Finns en ruskigt bra H2H i sista loppet som jag precis rekat. Fattar inte hur spelarkåren tänker. Spåren avgör ju helt!
Över till hela omgången och lite snabba tankar:
1) 78% är väl mycket. Hästen har vunnit 4 av 8 årsstarter och stått mellan 1.40-2.20 i 7 av dessa och 2.90 i den åttonde. Finns 3 utmanare i 6, 9, 10.
2) Adielsson säger att han vinner detta lopp 4 av 5 gånger i "Vass eller kass" och det är tillräckligt för att jag ska spika i ett lopp där normalspelaren normalt garderar pga låg klass och "bättre" favoriter i de högre klasserna.
3) 73% är larvigt från innerspår med en häst som verkar strulig från start. Åke tror mkt på sin 14 och nummer 15 går ner i klass och har tampats med de bästa i Sverige och är bara stark och inte snabb. Här garderar jag då de få superskrällarna som vinner ofta kommer i långlopp med någon som vilat i tredje/fjärde inner hela loppet och kommit loss pga tröttnande hästar sista 500m.
4) För dåligt påläst. Experterna verkar tro spets och slut. Jag avvaktar övriga systemet för att se vad jag har råd med.
5) Svenskt kallblod som inte är Järvsöfaks eller Hallsta Lotus = gardering. Kommer inte ta bort de två norska eller Torbjörn Jansson som jag anser väldigt duktig med just kallblod.
6) Man klarar sig ofta extremt bra på 1-5 i autokortlopp trots att betrodda har högre startnummer. Missa inte Captivating Ås 17% som äntligen har ett bra spår (har haft 11a, 11a, 12a, 8v med tillägg i fyra av sina 5 senaste starter. Går hela vägen in i mål och det kan bli fart i början här).
7) Heltäckt på 2,5,9 men ska kolla värmningar och lite mer info. Kan bli spik på Sanity om allt verkar bra.
Hylla/såga gärna. Utan diskussion utvecklas man inte