[QUOTE=spalato;266563]V75-1
(Ahlsells Legends Lopp)
1 Berlusconi* (US) kan få sitt smörlopp från innerspår med Olle Goop, och Stig H lär sitta i front tidigt med Flemming Jensens 7 Jaguar Broline, som nu fått ett lopp i kroppen efter vila. Dessa två herrar får bilda ett lås!
Stig H bör sitta i front tidigt? Nja då blir jag väldigt förvånad. Once in a lifetime kuskmatch och alla lägger sig på rygg för Mäster?! Här körs det inte för bästa placering, här körs det för att vinna och man kör nog hellre kallt 500m kvar än att sitta fast med sparat. Att exempelvis Berglöf skulle släppa med Havbergs Mimi finns inte på kartan. Jaguaren kanske bästa hästen men man skall nog inte överskatta de kuskar som inte kört på många år. Det låter ju på Thomas Nilsson som att han är glad ta sig runt banan. Hur många jänkarvagnar får vi se?
Save the Quick är många inne på. Ja meritmässigt är hon ju överlägsen, matchad för Åbergs egentligen och kom bort lite på mellanhand senast. Minns att hon var målfotoslagen i Masters förra året och nog moralisk vinnare efter att ha dragit fram Sebastian K sista 750m den gången. Men speciellt startsnabb är hon ju inte, om Kim gasar som vanligt tror jag inte Redén vill bråka, hamnar sen STQ i dödens och Kim kör 11 första varvet som han brukar kan det bli väldigt stumma ben sista 100m och komma hästar från alla håll, här vill jag nog ha alla på ramen.
Som någon skrev, Haraldinho står på tur, den ser allt bättre ut och önskescenariot är att Åke kör till spets för då brinner det för Ludde likt elitloppet. Tyvärr brukar Åke vara smartare än så och sällan köra för spets i långloppen.
Juggle face måste med, den är riktigt bra i grunden och kan kanske få överta spets, kan inte tänka mig att Caddie Comet körs där, viker ju in årorna varje gång och känns sprinterbetonad. Lite äckligt dock att Nurmos visade stallform förra onsdagen och hans hästar kan allt ibland, ofta vässade för stora lopp på hemmaplan. Marlon OM vill jag nog inte heller spricka på, man var påställda i östersund och Jansson trodde han kunnat vinna om blivit släppt till dödens, höll riktigt bra trots hängande i 3e sista 1200m. Det loppet satt sen i benen i Boden och jag minns att Jansson var impad av hästen, otroligt stark.
Efter flera skitomgångar känns det iaf härligt med toppsport onsdag och lördag denna vecka!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: spalato (+5)
|