Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-08-12, 21:58   #31
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 3 204
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mrmatteoo Visa inlägg
Tycker omgången ser väldigt svår ut, bör kunna bli bra utdelning för den som hittar sju rätt.

Avd 1. Tycker jag känns rejält svårt att bena ut, hur blir det kört egentligen ? Låt höra era analyser

Känns som det är rejält prestigefyllt, tror inte det blir något blufflopp. Helt inne på att Havbergs Mimmi spetsar och kör där så länge lampan lyser. Tror dock inte den står hela distansen. Balticas Yahoo känns lite bortglömd av dom tidiga spelarna.
ja havbergs mimi bör ju spetsa då den är riktigt kvick. Detta är dock väldigt svårt att spekulera i hur det kommer bli kört. Men jag har mycket svårt att tro att det blir nåt fusklopp. en del kommer nog vara övertaggade. Jaguar broline var ruskigt bra sist och tål tuffa lopp liksom balticas yahoo. bägge dessa har fin form. vill varna för calle quvvira. finfin form och jag vet inte hur ringrostig helen är men hon har ju kört det snyggaste smygloppet nånsin när det gällde som mest. prix damerique med ina scott. Kanske är hon kallast av dom och spurtar ner dom till slut.
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-12, 23:21   #32
 
Reg.datum: jun 2013
Ort: Malmö
Inlägg: 1 498
Sharp$: 1794
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mrmatteoo Visa inlägg
Klart du ska fortsätta skriva, ju fler infallsvinklar desto bättre . Man måste tåla lite konstruktiv kritik på sina analyser (Sen finns det givetvis mer eller mindre klumpiga sätt att uttrycka sig på). Att Digital Darling har vunnit 0 av 13 ifrån bakspår är ingen hemlighet direkt. Finns ju svart på vitt, då måste du kalkylera med viss skepticism ifrån övriga läsare. Men har du bra feeling för den så är det klart du skall köra på det Någon gång ska ju vara den första, kapacitet finns ju så det räcker och blir över.
Bra skrivet
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-12, 23:23   #33
 
Reg.datum: jun 2013
Ort: Malmö
Inlägg: 1 498
Sharp$: 1794
Standard

[QUOTE=Hilding;266632]
Citat:
Ursprungligen postat av spalato Visa inlägg
V75-1
(Ahlsells Legends Lopp)

1 Berlusconi* (US) kan få sitt smörlopp från innerspår med Olle Goop, och Stig H lär sitta i front tidigt med Flemming Jensens 7 Jaguar Broline, som nu fått ett lopp i kroppen efter vila. Dessa två herrar får bilda ett lås!



Stig H bör sitta i front tidigt? Nja då blir jag väldigt förvånad. Once in a lifetime kuskmatch och alla lägger sig på rygg för Mäster?! Här körs det inte för bästa placering, här körs det för att vinna och man kör nog hellre kallt 500m kvar än att sitta fast med sparat. Att exempelvis Berglöf skulle släppa med Havbergs Mimi finns inte på kartan. Jaguaren kanske bästa hästen men man skall nog inte överskatta de kuskar som inte kört på många år. Det låter ju på Thomas Nilsson som att han är glad ta sig runt banan. Hur många jänkarvagnar får vi se?

Save the Quick är många inne på. Ja meritmässigt är hon ju överlägsen, matchad för Åbergs egentligen och kom bort lite på mellanhand senast. Minns att hon var målfotoslagen i Masters förra året och nog moralisk vinnare efter att ha dragit fram Sebastian K sista 750m den gången. Men speciellt startsnabb är hon ju inte, om Kim gasar som vanligt tror jag inte Redén vill bråka, hamnar sen STQ i dödens och Kim kör 11 första varvet som han brukar kan det bli väldigt stumma ben sista 100m och komma hästar från alla håll, här vill jag nog ha alla på ramen.

Som någon skrev, Haraldinho står på tur, den ser allt bättre ut och önskescenariot är att Åke kör till spets för då brinner det för Ludde likt elitloppet. Tyvärr brukar Åke vara smartare än så och sällan köra för spets i långloppen.
Juggle face måste med, den är riktigt bra i grunden och kan kanske få överta spets, kan inte tänka mig att Caddie Comet körs där, viker ju in årorna varje gång och känns sprinterbetonad. Lite äckligt dock att Nurmos visade stallform förra onsdagen och hans hästar kan allt ibland, ofta vässade för stora lopp på hemmaplan. Marlon OM vill jag nog inte heller spricka på, man var påställda i östersund och Jansson trodde han kunnat vinna om blivit släppt till dödens, höll riktigt bra trots hängande i 3e sista 1200m. Det loppet satt sen i benen i Boden och jag minns att Jansson var impad av hästen, otroligt stark.

Efter flera skitomgångar känns det iaf härligt med toppsport onsdag och lördag denna vecka!
Jag lirar 4,6,7, och då brukar femman vinna. Jansson håller hästen rätt högt för några starter sedan på v75
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-12, 23:38   #34
 
Reg.datum: jun 2013
Ort: Malmö
Inlägg: 1 498
Sharp$: 1794
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Gör väl varken till eller ifrån om hästen vinner. Ingen häst är helt chanslös och min bedömning är att hästen vinner 1-3% av detta lopp. Större under har skett. Du har absolut ingen anledning att ta så illa upp att du ska sluta skriva för att någon säger emot dig. Det är absolut inget personligt. Detta är ett diskussionsforum där det ska vara högt i tak. Skriver man en halv sida så får man vara beredd på mothugg.
Försöker använda sakliga argument i det jag skriver och har tidigare gått igenom varenda lopp som Digital Darling gjort i lopparkivet och då även delat med mig till alla om bra info angående hästen. Däremot svarar du med att du bara har en magkänsla. Vem är det som borde ta illa upp egentligen.

EDIT. Läste om och uttryckte mig lite väl hårt. Du får 100 sharps som plåster på såren
Hej igen Nicklas.
Jag ska försöka uppträda proffsigt. Min oberäknelighet inom travet gör mig till en bättre spelare. Faktiskt är dt så. Lika aggressiva och offensiva som dom allra bästa kuskarna är , måste vi spelare vara mestadels. Ibland gäller dt dock att behålla kylan för att inte bli förblindad av spelet och procenten , som jag kanske blivit nu. Många bra och kloka inlägg härinne på forumet. Tack för dt! Nu till Digitalen igen. Kan verkligen hålla med att Stefan tappar humöret när han sitter långt bak i kön och vill då inte köra maximalt på hästen, för att spara på krutet tills nästa start. Körde t ex prepare-lopp med Standout från bakspår över lång distans. Han ville spara hästen , för att han var rädd om den. Förlorade då mkt pengar på honom. Senare har dt visat sig hur bra hästen har varit på slutet. Har vunnit 3 starter sedan dess. Nu till vad Cattis sa ; hon tyckte att Democrat och Digital Darling var jämngoda inför v75-starten senast på Rättvik. Democrat ska också vara en spetshäst , men visade att den gick bra bakifrån vid förlusten (Angelo vann). Kanske kan dt hända att vi får se samma sak nu med Digitalen bakifrån. När Melander har nåt att köra med , ja då kör han oavsett position, men han vill kanske ge den ett snällt lopp , för att hämta ut en större check senare med en bättre spårlottning. Dt tycker jag är lite hyckleri mot oss spelare. Har hästen form ska man köra för vinst!
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-12, 23:42   #35
 
Reg.datum: jun 2013
Ort: Malmö
Inlägg: 1 498
Sharp$: 1794
Standard

[QUOTE=spalato;266652]
Citat:
Ursprungligen postat av Hilding Visa inlägg

Jag lirar 4,6,7, och då brukar femman vinna. Jansson håller hästen rätt högt för några starter sedan på v75
Havbergs Mimi har inte den rätta formen. Dt här kan Stickan vinna från dödens på ren styrka. Nu bättre med lopp i kroppen.
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-12, 23:46   #36
 
Reg.datum: jun 2013
Ort: Malmö
Inlägg: 1 498
Sharp$: 1794
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
ja havbergs mimi bör ju spetsa då den är riktigt kvick. Detta är dock väldigt svårt att spekulera i hur det kommer bli kört. Men jag har mycket svårt att tro att det blir nåt fusklopp. en del kommer nog vara övertaggade. Jaguar broline var ruskigt bra sist och tål tuffa lopp liksom balticas yahoo. bägge dessa har fin form. vill varna för calle quvvira. finfin form och jag vet inte hur ringrostig helen är men hon har ju kört det snyggaste smygloppet nånsin när det gällde som mest. prix damerique med ina scott. Kanske är hon kallast av dom och spurtar ner dom till slut.
Helen Alfreddson kan spurta ner alla med Kalle, Utmanade Jaguaren senast, men tänkte att dt här vinner dom kuskarna som har kört lite mer på slutet d v s Olle och Stig i detta fallet. Dt kommer att avgöra, tror jag. Men som sagt , har man en bra häst, så kvittar dt med ringrost, så Helen kan bli farlig. Absolut.
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-12, 23:53   #37
 
Reg.datum: jun 2013
Ort: Malmö
Inlägg: 1 498
Sharp$: 1794
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Gör väl varken till eller ifrån om hästen vinner. Ingen häst är helt chanslös och min bedömning är att hästen vinner 1-3% av detta lopp. Större under har skett. Du har absolut ingen anledning att ta så illa upp att du ska sluta skriva för att någon säger emot dig. Det är absolut inget personligt. Detta är ett diskussionsforum där det ska vara högt i tak. Skriver man en halv sida så får man vara beredd på mothugg.
Försöker använda sakliga argument i det jag skriver och har tidigare gått igenom varenda lopp som Digital Darling gjort i lopparkivet och då även delat med mig till alla om bra info angående hästen. Däremot svarar du med att du bara har en magkänsla. Vem är det som borde ta illa upp egentligen.

EDIT. Läste om och uttryckte mig lite väl hårt. Du får 100 sharps som plåster på såren
Jo du har rätt, Niclas. Går man på magkänslan borde man ju spika f-nskapet. Jag ändrade mig och tog fyra kusar till i loppet. Dt bevisar att jag trots allt inte tror på den 100%.Jag ger ju trots allt en motivering varför hästen kan slå till, men statistiken säger annat. Tittar man egentligen på startlistan, och vid första anblicken , finner jag inga motbud! Helt ärligt.....vi får se,,,,
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-13, 00:20   #38
 
Reg.datum: jun 2013
Ort: Malmö
Inlägg: 1 498
Sharp$: 1794
Standard

Javisst , höll på att glömma. Ett bra tips och motivering varför Digitalen kan vinna är att Melander har OU Glide som också startar i samma lopp. Kan Takter bädda för Melander, månne? Dt brukar ju bli lyckad taktik för Melander då o då.....något att tänka på kanske.....man offrar en häst, så att den andre ska vinna....hmm,,,,,vi får se
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-13, 06:23   #39
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 967
Sharp$: 4413
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spalato Visa inlägg
Helen Alfreddson kan spurta ner alla med Kalle, Utmanade Jaguaren senast, men tänkte att dt här vinner dom kuskarna som har kört lite mer på slutet d v s Olle och Stig i detta fallet. Dt kommer att avgöra, tror jag. Men som sagt , har man en bra häst, så kvittar dt med ringrost, så Helen kan bli farlig. Absolut.
Stig har inte kört lopp på flera år Spalato. Vet inte exakt hur det är med utlänningarna...
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-13, 08:47   #40
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 204
Sharp$: 1353
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
ja havbergs mimi bör ju spetsa då den är riktigt kvick. Detta är dock väldigt svårt att spekulera i hur det kommer bli kört. Men jag har mycket svårt att tro att det blir nåt fusklopp. en del kommer nog vara övertaggade. Jaguar broline var ruskigt bra sist och tål tuffa lopp liksom balticas yahoo. bägge dessa har fin form. vill varna för calle quvvira. finfin form och jag vet inte hur ringrostig helen är men hon har ju kört det snyggaste smygloppet nånsin när det gällde som mest. prix damerique med ina scott. Kanske är hon kallast av dom och spurtar ner dom till slut.
Som jag läser loppet så spetsar Havbergs Mimmi (tror Berglöf väljer att köra där). Berlusconi klarar inte att hålla upp utan får rygg ledaren. Balticas Yahoo tror jag laddas och bör få dödens inledningsvis. Kan hända att han ger ifrån sig den positionen till Jeppas Hugo sen. Frågan är hur Stig H gör, har en känsla av att han kan hamna lite på vingel. Att han sitter bakom bästa hästen det tror jag. Men en resa i tredjespår runt första sväng och sedan fram för att överta dödens, med det scenariot känns han lite sårbar. Hur som helst så tror jag att Balticas Yahoo får ett fint lopp. Antingen andra-tredje utvändigt eller om han till och med får överta om han laddas lite extra ifrån start.

Min första häst är således Balticas Yahoo
Mrmatteoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-13, 09:08   #41
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 204
Sharp$: 1353
Standard

Avd 4. Här är jag helt inne på att det räcker med 4,5,7 övriga tror jag är sämre. Kanske ska vara så tråkig att man nöjer sig med ett lås ? Eller fortsätta bena och försöka hitta en spik?

Någon som har nån intressant idé kring loppet ?

Mina tankar

Rosemary Gar tror jag spetsar, men som den såg ut senast ifrån ledning känns den högst osäker att gå på. Trots att kapaciteten för ledning runt om finns där. Massive Babe är oxå kvick ut, men tror den får svårt att ta spets. Blev ruskigt imponerad utav den under Elitloppshelgen, då den spetsade och vann i utklassningsstil. New Moon Face verkar ju besitta skyhög kapacitet för klassen. Och då vet man ju hur Ludde brukar resonera. Antar han kör offensivt om den går felfritt. Galopperat 7 av 9 starter dock.
Mrmatteoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-13, 09:08   #42
 
Reg.datum: jun 2013
Ort: Malmö
Inlägg: 1 498
Sharp$: 1794
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sheriffen78 Visa inlägg
Stig har inte kört lopp på flera år Spalato. Vet inte exakt hur det är med utlänningarna...
I paritet med dom andra, så sätter jag ändå Stig och Olle före .....men Olle är intressant. Han kör ju mest.
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-13, 09:24   #43
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 204
Sharp$: 1353
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sheriffen78 Visa inlägg
Stig har inte kört lopp på flera år Spalato. Vet inte exakt hur det är med utlänningarna...
Goop, Berglöf och Wewering tror jag är dom som kör lite lopp mer eller mindre regelbundet.

Har du tränat något speciellt inför det här?


– Jag kör rätt så många mil bakom hästar varje vecka.

Men inget speciellt?


– Nej, men jag tror inte det är många som tränar mer än jag i alla fall, säger Stig H Johansson.

Saxat ur Aftonbladet.
Mrmatteoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-13, 10:12   #44
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8281

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mrmatteoo Visa inlägg
Håller med om att det är många plus. På minussidan kan man väll lägga till att hon inte vinner ihjäl sig direkt. Brukar dock möta hårdare hästar. Och spets har jag svårt att tro på. Beatasine är ruskigt startsnabb och lär köras i spets. Men håller med om att det bör vara bra chans för Save the quick.
Både Dileva Käll och Beatasine är snabbare ut, men Save the Quick är också startsnabb.
Först framme för att överta, tror de släpper om Goop laddar.
Iofs brukar de vilja köra i spets, men jag tror de har stor respekt för STQ.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-13, 12:00   #45
 
mijo14s avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Ystad
Inlägg: 1 373
Sharp$: 1807
Standard

Kommer att spika O U Glide. Har jagat den fan en längre tid och sist visade den toppform när den gick i dödens sista 700 och aldrig gav sig. Spår fem idealiskt och jag tror den bara vinner. I sista avdelningen lutar det starkt åt spik på Edward Ale. Tror att den får ett perfekt lopp av Ingves och tycker man kan läsa mellan raderna att Stig H är lite osäker på Occhione Jet (- Svårbedömd, som jag ser det. Han tappade orken på ett oroväckande sätt i träning nyligen, men alla tester och prover gav inga svar på de frågetecken som väcktes. Han har bara fått ett par lugna jobb - 1.23,5 som snabbast - inför det här och formen är svår att värdera. )och med högt tempo så smäller det bara till...

Åter till målarburken!
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td