Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren
ja havbergs mimi bör ju spetsa då den är riktigt kvick. Detta är dock väldigt svårt att spekulera i hur det kommer bli kört. Men jag har mycket svårt att tro att det blir nåt fusklopp. en del kommer nog vara övertaggade. Jaguar broline var ruskigt bra sist och tål tuffa lopp liksom balticas yahoo. bägge dessa har fin form. vill varna för calle quvvira. finfin form och jag vet inte hur ringrostig helen är men hon har ju kört det snyggaste smygloppet nånsin när det gällde som mest. prix damerique med ina scott. Kanske är hon kallast av dom och spurtar ner dom till slut.
|
Som jag läser loppet så spetsar Havbergs Mimmi (tror Berglöf väljer att köra där). Berlusconi klarar inte att hålla upp utan får rygg ledaren. Balticas Yahoo tror jag laddas och bör få dödens inledningsvis. Kan hända att han ger ifrån sig den positionen till Jeppas Hugo sen. Frågan är hur Stig H gör, har en känsla av att han kan hamna lite på vingel. Att han sitter bakom bästa hästen det tror jag. Men en resa i tredjespår runt första sväng och sedan fram för att överta dödens, med det scenariot känns han lite sårbar. Hur som helst så tror jag att Balticas Yahoo får ett fint lopp. Antingen andra-tredje utvändigt eller om han till och med får överta om han laddas lite extra ifrån start.
Min första häst är således Balticas Yahoo