Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon
This, skulle jag säga. Marknaden har gjort sin slutvärdering och du har slagit den, då tycker jag det är irrelevant med alla andra överväganden. Givet att du tar i beaktande alla andra parametrar som du nämner. (Marknadens storlek etc.)
|
Detta är väl egentligen det jag också anser, där det releventa egentligen är vad som sker från det att du placerar ditt spel tills det stänger
Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier
Well marknadens värdering, det är väl Sharps som flyttar oddsen (inte Lasse-Maja som satsar 20 SEK på AIK) och dessa vet ju ofta bättre än oddssättarna.
|
Okej, detta är egentligen ett annat intressant ämne, fast det har inte så mycket med BTCL att göra. Jag kanske startar en ny tråd om just det.
Citat:
Ursprungligen postat av Khan
Ponera att man lägger sina bets <2 minuter innan spelstopp och Lag A som öppnade på 2.0 har stigit till 2.5 och du spelar det och sedan rör det sig inte mer, du har alltså spelat till marknadshögsta. Hur fungerar det?
|
Detta kanske inte heller riktigt är inom ramen för BTCL utan detta handlar mer om att du spelat till marknadshögsta, vilket det finns personer som enbart gör. Den viktiga frågan i detta fall är: Har mitt spel ett värde?. Bara för att du spelat till marknadshögsta innebär ju inte att det finns värde. Om du vet att 2.5 på Lag A är ett defenitivt överodds så vet du ju egentligen att det är ett värde spel. Du slår ju inte stängningsoddset, fast det kan likväl vara ett bra spel. BTCL är ett vertyg för att identifiera det, inte en garanti. Jag kan säga så här. I en marknad med stor likvididet kan vi utgå ifrån att marginalerna är tajta och att oddset är rätt så korrekt satta.
Om vi då har två lag. Lag A som öppnar på 1.9 och Lag B som öppnar på samma. Oddssättarna anser att just denna matchup är 50-50. Framåt startid har Lag A gått ned till 1.7 medans Lag B är uppe i 2.1 Varför Lag A har sjunkit till 1.7 är ett ämne som Galeocerdo cuvier var inne på lite. Men säg att en känd capper har spelat Lag A och har ett enormt följe, och alla dem spelar spelar Lag A. Då skulle jag vilje säga att Lag A ges för mycket respekt om vi utgår ifrån att ingen ny info har släppts sen öppningsoddset. Vi kan då säga att ett spel på Lag B till 2.1 i är ett bra spel eftersom att vi får 2.1 på en coinflipp. Nu gick jag lite OT fast känns som att jag får starta en ny tråd om detta ämne.