Goop och Kolgjini i våldsam olycka
Björn Goop, Lutfi Kolgjini och Bo Westergård hade änglavakt när de på lördagen slungades i marken i en våldsam olycka på norska travbanan Klosterskogen.
Det var på den sista bortre långsidan i storloppet Klosterskogen Grand Prix som olyckan var framme. Danske Bo Westergårds häst gick omkull i en trång situation och de bakomvarande hade inte en chans att undvika kollision.
Värst smäll fick Björn Goop som bakom First On Line Sec slungades ur sulkyn och ner i marken. Enligt rapporterna från banan klarade han sig som genom ett mirakel undan med endast lättare skador. Han klagade över smärtor i en hand och fick plåstras om i ansiktet.
Westergård fick sin häst över sig men hade även han änglavakt och klarade sig undan med mindre blessyrer. Lutfi Kolgjini, som körde Garland Kronos, åkte i backen men var snart på benen igen.
- Jag har väldigt ont vid njurarna för jag landade precis där. Men gudskelov klarade jag mig bra, sa Kolgjini kort efter olyckan.
De hästar som kom lösa i olyckan var strukna när loppet senare kördes om och då gick segern till Classic Grand Cru och Steen Juul.
Här kan ni se den otäcka olyckan: [ame="http://www.youtube.com/watch?v=PEdxPfWkoZg"]YouTube- Grusom ulykke pÃ¥ Kloster 3.April 2010[/ame]
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|