Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-08-08, 08:58   #1
 
Skubb14s avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Ort: Göteborg
Inlägg: 163
Sharp$: 4053

Rekar sharps
Stats: 17 - 15 - 0
ROI: 110.44%
Vinstprocent: 53.13%

Standard

ATG Live


Jag ställer mig frågan hur länge dessa "tomtar" skall få vara kvar på atg live sändningarna?

Hur fan kan man låta dessa gubbar även "reffa" lopp och ge sina s.k tips till höger och vänster, som 9/10 fall aldrig stämmer.


Jag har skickat ett ex antal mejl till atg kundservice, och jag tror inte man är ensam om detta.

Det är ett hån mot oss spelare att dessa "tomtar" får fortsätta..

Har ett bra citat taget från Daniel Berglund (travnet), kunde inte sagt det bättre själv.

"

Lika härligt är det dock inte att lyssna på ATG-live en hel kväll. Medarbetarna verkar ha bildat en klubb för inbördes beundran och det hålls verkligen inte igen med berömmet till varandra under sändningarna. Det är hyllningar till höger och vänster om hur bra de ”kämpar på” på stallbacken och vilket fantastiskt jobb de gör. De gör väl sitt jobb helt enkelt? Eller? Det känns precis som att de efter all kritik de får måste tala om för tittarna hur duktiga de egentligen är.

Hur ofta hör vi i andra tv-produktioner att studioankaret hyllar utsända medarbetare och tackar för att de ”kämpar på” så bra när de till exempel rapporterar från andra länder och helt enkelt gör det de är betalda för? I TV-sändningar från andra sporter är det väl aldrig någon som tackar den som intervjuar spelarna efter matchen för vilket fantastiskt jobb de gör? I alla fall inte i sändning. Intern feedback är i alla fall inte vi tittare särskilt intresserade av och det kanske man kan ta efter sändningarna?

Sedan ska vi ju inte tala om alla ”hattar det lyfts på” eller ”smällkarameller” som jagas. Flosklerna duggar tätt under en kväll och det är ofattbart att inte ATG24 utbildar sina medarbetare om man vill vara en professionell tv-kanal och inte bara snäppet vassare än skol-TV. "
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
rasa59 (+20), Migge (+1), clarund (+5), dumle (+5)
Skubb14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-08, 10:08   #2
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8344
Standard

Jag fullkomligen älskar deras tips. Det gör att många ryggar "travexpertens" tips och oddsen stiger på de jag spelar på

Om du tror hårt på t.ex. Sverige i en handbollsmatch vill du väl att de förlorande experterna skriker ut tips på motståndarlaget om det är rörliga odds?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
laxdasen (+10)
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-08, 10:23   #3
 
Reg.datum: feb 2011
Ort: Norrland
Inlägg: 184
Sharp$: 2073
Standard

Instämmer med black cobra, oftast kör jag utan ljud och det är lika gött i varje lopp där det lastas av dårar som lyssnar på dom och skickar in hundring efter hundring på en som inte vinner eller som vinner till ett hejdundrande underodds. Det enda störande är när dom tycker att dom är så bra att dom skippar banreferenten och ska köra själva eftersom banreferenten i regel är tusen gånger bättre.
werygod är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-08, 10:37   #4
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 482
Sharp$: 691
Standard

Så pass dåliga som ni beskriver ATG-sändningarna här tycker jag absolut inte att de är. Det är väldigt lätt att göra sig lustig över andra i ett forum som detta och samtidigt beskriva ens egen "tipsförträfflighet" i samma veve...

Jag tycker själv att de ofta sammanfattar och summerar tex V64-omgången på att helt ok sätt. Frågan är väl mer då hur vem de vänder sig till. Är det till "travexperter" som er ovan som här klagat eller vem är målgruppen? Det är inte lätt att tillfredställa alla kundgrupper i en och samma sändning.

Själv har jag, de gånger jag själv inte hunnit plugga omgången så mycket, fått riktigt bra tips och info ifrån dessa sändningar. Har satt flera V64 mm med hjälp av deras tips, både favoriter och "ideér".

Och i slutänden är det ju var och en själv som bestämmer hur man vill spela. och är det så att sändningarna inte faller er i smaken så strunta i att se dem då och kolla istället på loppen på annat sätt, live eller via ATGPlay cirka kvarten efteråt...

Men det är klart, smaken är ju liksom baken delad...
Tomas63 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-08, 10:39   #5
 
Skubb14s avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Ort: Göteborg
Inlägg: 163
Sharp$: 4053

Rekar sharps
Stats: 17 - 15 - 0
ROI: 110.44%
Vinstprocent: 53.13%

Standard

Kan hålla med er till en viss del, och förstår ert "tänk" med att dom skriker ut hästar som man inte själv tror på..

Jag har också börjat med stänga av ljudet ibland, när det blir för mycket.

Att ha värmningsinfo från banan kan räcka gott och väl, och låta bilderna tala för sig själv när hästarna värmer.

Dom kan ta bort dom helt och hållet, då dom inte tillför någonting..
Skubb14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-08, 11:17   #6
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Varför ta bort ljudet? Man får ju bra info om vilka hästar som kommer spelas till underodds utan att behöva tänka själv.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BlackCobra (+2)
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-08, 11:49   #7
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Kvaliteten blir mycket lidande på grund av att ett ganska litet gäng producerar helt sanslösa mängder sändningar i både TV och ATG-live. Monstruöst långa sändningar är det också.

Man kan se lite liknande tendenser när man har många och långa sändningar i TV från t.ex. OS och andra stora idrottsevenemang. Efter 20-30 timmars sändning en vecka räcker inte kreativiteten till, utan den interna jargongen tar över lite grann under transportsträckorna. Därför försöker man i möjligaste mån undvika väldigt långa sändningar.

ATG sänder runt 100 timmar i veckan, det är ett ganska litet gäng som gör dessa sändningar och jag tror att en lösning kanske kan vara att man börjar tänka kvalitet istället för kvantitet. Lite mindre finskt och norskt trav är en god början och låt banorna sköta ljudet också på lunchtravet utan ”expertis” från silvergrisen. Den här ombuds-TV:n med mer eller mindre meningslösa spelförslag kan man kanske leja bort till någon aktör som pysslar med speltips, typ Ronden, Guiden, ViTippa eller liknande.

Om de som jobbar för Kanal 75 dessutom kan skriva exklusivitetskontrakt så att de inte utöver knegandet för Kanal 75 också skriver krönikor i kvällstidningarna, refererar lopp på banorna, intervjuar folk och liknande, så kanske kreativiteten räcker till för lite vassare produktioner.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), Skubb14 (+10), znipstern (+5), clarund (+1)

Senast redigerad av Viroid den 2013-08-08 klockan 11:51.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-08, 16:49   #8
 
Reg.datum: feb 2011
Ort: Norrland
Inlägg: 184
Sharp$: 2073
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Varför ta bort ljudet? Man får ju bra info om vilka hästar som kommer spelas till underodds utan att behöva tänka själv.
Jo men ibland blir det bara för mkt, det känns ju ibland som det är VM i ordbajseri.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
clarund (+11)
werygod är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-08, 16:52   #9
 
Reg.datum: feb 2011
Ort: Norrland
Inlägg: 184
Sharp$: 2073
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tomas63 Visa inlägg
Så pass dåliga som ni beskriver ATG-sändningarna här tycker jag absolut inte att de är. Det är väldigt lätt att göra sig lustig över andra i ett forum som detta och samtidigt beskriva ens egen "tipsförträfflighet" i samma veve...

Jag tycker själv att de ofta sammanfattar och summerar tex V64-omgången på att helt ok sätt. Frågan är väl mer då hur vem de vänder sig till. Är det till "travexperter" som er ovan som här klagat eller vem är målgruppen? Det är inte lätt att tillfredställa alla kundgrupper i en och samma sändning.

Själv har jag, de gånger jag själv inte hunnit plugga omgången så mycket, fått riktigt bra tips och info ifrån dessa sändningar. Har satt flera V64 mm med hjälp av deras tips, både favoriter och "ideér".

Och i slutänden är det ju var och en själv som bestämmer hur man vill spela. och är det så att sändningarna inte faller er i smaken så strunta i att se dem då och kolla istället på loppen på annat sätt, live eller via ATGPlay cirka kvarten efteråt...

Men det är klart, smaken är ju liksom baken delad...
Om dom vore mer sakliga och inte så vansinningt på angående sina egna idéer skulle kvalitén bli bättre. Det är ju inte alltför sällan det snöas in på deras egna idéer både före under och efter loppen oavsett resultat.

Sen är det ju stor kvalitetsskillnad på olika människor där, orkar inte sabla ner på några namn eftersom det är som du skriver, smaken är delad. Vissa är mer sakliga än andra milt sagt
werygod är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-08, 18:41   #10
 
clarunds avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 1 333
Sharp$: 437
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av werygod Visa inlägg
Jo men ibland blir det bara för mkt, det känns ju ibland som det är VM i ordbajseri.
Tipsbajseri

prutt
clarund är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-09, 00:16   #11
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 374
Sharp$: 2502
Standard

Hur ser atg live ut om 5 år kan man fråga sig ? kvaliteten ?

Jag passade på att åka till Åby men där hade man stängt ner hela sittplats läktaren, vid målet/sista kurvan. En gäst påstod att det var för att spara pengar att man stängt den avdelningen. Inte kan det vara så illa med svenskt trav ? Åby som är ombyggt för miljoner...felbygg arena och inte anpassat för spelande publik.
Nu kändes man som en i mängden av en skock får som vallas in i andra delar av arenan. den gamla toto hallen, var verkligen sunkig ?
Månads finaler gillar jag ...men inte som ikväll med v5.
Då sitter jag hellre framför min dator och atg live.
vill man inte har spelande publik till banorna...kan man undra ?
trav skulle ju vara som bäst på plats ??
dumle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td