JORMA KONTIO:
CADDIE COMET Nurmos Timo,
är en gedigen travare i bra form. Han gör bra insatser mest varje gång även om han inte vinner speciellt ofta numera. Han är startsnabb och från andraspåret bör vi få en fin resa. Tar men med tre, fyra hästar på V75-systemet är även han värd en markering.
ASKENS VALENCIA Nurmos Timo,
är ett toppsto som levererar bra insatser i varje start. Nu är motståndet stenhårt och tyvärr fick vi ett iskallt utgångsläge. Vi är utlämnade gentemot motståndarna och åttondespåret sänker förhoppningarna på förhand. Hon gör säkert ett bra lopp men vi behöver en del tur med positionerna om vi ska blanda oss i segerstriden.
ABBORREN Nurmos Timo,
är jämn och säker och hon kämpar på så gott hon kan i loppen. Den korta distansen är inget som gynnar henne men får vi ett hårt och jämnt tempo i loppet ökar hennes möjligheter till en framskjuten placering. Motståndet är tufft och det kan bli tufft att vinna. Jag är nöjd om hon slutar bland de tre, fyra främsta.
CHELSEA BOKO Nurmos Timo,
har gjort bra insatser i årets starter även om segrarna har uteblivit. Formkurvan pekar åt rätt håll och han vinner lopp inom kort. Vi har haft trista utgångslägen i årets starter och det fick vi även nu. Hittar 5 Indigious till ledningen kan han bli svårfångad men jag hoppas att vi kan ge denne en match om segern.
GOING FOR GOLD ZAZ Nurmos Timo, återkom efter vila senast och han levererade en bra insats direkt. Jag gav honom en snäll resa i tredjepar invändigt och när vi hittade fritt över upploppet spurtade han piggt till en enkel seger. Nu är motståndet betydligt tuffare och jag tvivlar på att vi kan mäta oss med de bästa. Jag är nöjd om vi får med oss en del av den fina priskakan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|