Jag ställer mig frågan hur länge dessa "tomtar" skall få vara kvar på atg live sändningarna?
Hur fan kan man låta dessa gubbar även "reffa" lopp och ge sina s.k tips till höger och vänster, som 9/10 fall aldrig stämmer.
Jag har skickat ett ex antal mejl till atg kundservice, och jag tror inte man är ensam om detta.
Det är ett hån mot oss spelare att dessa "tomtar" får fortsätta..
Har ett bra citat taget från Daniel Berglund (travnet), kunde inte sagt det bättre själv.
"
Lika härligt är det dock inte att lyssna på ATG-live en hel kväll. Medarbetarna verkar ha bildat en klubb för inbördes beundran och det hålls verkligen inte igen med berömmet till varandra under sändningarna. Det är hyllningar till höger och vänster om hur bra de ”kämpar på” på stallbacken och vilket fantastiskt jobb de gör. De gör väl sitt jobb helt enkelt? Eller? Det känns precis som att de efter all kritik de får måste tala om för tittarna hur duktiga de egentligen är.
Hur ofta hör vi i andra tv-produktioner att studioankaret hyllar utsända medarbetare och tackar för att de ”kämpar på” så bra när de till exempel rapporterar från andra länder och helt enkelt gör det de är betalda för? I TV-sändningar från andra sporter är det väl aldrig någon som tackar den som intervjuar spelarna efter matchen för vilket fantastiskt jobb de gör? I alla fall inte i sändning. Intern feedback är i alla fall inte vi tittare särskilt intresserade av och det kanske man kan ta efter sändningarna?
Sedan ska vi ju inte tala om alla ”hattar det lyfts på” eller ”smällkarameller” som jagas. Flosklerna duggar tätt under en kväll och det är ofattbart att inte ATG24 utbildar sina medarbetare om man vill vara en professionell tv-kanal och inte bara snäppet vassare än skol-TV. "