Visa ett inlägg
Gammal 2013-09-04, 12:00   #13
Redbull

Redbulls avatar

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 2859
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
Ja, det är klart, men det är ju som sagt där problemet finns, Fellaini är en ganska marginell förstärkning medan Özil hade varit en ligavinnande förstärkning.

På sikt kan Moyes vara en fantastisk tränare för United. Jag undrar mest om man har det tålamodet med honom. I nuläget håller jag hans lag som jämnstarka med eller kanske till och med något svagare än Arsenal och Tottenham och en bit efter Chelsea och City. Liverpool är mer svårbedömda men ungefär jämnstarka med United i dagsläget.

Sir Alex behövde ett par år på sig att sätta sin prägel och göra United dominanta. Har man det tålamodet i dagens fotboll?
Jag själv håller på Liverpool och skulle verkligen njuta om detta United misslyckas totalt. Men att "räkna bort" dom efter tre matcher tycker jag är lite väl hårt. Visst känns dom svagare utan Fergie men svagare än Arsenal och Tottenham? Nja där håller jag inte riktigt med. Personligen är jag inte jätteimponerad över detta Tottenham och deras värvningar. Bale bar mer eller mindre Spurs på sina axlar förra säsongen och i mina ögon är det en stor förlust rent spelarmässigt (men en bra affär rent ekonomiskt). En Lennon skadad och deras kantspel är grymt försvagat. Men med det sagt så kommer dom givetvis att fightas om CL-platserna.

Många tror Moyes kommer få det tufft, hur är det med Pellegrini i City? Hade det tufft med ledningen i Madrid annars har även han tränat klubbar med mindre resurser (Villarreal och Malaga samt ett par Sydamerikanska klubbar). City tillsammans med Chelsea har dom bredaste trupperna i ligan, men Citys försvar är väldigt beroende av en frisk Kompany.

Arsenal lyckades med en kanonvärvning. Men är det på den positionen dom verkligen behövde en förstärkning? Ser fortfarande en del brister i deras defensiva spel och en till mittback hade förmodligen inte skadat. Möjligtvis även en striker.

Mitt kära Liverpool känns väldigt spännande denna säsong. Som alltid längtar man som tusan till augusti och ligapremiären. Men efter ca 8 matcher längtar man redan till nästa säsong Förhoppningsvis kan vi redan denna säsong på allvar slåss om 4:e platsen.

Jag tror (som en hel del andra) att plats 1-3 kommer stå mellan Chelsea, City och United. Sedan kommer vi få se en fight mellan Arsenal, Liverpool och Tottenham om den sista eftertraktade CL-platsen.

Men årets upplaga av PL känns väldigt intressant och öppen. Tror vi kommer få se en del överraskningar. Vem vet, kanske kan Arsenal bryta sin förbannelse och ta en titel i år? Det har ju trots allt gått 8 år, 3 månader och 13 dagar sedan dom vann en "trophy"

Senast redigerad av Redbull den 2013-09-04 klockan 12:02.
Redbull är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat