Visa ett inlägg
Gammal 2013-08-30, 10:11   #25
Rejs

Rejss avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 4642
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
Jag vill inte vara ett pain in the ass, men...

Om man tänker efter lite förstår man hur dålig hela idén om att spela ett catch system på odd/even egentligen är.

Wh ger 1.91 på even som stående pris. De andra brukar ha 1.9 och ibland kan det gå upp till 1.92- ish. så om vi utgår ifrån att 1.91 är true price måste man träffa 52,4% för att gå BE. Titta på Mightys sheet och kolla träffprocenten där...

Hade han flatbettat hade han varit exakt +-0 nu. Vad säger det oss?

Ja, det gör det uppenbart att han faktiskt har en liten edge, men att den äts upp av WH:s overround. Så, enda anledningen till att han gör någon vinst överhuvudtaget är att han haft turen med sig. Hans martingalande har fungerat hittills. men om du tittar på augusti så ser du att det brann till med ett bet på 6+k och ett på 3+k. Vad gör han om torsken kommer där?

Tänker man lite längre inser man också att hela konceptet egentligen är helt ohållbart. Varför betta på even? Man tror på en jämn match. dvs. i grund och botten tror man att krysset är övervärderat. Om man har rätt i det är det helt och hållet ologiskt att köra even som någon slags säkerhet eftersom, om du har rätt i att det troligen blir en jämn match, chansen att något lag vinner med ETT mål måste anses vara långt större än att något vinner med två.

Frågan är då därför. Om du tror att det är en jämn matchning och bolagen har gjort en felvärdering, varför inte betta på krysset eller underdogen +0.5?
Tack för input, som vanligt tänker andra några steg längre. Blir ofta att jag tänker den enkla vägen, att det större chans att det blir att någon vinner med 1 mål har jag inte alls haft med i beräkningen. Jag tänker väl lite med på turen och tänker att det kan lika gärna bli 2-0 (vilket det har gjort mycket, vilket så klart är mer tur).

Men spela på underdog ska jag tänka över så får vi kör detta istället för att jag köper trisslotter

Ursäkta om jag kapat tråden

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rejs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat