Visa ett inlägg
Gammal 2013-09-26, 13:31   #2
CoqRouge85

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 103

Handboll 2013-14
Stats: 3 - 4 - 0
ROI: 98.77%
Vinstprocent: 42.86%

Standard

Ett spel har jag fastnat för idag.

Jag hämtar mitt första spel från derbyt i Lund mellan Lugi-H43.

Lugi kommer närmast från en förlust med udda målet mot HK Malmö (24-23). Ett resultat som nog kom som en överraskning för många, mig själv inkluderat. Lugi tippas som en utav favoriterna tillsammans med Kristianstad att göra upp om SM-guldet i denna upplaga av elitserien. Att man lyckats att värva till sig en av världens bästa försvarare, Magnus Järnemyr, gör knappast förväntningarna mindre.

H43 är tillbaka i elitserien igen efter en säsong i allsvenskan. I hemmapremiären fick man pisk av guldkandidaten Kristianstad med klara 23-31.

Om matchen:
Visst det är derby och den gamla klyschan "allt kan hända" stämmer väl iofs, men jag tycker Lugi har ett lag som är mycket starkare än H43. Jag tror att Lugi är rejält revanschlystet efter uddamålsförlusten i premiären och jag tror att dem kommer att göra det mycket svårt för H43 i denna match.
Med ett bra kompakt försvar med Järnemyr i spetsen och bra målvaktspel från Espen Christensen, tror jag att H43 kommer att få problem med målskörden i denna matchen.

Spelet jag fastnat för är H43 U 23.5 Mål @ 1.86 och finns på betsafe.

Lugi kommer att ta en ganska behaglig seger här tror jag och H43 kommer att ha en mindre trevlig kväll i Färs & Frosta Sparbank Arena.

H43 U 23.5 Mål @ 1.86 spelas med 3 units.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
solum (+3)

Senast redigerad av CoqRouge85 den 2013-09-26 klockan 13:33.
CoqRouge85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat