Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-08-12, 15:19   #16
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 150
Sharp$: 1092
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Varför skulle Örjan få välja ?
Det är inte Hultman vi pratar om, utan fransmän
Dessutom körde han så jävla dåligt sist, så varför anlita honom igen ?
nej jag vet att inte är hultman vi pratar om men han har kört save the quick ett antal gånger i Skandinavien och jag antog han var första kusk på den oavsett gamla styrningar
rickyfashion är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-12, 15:50   #17
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 204
Sharp$: 1353
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Varför skulle Örjan få välja ?
Det är inte Hultman vi pratar om, utan fransmän
Dessutom körde han så jävla dåligt sist, så varför anlita honom igen ?
Tror absolut inte Franck Leblanc hade haft något i mot att se Örjan bakom SAVE THE QUICK. Av den enkla anledningen att Örjan tillhör en av världens absolut bästa kuskar. Men min teori är att Fabrice Souloy helt enkelt knutit till sig Örjan i ett tidigt skede inför loppet, då han kört Commander Crowe med framgång i senaste starterna. Som sagt min teori, jag vet inte.
Mrmatteoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-12, 15:59   #18
 
crossbows avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 685
Sharp$: 8831
Standard

ROGER WALMANN om sina

Fortune Again 130814-2 Solvalla Johan Untersteiner
Har toppform och skall räknas med vinstchans.


Parodie 130814-5 Solvalla Berndt Lindstedt
God form och ett bra läge. Bör vara ett platsbud med Bernt Lindstedt där bak.


Latitude Broline 130814-9 Solvalla Örjan Kihlström
Bra läge och god form. Ett platsbud.


Magic Tonight 130814-10 Solvalla Örjan Kihlström
Har gjort det mycket bra i sina sverigestarter.
Vi är optimistiska och tror på bra vinstchans
crossbow är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-12, 16:23   #19
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8281

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Cool

Jag brukar oftast lira runt 0, 5 u men nu blir det mer
2 u på goop blir det och det är mycket med min rulle
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-12, 18:37   #20
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spalato Visa inlägg
Hej Nicklas. Jag har hört detta förr. Många som trotsar. Vi får väl se efteråt om min "FEELING" är rätt. Säker på att hästen kommer göra ett bra lopp i varje fall,,,,kommer att rygga Ingves häst under slutvarvet.....har dessutom rekordtiden över aktuell distans. Hade aldrig poängterat detta om man varit ute på medeldistans, men ekipaget är klart vassast över kort distans och tål göra grovgörat, men behöver ändå lite hjälp på vägen med tempot. Forumet är fritt att skriva vad man vill. Man avgör själv om man vill rygga eller inte. Jag är här främst för att förmedla mina kunskaper inom trav och för att dt är kul att skriva på forumet. Tar inte ditt inlägg som kritik, men räknar alltid med starka reaktioner. Hade nog aldrig vunnit stora pengar om jag inte trott på mig själv, när dt blåser som hårdast. Har också lärt mig att vara försiktig med uttalanden som man kanske får käka upp efteråt........lite ödmjukhet skadar inte. Men i detta fallet sticker jag ut hakan.
Ville bara skydda forummedlemmarna från ett ytterst dåligt tips och även kanske hjälpa dig. Dom flesta här tänker väl en del själva men finns även rena ryggare som tar tips rakt av eller kanske rent av är lättlurade. Med informationen som finns tillhanda just nu så borde hästen stå i 1-3% om man gör en vinstbedömning. Har inget med feeling eller olika åsikter att göra. Hästen har hitills aldrig gjort ett bra lopp från bakspår. Senaste loppet så gallopperade hästen helt oprovocerat. Dessutom så vinns väldigt få lopp på kort distans från bricka 12. Däremot är det en häst som pga sina spetstider och vinst% väldigt ofta blir överspelad.

Senast redigerad av NicklasJ den 2013-08-12 klockan 18:38.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-12, 18:38   #21
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 75
Sharp$: 1990
Standard

[QUOTE=spalato;266563]V75-1
(Ahlsells Legends Lopp)

1 Berlusconi* (US) kan få sitt smörlopp från innerspår med Olle Goop, och Stig H lär sitta i front tidigt med Flemming Jensens 7 Jaguar Broline, som nu fått ett lopp i kroppen efter vila. Dessa två herrar får bilda ett lås!



Stig H bör sitta i front tidigt? Nja då blir jag väldigt förvånad. Once in a lifetime kuskmatch och alla lägger sig på rygg för Mäster?! Här körs det inte för bästa placering, här körs det för att vinna och man kör nog hellre kallt 500m kvar än att sitta fast med sparat. Att exempelvis Berglöf skulle släppa med Havbergs Mimi finns inte på kartan. Jaguaren kanske bästa hästen men man skall nog inte överskatta de kuskar som inte kört på många år. Det låter ju på Thomas Nilsson som att han är glad ta sig runt banan. Hur många jänkarvagnar får vi se?

Save the Quick är många inne på. Ja meritmässigt är hon ju överlägsen, matchad för Åbergs egentligen och kom bort lite på mellanhand senast. Minns att hon var målfotoslagen i Masters förra året och nog moralisk vinnare efter att ha dragit fram Sebastian K sista 750m den gången. Men speciellt startsnabb är hon ju inte, om Kim gasar som vanligt tror jag inte Redén vill bråka, hamnar sen STQ i dödens och Kim kör 11 första varvet som han brukar kan det bli väldigt stumma ben sista 100m och komma hästar från alla håll, här vill jag nog ha alla på ramen.

Som någon skrev, Haraldinho står på tur, den ser allt bättre ut och önskescenariot är att Åke kör till spets för då brinner det för Ludde likt elitloppet. Tyvärr brukar Åke vara smartare än så och sällan köra för spets i långloppen.
Juggle face måste med, den är riktigt bra i grunden och kan kanske få överta spets, kan inte tänka mig att Caddie Comet körs där, viker ju in årorna varje gång och känns sprinterbetonad. Lite äckligt dock att Nurmos visade stallform förra onsdagen och hans hästar kan allt ibland, ofta vässade för stora lopp på hemmaplan. Marlon OM vill jag nog inte heller spricka på, man var påställda i östersund och Jansson trodde han kunnat vinna om blivit släppt till dödens, höll riktigt bra trots hängande i 3e sista 1200m. Det loppet satt sen i benen i Boden och jag minns att Jansson var impad av hästen, otroligt stark.

Efter flera skitomgångar känns det iaf härligt med toppsport onsdag och lördag denna vecka!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
spalato (+5)
Hilding är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-12, 18:44   #22
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 75
Sharp$: 1990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Ville bara skydda forummedlemmarna från ett ytterst dåligt tips och även kanske hjälpa dig. Dom flesta här tänker väl en del själva men finns även rena ryggare som tar tips rakt av eller kanske rent av är lättlurade. Med informationen som finns tillhanda just nu så borde hästen stå i 1-3% om man gör en vinstbedömning. Har inget med feeling eller olika åsikter att göra. Hästen har hitills aldrig gjort ett bra lopp från bakspår. Senaste loppet så gallopperade hästen helt oprovocerat. Dessutom så vinns väldigt få lopp på kort distans från bricka 12. Däremot är det en häst som pga sina spetstider och vinst% väldigt ofta blir överspelad.

Jag kan nog hålla med om att DD nog blir överspelad här. Visserligen kanonfin från bakspår 121229 men då med Örjan och 2140. Problemet med Tarzan är att det borde stå i programmet huruvida han tänker delta i loppet eller ej. Han sitter ju för fan o åker häst runt banan totalt ointresserad när han hamnar i kön 9ggr av 10.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mijo14 (+10), spalato (+5)
Hilding är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-12, 18:52   #23
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8281

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Fatta läget
Save the quick vinner
Snabbare ut en ålandsfärjan vendi
Bra kusk, bra spår, häst i toppform, bara ston emot.
Hur många plus behövs ???
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-12, 18:58   #24
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hilding Visa inlägg
Jag kan nog hålla med om att DD nog blir överspelad här. Visserligen kanonfin från bakspår 121229 men då med Örjan och 2140. Problemet med Tarzan är att det borde stå i programmet huruvida han tänker delta i loppet eller ej. Han sitter ju för fan o åker häst runt banan totalt ointresserad när han hamnar i kön 9ggr av 10.
Skulle väl inte säga att den va kanonfin även om den faktiskt skötte sig rätt bra för att vara henne från bakspår. Men säger rätt mycket när man måste gå tillbaka 8-9 månader och 13 lopp sedan för att hitta ett lopp som hästen gjorde okej när den inte gick i spets. Löste ju sig perfekt den gången när den fick lucka när hästen famför galopperade. Hade inte behövt göra något jobb men kunde ändå inte utmana.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-12, 19:23   #25
 
Reg.datum: jun 2013
Ort: Malmö
Inlägg: 1 498
Sharp$: 1794
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Ville bara skydda forummedlemmarna från ett ytterst dåligt tips och även kanske hjälpa dig. Dom flesta här tänker väl en del själva men finns även rena ryggare som tar tips rakt av eller kanske rent av är lättlurade. Med informationen som finns tillhanda just nu så borde hästen stå i 1-3% om man gör en vinstbedömning. Har inget med feeling eller olika åsikter att göra. Hästen har hitills aldrig gjort ett bra lopp från bakspår. Senaste loppet så gallopperade hästen helt oprovocerat. Dessutom så vinns väldigt få lopp på kort distans från bricka 12. Däremot är det en häst som pga sina spetstider och vinst% väldigt ofta blir överspelad.
Inga problem. Analysera hur mkt du vill. Jag går på ren magkänsla. Skydda dig själv och låt bli att hjälpa eller rättare stjälpa andra. Lättlurade? ja du ,,,,vad skulle jag vinna på att skriva om detta? Exakt ! Noll värde. Eftersom du går in o kollar vad jag skriver i mina analyser , då måste nåt vara intressant. Gör inte dt i fortsättningen, om du ska komma med spydiga kommentarer.
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-12, 19:26   #26
 
Reg.datum: jun 2013
Ort: Malmö
Inlägg: 1 498
Sharp$: 1794
Standard

Skulle vara grymt med en seger för 12 Digital Darling. Sen lägger jag av med skrivandet härinne. Kanske gör jag dt i alla fall..... Allt för att bevisa en poäng...... End of lesson!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NicklasJ (+100)
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-12, 19:44   #27
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spalato Visa inlägg
Skulle vara grymt med en seger för 12 Digital Darling. Sen lägger jag av med skrivandet härinne. Kanske gör jag dt i alla fall..... Allt för att bevisa en poäng...... End of lesson!
Gör väl varken till eller ifrån om hästen vinner. Ingen häst är helt chanslös och min bedömning är att hästen vinner 1-3% av detta lopp. Större under har skett. Du har absolut ingen anledning att ta så illa upp att du ska sluta skriva för att någon säger emot dig. Det är absolut inget personligt. Detta är ett diskussionsforum där det ska vara högt i tak. Skriver man en halv sida så får man vara beredd på mothugg.
Försöker använda sakliga argument i det jag skriver och har tidigare gått igenom varenda lopp som Digital Darling gjort i lopparkivet och då även delat med mig till alla om bra info angående hästen. Däremot svarar du med att du bara har en magkänsla. Vem är det som borde ta illa upp egentligen.

EDIT. Läste om och uttryckte mig lite väl hårt. Du får 100 sharps som plåster på såren

Senast redigerad av NicklasJ den 2013-08-12 klockan 19:58.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-12, 19:59   #28
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 204
Sharp$: 1353
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Fatta läget
Save the quick vinner
Snabbare ut en ålandsfärjan vendi
Bra kusk, bra spår, häst i toppform, bara ston emot.
Hur många plus behövs ???
Håller med om att det är många plus. På minussidan kan man väll lägga till att hon inte vinner ihjäl sig direkt. Brukar dock möta hårdare hästar. Och spets har jag svårt att tro på. Beatasine är ruskigt startsnabb och lär köras i spets. Men håller med om att det bör vara bra chans för Save the quick.
Mrmatteoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-12, 20:31   #29
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 204
Sharp$: 1353
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spalato Visa inlägg
Skulle vara grymt med en seger för 12 Digital Darling. Sen lägger jag av med skrivandet härinne. Kanske gör jag dt i alla fall..... Allt för att bevisa en poäng...... End of lesson!
Klart du ska fortsätta skriva, ju fler infallsvinklar desto bättre . Man måste tåla lite konstruktiv kritik på sina analyser (Sen finns det givetvis mer eller mindre klumpiga sätt att uttrycka sig på). Att Digital Darling har vunnit 0 av 13 ifrån bakspår är ingen hemlighet direkt. Finns ju svart på vitt, då måste du kalkylera med viss skepticism ifrån övriga läsare. Men har du bra feeling för den så är det klart du skall köra på det Någon gång ska ju vara den första, kapacitet finns ju så det räcker och blir över.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
spalato (+5)
Mrmatteoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-12, 20:40   #30
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 204
Sharp$: 1353
Standard

Tycker omgången ser väldigt svår ut, bör kunna bli bra utdelning för den som hittar sju rätt.

Avd 1. Tycker jag känns rejält svårt att bena ut, hur blir det kört egentligen ? Låt höra era analyser

Känns som det är rejält prestigefyllt, tror inte det blir något blufflopp. Helt inne på att Havbergs Mimmi spetsar och kör där så länge lampan lyser. Tror dock inte den står hela distansen. Balticas Yahoo känns lite bortglömd av dom tidiga spelarna.
Mrmatteoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td