Visa ett inlägg
Gammal 2013-09-14, 10:35   #1
Mr.DEE
 
Mr.DEEs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 143
Sharp$: 1033
Standard

Vad menas egentligen med BTCL?


Det här med att slå stängingsoddset eller BTCL är en välidgt omdiskuterad och intressant grej. Det är väl egentligen mer komplext än vad folk tror. Jag fick lust att starta en tråd där vi kan disskutera detta efter att ha läst igenom Khans tråd om när man ska starta med sin betting med inspirations från Jurets inlägg. Jag anser att det egentligen enbart är relevant på marknader med stor likviditet.

Att slå stängingsoddset på ex: div4 på nordicbet när taket ligger på ex 1500sek är inte samma sak som att göra det på PL med ett tak på ex 30k. Att slå stängings oddset på en marknad där du själv kan få ner oddset på ett maxbet känns inte direkt relevent hurvida ditt spel har värde eller ej.

Jag håller defeninitv med om att om du gör det i en marknad med stor likvididet, så kommer du att gå plus. Sen anser jag faktiskt att det finns en faktor till som visa inte lägger så stor fokus på. Att spela på det högsta möjliga oddset. Detta i kombination med att man slår stängings oddset i en större marknad, vill jag nästan säga att efter 500+ bets så kommer du gå plus.

Men vad menas egentligen med BTCL?

Ex 1: Lag A öppnar på 2. Jag spelar det. Strax efter börjar det droppa och stänger på 1.8. Här kan vi alla hålla med om att vi har slagit stäningsoddet.

Ex 2: Lag A öppnar på 2. Under dagen stiger det och jag spelar till 2.4. Dem stänger på 2.2 Har jag slagit stängningsoddet?

Ex 3: Lag A öppnar på 2. Under dagen stiger det till 2.2, vilket jag spelar. Det stänger på 1.9

Det jag egentligen undrar över är vilken av dessa ex som speglar BTCL bäst?

Senast redigerad av Mr.DEE den 2013-09-14 klockan 10:37.
Mr.DEE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat