Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-09-13, 21:20   #1
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Finns det bättre alternativ än flat betting ?


Låt oss säga jag vinner mitt första insats med 2 units.
Om jag då fortsätter satsa 2 units och förlorar så är jag jämnt ut (break even).

Men om jag använder (regression) så vinner jag +1 unit.
Alltså jag satsar 1 unit mindre på nästa insats och får en behållning om jag förlorar.

Sedan om jag går tillbaks till början och satsar 2 units igen för nästa omgång och vinner.
Så är jag +3 units.
Men om jag kör flat betting så är jag endast +2 units i samma situation.

Det jag vill komma fram till är att (regression) vinner både vinnade bets (strikes) och alternerade vinnande bets LWLWLWLWLW och överträffar flat betting.
Sedan kan man lägga till (up as you go)

Alltså jag kan ha följande algorithm (units) 2 - 1 - 0.5 - 1 - 1.5 - 2 - 2.5 - 3
Regression and up as you win.

Jag har testat detta med simulationer och regression up&pull överträffar flat betting.
Är det någon som använder denna typ av betting ?
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-13, 21:45   #2
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Och om du vinner Bet 1 och Bet 2 så är du +3 units istället för +4 om du flatbettat.

Du kan inte slå flatbetting genom att variera insatser efter en given mall.

Möjligen kan du slå flat med Kelly's eller liknande om du är 100% i dina värderingar hela tiden, vilket är omöjligt.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-14, 09:44   #3
 
Mr.DEEs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 143
Sharp$: 1033
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sputnik2012 Visa inlägg
Låt oss säga jag vinner mitt första insats med 2 units.
Om jag då fortsätter satsa 2 units och förlorar så är jag jämnt ut (break even).

Men om jag använder (regression) så vinner jag +1 unit.
Alltså jag satsar 1 unit mindre på nästa insats och får en behållning om jag förlorar.

Sedan om jag går tillbaks till början och satsar 2 units igen för nästa omgång och vinner.
Så är jag +3 units.
Men om jag kör flat betting så är jag endast +2 units i samma situation.

Det jag vill komma fram till är att (regression) vinner både vinnade bets (strikes) och alternerade vinnande bets LWLWLWLWLW och överträffar flat betting.
Sedan kan man lägga till (up as you go)

Alltså jag kan ha följande algorithm (units) 2 - 1 - 0.5 - 1 - 1.5 - 2 - 2.5 - 3
Regression and up as you win.

Jag har testat detta med simulationer och regression up&pull överträffar flat betting.
Är det någon som använder denna typ av betting ?
Du kan inte styra dina streaks, tyvärr. WWWWWLLLLLL är lika sannolikt som LWLWLLLWWWLL osv
Mr.DEE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-14, 09:51   #4
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

För att inte tala om de praktiska problemen att tillämpa det. Vad gör man om man har hittat värde i 3 matcher med identisk eller snarlik starttid?
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-14, 10:43   #5
 
Mr.DEEs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 143
Sharp$: 1033
Standard

På ett förenklat sätt kan man väl säga att Flatbetting används av de som inte kan värdera sina spel på ett korrekt sätt, medans en varierande insats används av dem som kan värdera sina spel. Hade ditt sätt fungerat hade man kunnat göra det på roulett. Då dina streaks har lika stor chans att inträffa där som inom betting.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Juret (+5), Wirre (+5)
Mr.DEE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-14, 12:12   #6
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4935
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.DEE Visa inlägg
På ett förenklat sätt kan man väl säga att Flatbetting används av de som inte kan värdera sina spel på ett korrekt sätt, medans en varierande insats används av dem som kan värdera sina spel.
Detta stämmer givetvis inte.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-14, 13:47   #7
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Nää precis. Kan man värdera korrekt så är flatbet att föredra.

Förtydligande för den som undrar. Flatbet är inget mellanmjölksbetande utan MAX på samtliga spel. En vinnande spelare förlorar i längden på att hålla igen insatsen på vissa spel. Ska man egentligen behöva skriva det på ett forum där majoriteten är vinnande*?

*Länk kommer på förfrågan. Att jag inte tror på det själv är en annan sak.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
maddmax (+10), RobinD (+10), SlimCharles (+10)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-23, 14:28   #8
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Mina åsikter.

Jag hävdar fortfarande att "regression up&pull" är bättre än flat betting.

1. I verkligheten får jag många gånger möta spel resultat som alternerar (zig/zag) ...
Då flat betting får mig att stå stilla och stampa på samma ställe utan att generera pengar.
LWLWLWLWLWLWLWLWLWLWLWLWLW
Tycker det är synd att inte fler upptäcker att en konservativ metod kan generera mer pengar än andra alternativ.

Här är ett exmpel med två olika varianter med samma distribution.
Första alternativet är flat betting och vi hovra runt 0 utan att generera några pengar. (zig/zag)



Nästa exempel är med regression up&pull .... (zig/zag) ...



2. Föreställ dig att du får in långa strikes och växlar från regression till "up as you go" eller "up and pull" ...
Då tragglar flat betting på med samma insats och du gör inga pengar.
Här kan du se skillnaden.

Regression up&pull +25 units



Flat betting +11 units



Fördelarna med regression och vara konservativ i början av ett spel är att du minimerar förluster och låter dom förbli små. Du spelar helt enkelt inte långa förlust-sviter och jagar vinster.
Fördelarna är att du genererar pengar när vinster och förluster kommer varannan gång och du vinner stort om du lyckas få en längre strike.

3. En liten detalj om flat betting som många inte känner till eller snarare inte reflekterar över.
Du måste vinna två i rad för att skaffa dig en behållning av vinst.
En vinst och en förlust - cancel each other out and you end up with zero - (WL)
WWL blir +1 unit.
Skillnaden här med regression är att du alltid plussar om du vinner första insatsen och sedan förlorar.

Om du leker lite med olike utfall så kanske du oxå kommer upptäcka fördelarna med regression up&pull ...

MVH

Senast redigerad av Sputnik2012 den 2013-09-23 klockan 14:34.
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-23, 14:36   #9
 
martinssons avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 475
Sharp$: 5388
Standard

3. En liten detalj om flat betting som många inte känner till eller snarare inte reflekterar över.
Du måste vinna två i rad för att skaffa dig en behållning av vinst.
En vinst och en förlust - cancel each other out and you end up with zero - (WL)
WWL blir +1 unit.
Skillnaden här med regression är att du alltid plussar om du vinner första insatsen.


Om jag sätter mitt första spel där oddset är 4.00, och förlorar nästa, ligger jag på noll då?
martinsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-23, 14:54   #10
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Vet inte vem du är eller om du har en edge och låg varians, bryr mig inte.
För mig så har du 50/50 hur du än spelar.
Sedan så kanske du hittar över-odds runt 4.0 och tjänar massa pengar, roligt för dig.

Men verkligheter för dom flesta dödliga ser annorlunda ut.
Och du visar inget eller gör ingen poäng om hur flat betting skulle kunna vara bättre än regression up & pull ...
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-23, 15:11   #11
 
martinssons avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 475
Sharp$: 5388
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sputnik2012 Visa inlägg
Vet inte vem du är eller om du har en edge och låg varians, bryr mig inte.
För mig så har du 50/50 hur du än spelar.
Sedan så kanske du hittar över-odds runt 4.0 och tjänar massa pengar, roligt för dig.

Men verkligheter för dom flesta dödliga ser annorlunda ut.
Och du visar inget eller gör ingen poäng om hur flat betting skulle kunna vara bättre än regression up & pull ...
Du verkar ju basera hela din idé på att man vinner varannat bet och har ett medelodds på 2.00. Det är bättre att hitta spel med bra värde, än att försöka hitta sin edge i olika insatssystem. Jag anser att flatbet är bättre, då det är svårt att rättfärdiga att ett bet ska vara värt 1 unit, och det andra 4 units.

Senast redigerad av martinsson den 2013-09-23 klockan 16:18.
martinsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-23, 15:13   #12
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sputnik2012 Visa inlägg
Vet inte vem du är eller om du har en edge och låg varians, bryr mig inte.
För mig så har du 50/50 hur du än spelar.
Sedan så kanske du hittar över-odds runt 4.0 och tjänar massa pengar, roligt för dig.

Men verkligheter för dom flesta dödliga ser annorlunda ut.
Och du visar inget eller gör ingen poäng om hur flat betting skulle kunna vara bättre än regression up & pull ...
Så kan du inte tänka. Enligt dig så är det även 50/50 på att du sätter en parlay med 8 matcher. För dina utfall är

a) antingen sitter den och du sätter din parlay på 80 i odds
b) antingen sitter den inte och du förlorar din insats.

Enligt ditt resonemang så har du alltid värde i om du spelar odds över 2x för antingen vinner du eller så vinner du inte.
Du kan då aldrig spela något som ger dig under 2x pengarna. För spelar du till 1.90 och du har 50% i utfallet enligt dig så har du spelat till ett EV- odds.

Jag hoppas du inser din tankevurpa.
Det är inte 50/50 att du sätter ditt spel.
Det är inte 50/50 att det ska snöa Juli månad i Stockholm.
Det är inte heller 50/50 på att Prinsessan Madeleine ska föda 19 ungar imorgon.

Att resonera som antingen sitter det eller ej fungerar inte tyvärr.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
putte64 (+10)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-24, 13:06   #13
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Flatbet är värdelöst.

Även en genomsnittlig spelare borde kunna se skillnad på en bra odds och ett fantastiskt odds. Det fantastiska oddset förtjänar givetvis en högre insats.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-24, 13:21   #14
 
martinssons avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 475
Sharp$: 5388
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle Visa inlägg
Flatbet är värdelöst.

Även en genomsnittlig spelare borde kunna se skillnad på en bra odds och ett fantastiskt odds. Det fantastiska oddset förtjänar givetvis en högre insats.
Det är klart att man kan gå ifrån det ibland, om man sitter på riktigt bra information, men det är ju inte jätteofta man stöter på sådant.
martinsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-24, 13:46   #15
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle Visa inlägg
Flatbet är värdelöst.

Även en genomsnittlig spelare borde kunna se skillnad på en bra odds och ett fantastiskt odds. Det fantastiska oddset förtjänar givetvis en högre insats.
En genomsnittlig spelare ser inte ens skillnad på ett bra och ett dåligt odds.

Så det så.

Och även dom som ser skillnad på bra och fantastiska odds tjänar på att spela den högre insatsen överlag. Går det åt helvete ändå så beror det troligast på att merparten av oddsen inte var tillräckligt fantastiska eller ens bra.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+1), RobinD (+1)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td