermästaren för första gången. Några tips jag behöver ha med mig ? Hur tar jag mig lättast och billigast från Halmstad C till travbanan ?
Det kommer bli din bästa travhelg på länge!

Oftast så brukar de ha speciella bussar till travet från centralen, annars är det buss 10 eller 50 mot vallås. Kom ihåg buss mot vallås så kommer du ta dig dit. Bussarna går ofta och tar relativt kort tid, 20 min skulle jag gissa på.
Ligger egentligen inte så långt ut, men bussen går ju inte direkt rakt

Jag skulle rekomendera en brassestol, och komma i tid så du får en bra plats! Hela upploppet ner brukar vara fullt med folk, en jävla massa stolar helt enkelt.

Annars kan man sitta vid grönområdet, vid sista sväng! Där är det OTROLIGT härligt att vara! Dock svårare att se värningar och provstarter. Men om du har en dator så kan det vara behagligt att sitta där. Det är kanske inte så lugnt där, en del barnfamiljer och mycket öldrickande! Men riktigt härligt att befinna sig där!

Finns en relativt stor inne läktare om det regnar tex, men där kan det bli ganska dålig luft om det är för många! Men om det finns plats där under sprintermästarkvällen vet jag inte, har aldrig varit där under torsdagen!

Finns "vip tält" fören dyrare peng, efter målgång brukar dessa ligga! Där finns egna spelluckor och obegränsat med öl!

Annars så brukar det vara rätt behagligt, är mycket folk! Men ändå inte obehagligt mycket, det finns gott om spelluckor och man trängs ju inte som tex elitloppet! En RIKTIG folkfest!

Hoppas infon var lite till hjälp, är från halmstad området så fråga om det är något annat du undrar över!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
allaballakaitoz (+1)

Senast redigerad av alle den 2013-07-01 klockan 22:55.
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat