Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-09-03, 12:52   #1
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 15
Sharp$: 33
Standard

Fellaini till United


Ingen CR7 men Fellaini är inte fy skam det heller eller vad säger ni?
manunited03 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-03, 12:59   #2
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av manunited03 Visa inlägg
Ingen CR7 men Fellaini är inte fy skam det heller eller vad säger ni?
Inge märkvärdigt
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-03, 14:47   #3
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Dessutom en uselt genomförd affär, han var tillgänglig för ca 5-6 miljoner pund mindre fra m till sista juli, men då vill ni inte matcha utköpsklausulen. När de andra affärerna sprack så fick ni krypa till korset och betala nästan lika mycket mer än den ursprungliga mellanskillnaden mellan er värdering och hans klausul.

Dessutom är han i mitt tycke rätt överskattad, att ni inte försökta med Özil är en gåta.

Nej du, vinnarna i detta fönster är helt klart Tottenham som visat med perfektion hur man säljer och ersätter sin stjärna utan att skapa kaos och missnöje bland fansen.

Liverpool gör ett bra fönster genom att städa upp efter tidigare misstag från Dalglish och Comolli och samtidigt både bredda truppen och stärka den.

Arsenal gör förmodligen den mest häpnadsväckande transfern trots att de egentligen kanske borde sökt hårdare efter en striker och en mittback.

City är City och Chelsea är Chelsea, utöver dessa har även Southampton och Everton gjort bra ifrån sig.

United har fan gjort ligans sämsta fönster sett till förväntningar och egentlig kapacitet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sskssk (+5)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-03, 14:56   #4
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Dessutom en uselt genomförd affär, han var tillgänglig för ca 5-6 miljoner pund mindre fra m till sista juli, men då vill ni inte matcha utköpsklausulen. När de andra affärerna sprack så fick ni krypa till korset och betala nästan lika mycket mer än den ursprungliga mellanskillnaden mellan er värdering och hans klausul.

Dessutom är han i mitt tycke rätt överskattad, att ni inte försökta med Özil är en gåta.

Nej du, vinnarna i detta fönster är helt klart Tottenham som visat med perfektion hur man säljer och ersätter sin stjärna utan att skapa kaos och missnöje bland fansen.

Liverpool gör ett bra fönster genom att städa upp efter tidigare misstag från Dalglish och Comolli och samtidigt både bredda truppen och stärka den.

Arsenal gör förmodligen den mest häpnadsväckande transfern trots att de egentligen kanske borde sökt hårdare efter en striker och en mittback.

City är City och Chelsea är Chelsea, utöver dessa har även Southampton och Everton gjort bra ifrån sig.

United har fan gjort ligans sämsta fönster sett till förväntningar och egentlig kapacitet.
De försökte med Özil ska väl tilläggas, men när man förlorar en budgivning mot mitt kära Arsenal, ja då förstår man vem som är den största förloraren i detta fönster, Utd.

Sen håller jag till fullo med att Tottenham lyckats väldigt bra, de har förvaltat Bale-slantarna väldigt klokt. Inga megastjärnor, men lik förbaskat väldigt bra spelare, & framförallt, de har skapat en bredd samt konkurrens i truppen.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-03, 17:08   #5
 
mackyyys avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö, Sthlm,
Inlägg: 551
Sharp$: 6326

NHL 2014/15
Stats: 83 - 122 - 11
ROI: 115.74%
Vinstprocent: 40.49%

Standard

Sedan måste man förstå varför alla andra måste värva också . Finns ju en anledning att United var elva poäng före närmast sörjande(City) och 14 pinnar före Chelsea. Resten behöver vi ju inte ens ta upp Viktigare med ett homogent lagbygge och att Moyes får tid, vilket han behöver
mackyyy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-03, 18:04   #6
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackyyy Visa inlägg
Sedan måste man förstå varför alla andra måste värva också . Finns ju en anledning att United var elva poäng före närmast sörjande(City) och 14 pinnar före Chelsea. Resten behöver vi ju inte ens ta upp Viktigare med ett homogent lagbygge och att Moyes får tid, vilket han behöver
Helt rätt, anledningen stavas/stavades Fergie.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-03, 20:02   #7
 
FrankieJrs avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 534
Sharp$: 620

Frankie Jr 2014/2015
Stats: 9 - 8 - 3
ROI: 102.80%
Vinstprocent: 52.94%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackyyy Visa inlägg
Sedan måste man förstå varför alla andra måste värva också . Finns ju en anledning att United var elva poäng före närmast sörjande(City) och 14 pinnar före Chelsea. Resten behöver vi ju inte ens ta upp Viktigare med ett homogent lagbygge och att Moyes får tid, vilket han behöver
Hade det varat uttalat så så håller jag med dig. Man kan inte annat än se hans första tid som ordentligt stökig och orolig. Ordentligt överpris för Fellaini också. Ser inte hur han ska passa in i United.
FrankieJr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-03, 20:20   #8
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 31
Sharp$: 615

2013/2014
Stats: 191 - 190 - 16
ROI: 106.74%
Vinstprocent: 50.13%

Standard

Visst jag håller med om att det är ett överpris för fellaini och att affären kunde gjorts tidigare som nämnts ovan. Men nu är det nog så att Moyes vill sätta sin egen prägel på laget men samtidigt bygga vidare på den fantastiska grund Fergie lagt under de senaste årtionden. Av fellaini vet Moyes vad han får, 6-8 mål per säsong och en hårt arbetande spelare som även är otroligt nyttig på fasta defensiva situationer och som inte gör några större väsen av sig utanför planen. Dessutom är det en spelare som kommer acceptera att vara en "rotationsspelare" och inte ställa till med scener om han ej får spela. Att plocka in tex özil som förvisso är en spelartyp som United är i större behov av hade varit en större chansning från Moyes sida, betydligt dyrare och inte lika lätt att anpassa till spelsättet. En spelare som kostar 450-500 miljoner och inte levererar skulle leda till att Moyes får det riktigt hett om öronen och jag tror inte han vill gambla så här tidigt in i hans nya jobb.
Deejan10 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-03, 20:50   #9
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Deejan10 Visa inlägg
Visst jag håller med om att det är ett överpris för fellaini och att affären kunde gjorts tidigare som nämnts ovan. Men nu är det nog så att Moyes vill sätta sin egen prägel på laget men samtidigt bygga vidare på den fantastiska grund Fergie lagt under de senaste årtionden. Av fellaini vet Moyes vad han får, 6-8 mål per säsong och en hårt arbetande spelare som även är otroligt nyttig på fasta defensiva situationer och som inte gör några större väsen av sig utanför planen. Dessutom är det en spelare som kommer acceptera att vara en "rotationsspelare" och inte ställa till med scener om han ej får spela. Att plocka in tex özil som förvisso är en spelartyp som United är i större behov av hade varit en större chansning från Moyes sida, betydligt dyrare och inte lika lätt att anpassa till spelsättet. En spelare som kostar 450-500 miljoner och inte levererar skulle leda till att Moyes får det riktigt hett om öronen och jag tror inte han vill gambla så här tidigt in i hans nya jobb.
Det är väl här problemet finns. David Moyes var en duktig Everton tränare, han visste vilka spelare han kunde och behövde köpa till Everton. hela hans scouting nätverk är uppbyggt till att hitta spelare till Everton. bra budgetlirare som kan inrätta sig i nevertons verklighet dvs plats 5-10 i ligan.

Mycket talar för att han är helt clueless när det handlar om att värva till ett lag som United. Kommer han fixa det med tiden, förmodligen. Men tid kommer det nog ta.
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-03, 21:02   #10
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 31
Sharp$: 615

2013/2014
Stats: 191 - 190 - 16
ROI: 106.74%
Vinstprocent: 50.13%

Standard

Såklart, men fellaini har ju varit på tapeten ett bra tag innan Moyes tillträdde som manager. Förutom att Fellaini var något dyr så tycker jag inte det är en dålig värvning i sig. Och kollar man de senaste 5-6 säsonger hur många spelare har varit världsstjärnor när de blev köpta till United? Finns vissa undantag men inte är det många...
United har aldrig varit en klubb som haft som värvningsfilosofi att ta in världsstjärnor, de flesta spelarna har snarare utvecklats till världsstjärnor i United.
Deejan10 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-04, 07:45   #11
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 68
Sharp$: 819
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
Det är väl här problemet finns. David Moyes var en duktig Everton tränare, han visste vilka spelare han kunde och behövde köpa till Everton. hela hans scouting nätverk är uppbyggt till att hitta spelare till Everton. bra budgetlirare som kan inrätta sig i nevertons verklighet dvs plats 5-10 i ligan.

Mycket talar för att han är helt clueless när det handlar om att värva till ett lag som United. Kommer han fixa det med tiden, förmodligen. Men tid kommer det nog ta.

Och därför gör han få värvningar och tar ett safe bet som han vet exakt vad han har och får av.

Özil är en grym spelare i sina bästa stunder men vill nog ha garanterad speltid och är dessutom oprövad i Premier League. Mycket pengar för relativt stora stjärnor som aldrig spelat i England är dyrbara läxor som iaf Utd lärt sig av.

Jag gillar inte Fellaini särskilt mycket heller men det är lätt att förstå Moyes här.

Sen så är ju inte hela Uniteds scoutingkår borta för vind och våg..det finns nog ett och annat rutinerad ansikte kvar,Moyes kommer inte ensam att sköta allt runt klubben..
SlimCharles är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-04, 08:35   #12
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SlimCharles Visa inlägg
Och därför gör han få värvningar och tar ett safe bet som han vet exakt vad han har och får av.

Özil är en grym spelare i sina bästa stunder men vill nog ha garanterad speltid och är dessutom oprövad i Premier League. Mycket pengar för relativt stora stjärnor som aldrig spelat i England är dyrbara läxor som iaf Utd lärt sig av.

Jag gillar inte Fellaini särskilt mycket heller men det är lätt att förstå Moyes här.

Sen så är ju inte hela Uniteds scoutingkår borta för vind och våg..det finns nog ett och annat rutinerad ansikte kvar,Moyes kommer inte ensam att sköta allt runt klubben..
Ja, det är klart, men det är ju som sagt där problemet finns, Fellaini är en ganska marginell förstärkning medan Özil hade varit en ligavinnande förstärkning.

På sikt kan Moyes vara en fantastisk tränare för United. Jag undrar mest om man har det tålamodet med honom. I nuläget håller jag hans lag som jämnstarka med eller kanske till och med något svagare än Arsenal och Tottenham och en bit efter Chelsea och City. Liverpool är mer svårbedömda men ungefär jämnstarka med United i dagsläget.

Sir Alex behövde ett par år på sig att sätta sin prägel och göra United dominanta. Har man det tålamodet i dagens fotboll?
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-04, 11:00   #13
 
Redbulls avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 330
Sharp$: 2858
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
Ja, det är klart, men det är ju som sagt där problemet finns, Fellaini är en ganska marginell förstärkning medan Özil hade varit en ligavinnande förstärkning.

På sikt kan Moyes vara en fantastisk tränare för United. Jag undrar mest om man har det tålamodet med honom. I nuläget håller jag hans lag som jämnstarka med eller kanske till och med något svagare än Arsenal och Tottenham och en bit efter Chelsea och City. Liverpool är mer svårbedömda men ungefär jämnstarka med United i dagsläget.

Sir Alex behövde ett par år på sig att sätta sin prägel och göra United dominanta. Har man det tålamodet i dagens fotboll?
Jag själv håller på Liverpool och skulle verkligen njuta om detta United misslyckas totalt. Men att "räkna bort" dom efter tre matcher tycker jag är lite väl hårt. Visst känns dom svagare utan Fergie men svagare än Arsenal och Tottenham? Nja där håller jag inte riktigt med. Personligen är jag inte jätteimponerad över detta Tottenham och deras värvningar. Bale bar mer eller mindre Spurs på sina axlar förra säsongen och i mina ögon är det en stor förlust rent spelarmässigt (men en bra affär rent ekonomiskt). En Lennon skadad och deras kantspel är grymt försvagat. Men med det sagt så kommer dom givetvis att fightas om CL-platserna.

Många tror Moyes kommer få det tufft, hur är det med Pellegrini i City? Hade det tufft med ledningen i Madrid annars har även han tränat klubbar med mindre resurser (Villarreal och Malaga samt ett par Sydamerikanska klubbar). City tillsammans med Chelsea har dom bredaste trupperna i ligan, men Citys försvar är väldigt beroende av en frisk Kompany.

Arsenal lyckades med en kanonvärvning. Men är det på den positionen dom verkligen behövde en förstärkning? Ser fortfarande en del brister i deras defensiva spel och en till mittback hade förmodligen inte skadat. Möjligtvis även en striker.

Mitt kära Liverpool känns väldigt spännande denna säsong. Som alltid längtar man som tusan till augusti och ligapremiären. Men efter ca 8 matcher längtar man redan till nästa säsong Förhoppningsvis kan vi redan denna säsong på allvar slåss om 4:e platsen.

Jag tror (som en hel del andra) att plats 1-3 kommer stå mellan Chelsea, City och United. Sedan kommer vi få se en fight mellan Arsenal, Liverpool och Tottenham om den sista eftertraktade CL-platsen.

Men årets upplaga av PL känns väldigt intressant och öppen. Tror vi kommer få se en del överraskningar. Vem vet, kanske kan Arsenal bryta sin förbannelse och ta en titel i år? Det har ju trots allt gått 8 år, 3 månader och 13 dagar sedan dom vann en "trophy"

Senast redigerad av Redbull den 2013-09-04 klockan 11:02.
Redbull är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-04, 18:13   #14
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 68
Sharp$: 819
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
Ja, det är klart, men det är ju som sagt där problemet finns, Fellaini är en ganska marginell förstärkning medan Özil hade varit en ligavinnande förstärkning.

På sikt kan Moyes vara en fantastisk tränare för United. Jag undrar mest om man har det tålamodet med honom. I nuläget håller jag hans lag som jämnstarka med eller kanske till och med något svagare än Arsenal och Tottenham och en bit efter Chelsea och City. Liverpool är mer svårbedömda men ungefär jämnstarka med United i dagsläget.

Sir Alex behövde ett par år på sig att sätta sin prägel och göra United dominanta. Har man det tålamodet i dagens fotboll?


Utd har vunnit ligan utan Özil så man står inte och faller med honom.Tror snarare man resonerar att låt honom etablera sig i ligan via gunners några säsonger och plocka över honom sen.

Självklart måste Moyes leverera som alla andra men tid kommer han nog få.Fergie betonade ju just det i sitt avsked på O.T.
Det blev inget tårdrypande sista tal utan snarare en skarp uppmaning till hemmapubliken att ha tålamod nu med nya coachen.

Kanske få här minns men Ferguson var fruktansvär impopulär de 3 första åren på o.t.Jag avskydde honom själv och ville inget hellre än att de skulle kicka honom 89. Några av bottennappen var bl a 1-5 derbyt på Maine Road och en 0-0 match hemma mot Wimbledon inför 29 000(har jag för mig),en katastrofal siffra för utd.

Han var en cupmatch mot Forest ifrån foten,men tack vare 1-0 och fortsatt cuprun fick han stanna,tack gode gud för det!

Man har säkerligen räknat med nåt mellanår för etableringen.Missad ligatitel är ingen fara,missad cl-plats vore en katastrof men jag tror personligen Moyes sitter säkert ändå.

En missad värvning ruckar knappast fundamenten men vill alla andra räkna bort United som klubb så inte mig emot.

Om man fått en femma för varje gång man hört det pga av generationsväxlingar etc....
SlimCharles är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-04, 18:39   #15
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Om det nu är som så som manu falangen gör gällande, så skall Moyes iallfall ha lite cred för att han åtminstone ser till att hans gamla klubb får bra pröjs när han plockar från dom.
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td