Citat:
Ursprungligen postat av RobinD
Dessutom en uselt genomförd affär, han var tillgänglig för ca 5-6 miljoner pund mindre fra m till sista juli, men då vill ni inte matcha utköpsklausulen. När de andra affärerna sprack så fick ni krypa till korset och betala nästan lika mycket mer än den ursprungliga mellanskillnaden mellan er värdering och hans klausul.
Dessutom är han i mitt tycke rätt överskattad, att ni inte försökta med Özil är en gåta.
Nej du, vinnarna i detta fönster är helt klart Tottenham som visat med perfektion hur man säljer och ersätter sin stjärna utan att skapa kaos och missnöje bland fansen.
Liverpool gör ett bra fönster genom att städa upp efter tidigare misstag från Dalglish och Comolli och samtidigt både bredda truppen och stärka den.
Arsenal gör förmodligen den mest häpnadsväckande transfern trots att de egentligen kanske borde sökt hårdare efter en striker och en mittback.
City är City och Chelsea är Chelsea, utöver dessa har även Southampton och Everton gjort bra ifrån sig.
United har fan gjort ligans sämsta fönster sett till förväntningar och egentlig kapacitet.
|
De försökte med Özil ska väl tilläggas, men när man förlorar en budgivning mot mitt kära Arsenal, ja då förstår man vem som är den största förloraren i detta fönster, Utd.
Sen håller jag till fullo med att Tottenham lyckats väldigt bra, de har förvaltat Bale-slantarna väldigt klokt. Inga megastjärnor, men lik förbaskat väldigt bra spelare, & framförallt, de har skapat en bredd samt konkurrens i truppen.