Mina åsikter.
Jag hävdar fortfarande att "regression up&pull" är bättre än flat betting.
1. I verkligheten får jag många gånger möta spel resultat som alternerar (zig/zag) ...
Då flat betting får mig att stå stilla och stampa på samma ställe utan att generera pengar.
LWLWLWLWLWLWLWLWLWLWLWLWLW
Tycker det är synd att inte fler upptäcker att en konservativ metod kan generera mer pengar än andra alternativ.
Här är ett exmpel med två olika varianter med samma distribution.
Första alternativet är flat betting och vi hovra runt 0 utan att generera några pengar. (zig/zag)
Nästa exempel är med regression up&pull .... (zig/zag) ...
2. Föreställ dig att du får in långa strikes och växlar från regression till "up as you go" eller "up and pull" ...
Då tragglar flat betting på med samma insats och du gör inga pengar.
Här kan du se skillnaden.
Regression up&pull +25 units
Flat betting +11 units
Fördelarna med regression och vara konservativ i början av ett spel är att du minimerar förluster och låter dom förbli små. Du spelar helt enkelt inte långa förlust-sviter och jagar vinster.
Fördelarna är att du genererar pengar när vinster och förluster kommer varannan gång och du vinner stort om du lyckas få en längre strike.
3. En liten detalj om flat betting som många inte känner till eller snarare inte reflekterar över.
Du måste vinna två i rad för att skaffa dig en behållning av vinst.
En vinst och en förlust - cancel each other out and you end up with zero - (WL)
WWL blir +1 unit.
Skillnaden här med regression är att du alltid plussar om du vinner första insatsen och sedan förlorar.
Om du leker lite med olike utfall så kanske du oxå kommer upptäcka fördelarna med regression up&pull ...
MVH