Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
Btw...det är inte alltid 1+1=2 bara så du vet.
Prova exempelvis 1dl vatten + 1dl etanol =
Eller så är det ett tecken på att det är just det samarbetet som gör att de jagar de oddsen med värde som just SvS erbjuder. Inget tvingar spelaren (dig) att låta bli att spela till ännu bättre värde hos valfri bookie.
Och vad gäller ROI så är det bokförda spel jag efterfrågar, fakta... inte ovidkommande gissningar från noobs, så där är vi eniga men det svarar ju knappast på min fråga.

|
För det första är ett adderat med ett alltid två, åtminstone från en grundläggande matematisk synpunkt. Ditt exempel haltar extremt då deciliter är ett volymmått och molekylstorleken hos H2O och C2H6O skiljer sig från varandra. Om du har en deciliter finkorning sand och en deciliter stenar av olika form kommer det inte bli två deciliter total volym när du blandar de två.
Visst, "fakta" och absoluta siffror är alltid välkommet men ibland kan kontext hjälpa till om man använder sunt förnuft. Vi vet att 95~% av spelare förlorar pengar i längden. Det finns säkert källor på detta men rent logiskt hade inte spelbolagen existerat om det varit en förlustaffär. D v s, den stora majoriteten har inte ett grönt ROI. Det är ingen stor chansning att det även gäller billigare betalspel (särskilt de som samarbetar med spelbolag). Så vad är min poäng? Jo, att det är betydligt större sannolikhet att någon som säljer spel har en negativ ROI än en positiv.
Vi kan inte utgå från att ST är gröna då ingenting talar för det.
If it looks like a duck, quacks like a duck and walks like a duck, it is most likely a...