Visa ett inlägg
Gammal 2013-08-10, 14:37   #90
hanscrispi

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 6933
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hanscrispi Visa inlägg
Jag tyckte att det kändes som att han skulle göra ett bra lopp redan senast, men han var inte hundra utan travade lite sådär och saknade rätta trycket.
Det visade sig dock också efter loppet att han hade ett skavsår efter ena gamaschen och det kan ha stört honom också.
Han hade också varit ifrån kort innan det och jag tycker att han känns klart bra i jobben nu, det känns i alla fall verkligen som att han är iordning. Då vi dessutom fått ett bra läge så är det äntligen dags för det där skorycket som vi gått och väntat på. Blir inte banan jättekonstig så kommer vi att plocka av alla skor runt om och dessutom köra honom helt utan skydd på benen för första gången, och jag tycker att det borde kunna ge en jäkla effekt eftersom han gått ganska tungt tidigare med järnskor runt om.
När Oracle var så bra i vintras och sprang 1.13 på de banor som var då sa Ohlsson att "tänk till sommaren när vi kan köra skolöst, då kör jag 1.11 med honom".
Vi hade också hela tidiga våren Sweden Cup i sikte, men sedan började det strula och han har aldrig riktigt nått den nivån som han hade då han var på topp.
Men nu hoppas jag som sagt att vi ska kunna vara där igen och att det tillsammans med lättningen ska bli riktigt bra! Hästen öppnar lite ojämnt men har varit bra ut då han varit i ordning, och det är samma sak där - tillsammans med lättningen hoppas jag att han ska kliva i väg riktigt bra. Jag måste vara lite optimist denna gång.
Rätt bra information i morse!!!!!!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BlackCobra (+10)
hanscrispi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat