Visa ett inlägg
Gammal 2013-07-24, 21:47   #100
Mrmatteoo

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 1353
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Grejen är att man är ju ingen vidare kusk om man inte kan ändra sin "game plan" i loppen. Under mellanvarvet gick det i 21 tempo och han väljer att ligga kvar i tredje ytter med loppets favorit som har sin största egenskap i sin styrka. Har svårt att tänka mig att Johan Untersteiner inte själv fattar att han inte kan vinna om han inte går fram i dödens.
Så i intervjun innan loppet om han ska vara sanningsenlig skulle han ha sagt: Idag kör vi för att inte vinna, det är en platschans som bäst.
Då hade han faktiskt kört som han sagt i intervjun. Det handlar om spelsäkerhet och det är knappast bara i detta loppet som man får se liknande saker. Travsporten tappar mer och mer förtroende för var dag som går.

Sen så har det inte med va man spelat på eller inte. Blev irriterad efter första avdelningen över det bluffloppet. Och det resultatet gagnade mig väl.
Köper absolut ditt resonemang, men i mina öron är att backa sist och köra till slut detsamma som att ge avslag?. Sen finns det ju alltid två sidor av ett mynt. Vad hästens ägare och tränare kommit överens om får vi ju aldrig reda på. Klart ägarna är rädda om sin häst, bara tre år och framtiden för sig. Men visst är jag också medveten om problematiken. Men att det ska berättiga folk att smutskasta en kusk som bara gör sitt jobb känns inte ok. Givetvis har kusken sista "ordet" i.o.m att det är han som kör, men inte lätt att vara alla till lags.
Mrmatteoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat