Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-09-26, 11:52   #1
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 11
Sharp$: 103

Handboll 2013-14
Stats: 3 - 4 - 0
ROI: 98.77%
Vinstprocent: 42.86%

Standard

CoqRouge85 - Handboll - Sverige


Tjena på er!

Tänkte dela med mig av lite handbollsrekar nu när elitserien har dragit igång. Spelar handboll själv, dock inte på elitnivå, men inte heller på korpnivå
Ser mycket handboll live och på tv och känner att jag har ganska hygglig koll.

Kommer i denna tråd tipsa om spel som jag anser är av värde. Spelen jag kommer fokusera på är som rubriken avslöjar elitserien för herrar, dock kanske jag smyger in något spel på damerna också emellanåt.

Insatserna kommer att ske i form av units (1-10).

Om ni väljer att rygga spel som läggs upp är det på er egen risk, jag bara tipsar om vad JAG tror.

Till sist, hoppas på en trevlig säsong som inbringar massor av units + i vår favör när vi gör bokslut.

Lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
yeti (+5)
CoqRouge85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-26, 12:31   #2
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 11
Sharp$: 103

Handboll 2013-14
Stats: 3 - 4 - 0
ROI: 98.77%
Vinstprocent: 42.86%

Standard

Ett spel har jag fastnat för idag.

Jag hämtar mitt första spel från derbyt i Lund mellan Lugi-H43.

Lugi kommer närmast från en förlust med udda målet mot HK Malmö (24-23). Ett resultat som nog kom som en överraskning för många, mig själv inkluderat. Lugi tippas som en utav favoriterna tillsammans med Kristianstad att göra upp om SM-guldet i denna upplaga av elitserien. Att man lyckats att värva till sig en av världens bästa försvarare, Magnus Järnemyr, gör knappast förväntningarna mindre.

H43 är tillbaka i elitserien igen efter en säsong i allsvenskan. I hemmapremiären fick man pisk av guldkandidaten Kristianstad med klara 23-31.

Om matchen:
Visst det är derby och den gamla klyschan "allt kan hända" stämmer väl iofs, men jag tycker Lugi har ett lag som är mycket starkare än H43. Jag tror att Lugi är rejält revanschlystet efter uddamålsförlusten i premiären och jag tror att dem kommer att göra det mycket svårt för H43 i denna match.
Med ett bra kompakt försvar med Järnemyr i spetsen och bra målvaktspel från Espen Christensen, tror jag att H43 kommer att få problem med målskörden i denna matchen.

Spelet jag fastnat för är H43 U 23.5 Mål @ 1.86 och finns på betsafe.

Lugi kommer att ta en ganska behaglig seger här tror jag och H43 kommer att ha en mindre trevlig kväll i Färs & Frosta Sparbank Arena.

H43 U 23.5 Mål @ 1.86 spelas med 3 units.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
solum (+3)

Senast redigerad av CoqRouge85 den 2013-09-26 klockan 12:33.
CoqRouge85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-26, 17:30   #3
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 11
Sharp$: 103

Handboll 2013-14
Stats: 3 - 4 - 0
ROI: 98.77%
Vinstprocent: 42.86%

Standard

Andra spelet idag:

Mitt andra spel idag kommer från matchen mellan GUIF-Hammarby.

GUIF hade bortapremiär mot RIK och vann enkelt med siffrorna 22-31. Jag drar inte för stora växlar av det resultatet eftersom jag tror att RIK kommer att få det rätt tufft i år.

Nu tar man emot Hammarby hemma i Eskilstuna. Bajen vann hemma med uddamålet (30-29) mot nykomlingen Rimbo, som även hade chansen att kvittera i slutsekunderna. GUIF är klara favoriter enligt bolagen, vilket är helt rätt, man väldigt svårslagna på hemmaplan och tappar sällan två poäng där.

Hammarby är ett rätt klurigt lag att möta och man kan emellanåt störa topplagen för att i nästa match spela rätt uselt mot bottenlag. Till denna säsong tycker jag dock att dem har förstärkt laget, samt att man fått behålla Josef Pujol och Martin Dolk, två mycket skickliga och kvicka spelare.

GUIF har till denna säsong tappat sin kanske viktigaste spelare. Mattias Zachrisson som är en riktigt målspruta på högernio/kanten provar lyckan som proffs utomlands. Vill minnas att han slutade någonstans top 5 i skytteligan förra året. Även Robin Andersson, en mycket duktig niometare är långtidsskadad och väntas tidigast komma tillbaka till ett eventuellt slutspel.

Tankar kring matchen:
Tror på en hyfsat jämn match, men att GUIF i slutändan kommer stå som segrare när 60 minuter passerat. Spelet jag fastnat för är GUIF U 30 Mål.
Jag vet, man gjorde 31 mål i premiären mot RIK, men jag håller Bajen som ett bättre lag och med starkare defensiv än RIK. Som jag skrev innan kan Bajen ställa till det för de flesta lag i serien och jag tror att man idag kan hålla nere siffrorna under 30 insläppta mål. Skulle jag tippa tror jag GUIF gör 25-28 mål.

GUIF U 30 Mål @ 1.86 spelas med 3 units på Betsafe.

Senast redigerad av CoqRouge85 den 2013-09-26 klockan 17:32.
CoqRouge85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-26, 22:14   #4
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 11
Sharp$: 103

Handboll 2013-14
Stats: 3 - 4 - 0
ROI: 98.77%
Vinstprocent: 42.86%

Standard

Ett spel satt och det andra gjorde det inte, tyvärr

Lugi vann visserligen med hyfsat bekväma fem bollar (30-25), men H43 gjorde två mål för mycket för spelet. Jaja....shit happens!

Spelet på GUIF U 30 mål satt ju iaf, vilket var skönt. Som jag skrev innan kan Bajen ställa till det för vilket lag som helst i serien när de är på rätt humör, något GUIF fick erfara idag. Trodde ju dock inte Bajen skulle vinna i E-tuna helt ärligt, men det gjorde man med hela 27-33. Riktigt starkt gjort, och spelet GUIF U 30 Mål sitter.

Dagen slutar med lillback på -0,42 Units.

Återkommer när något intressant dyker upp.
CoqRouge85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-26, 22:34   #5
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kul att se, dina analyser verkar lovande. Skapa gärna ett spreadsheet så man kan följa lättare.

Sist men inte minst, lycka till!
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-26, 23:32   #6
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Hejsan. Är inte insatt i handboll men tror du inte det är mer edge i vanliga Ö/U-spel samt handikappspel. Där hittar du ofta payout mellan 98 % - 101 % med alla de bolag som erbjuder spel. Ö/U-spel på ett specifikt lag är det väl i princip bara Betsafe som har? Och de har ungefär 92 - 93 % utbetalning på den marknaden.

Samma anledning till varför jag alltid undviker hörnspel, kortspel osv. Få bolag, låg payout, litet värde.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-27, 17:15   #7
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 11
Sharp$: 103

Handboll 2013-14
Stats: 3 - 4 - 0
ROI: 98.77%
Vinstprocent: 42.86%

Standard

maddax: Kul att du tycker det, tack Absolut, vill du/ni att ett Spreadsheet skall finnas så ska jag givetvis lösa detta.

Galeocerdo cuvier: Det ligger något i det du säger. I längden är det troligtvis mer värde att spela dessa handikapp och Ö/U-spel och jag kommer så att göra när säsongen kommit i gång och varje lag har spelat några matcher.
I de första spelen gick jag mer på känsla för att jag helt enkelt inte vet fullt ut vart lagen står i ett så tidigt skede av säsongen, samt att jag tycker att jag har bättre koll på vissa lag i serien. Men som sagt handikapp- och vanlig Ö/U-spel kommer det att bli fram över.
Tacksam för din input
CoqRouge85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-27, 17:22   #8
 
patrik_gs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Åre
Inlägg: 2 963
Sharp$: 4616


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Högt odds på mästarna Drott ikväll i final reprisen. Visst Drott spelade match redan i onsdags mot Flensburg förlust med 10 mål hemma. Men Över fyra gånger på Drott är inte lite väl högt. Tankar?
__________________
Varje dag är en ny speldag
patrik_g är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-27, 17:41   #9
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 292
Sharp$: 6499
Standard

Med tanke på att Drott matchade i onsdags, som du skriver, och att Kristianstad på hemmaplan är svårt för alla lag i Elitserien så sitter nog oddsen rätt. Men det skall ju spelas om det...
erek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-27, 17:43   #10
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 11
Sharp$: 103

Handboll 2013-14
Stats: 3 - 4 - 0
ROI: 98.77%
Vinstprocent: 42.86%

Standard

Nu till ett spel idag.

Mötet mellan finallisterna i den senaste SM-finalen, Kristianstad-Drott.
För er som inte är så insatta hade Kristianstad bra koll på och ledde hela matchen, för att med 5-10 min kvar tappa allt fullständigt och Drott kunde avgöra i slutsekunderna.

Kristianstad kommer från en behaglig bortaseger i premiären mot H43 med 23-31.

Drott förlorade i premiären mot Malmö på hemmaplan med 27-29. Man har även spelat match i gruppspelet till Champions League i veckan mot Flensburg, där man blev överkörda med 27-37, vilket var inte var någon överraskning direkt. Man spelade med det bästa manskapet och vilade inte någon spelare extra inför dagen drabbning med Kristianstad.

I mitt tycke besitter Kristianstad en bättre och bredare trupp än vad Drott gör. Inte minst så har man seriens bästa målvaktspar i Dan Beutler (ny från Hamburg) och Hedeiro Lucau. Man har även en av seriens bästa vänsternior, Markus Olsson, som det senaste även fått prova på landslagsspel.

Jag tror att Drott kan vara aningen slitna från spelet i Champions League i veckan där man verkligen gick för fullt. Kristianstad har haft sex dagars matchvila och bör vara väl utvilade.
Kristianstad har också Sveriges bästa hemmapublik och för ett helvetes liv på läktarna.

Dessa kombinationer med bredare trupp i Kristianstad, Drotts täta matchande och hemmapubliken i Kristianstad motiverar till mitt spel idag.

Mitt spel idag blir Kristianstad -4.0 @ 1.90 med 2 units på Betsafe.
Finns också hos Bet365 till något lägre 1.76.

Hinner inte fixa spreadsheet idag, måste iväg nu men fixar det snarast.

Lycka till om ni ryggar!
CoqRouge85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-27, 17:46   #11
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 11
Sharp$: 103

Handboll 2013-14
Stats: 3 - 4 - 0
ROI: 98.77%
Vinstprocent: 42.86%

Standard

patrik_g & erek:

Såg era kommentarer först nu. 4 i odds är högt, men i mitt tycke rättvist faktiskt med tanke på förutsättningarna. Men, kan vara värt en liten "slaskpeng" för skoj skull. Jag hoppar dock över det idag
CoqRouge85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-27, 21:56   #12
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 11
Sharp$: 103

Handboll 2013-14
Stats: 3 - 4 - 0
ROI: 98.77%
Vinstprocent: 42.86%

Standard

Ja det spelet gick ju inte alls som jag hade tänkt mig

Delade poäng, 24-24, Drott ledde faktiskt med 3 bollar i halvtid också.

Vad jag har kunnat utläsa på kommentarer kring matchen kom inte de tongivande spelarna upp i den kapacitet de besitter hos hemmalaget. Drott saknade dessutom två viktiga spelare, Adolfsson och Persson, den sistnämnde är en riktigt duktigt handbollsspelare.

Vet inte om jag övervärderade Kristianstad för mycket, eller om jag undervärderade Drott lite för mycket på grund av hårt matchande det senaste.

En liten tröst, om än liten, är att jag håller nere insatserna nu i början av säsongen för att jag vill få ett bättre grepp om lagen och försöka ta reda på vilken kapacitet de har i år.

Jahapp, bara att bryta ihop och komma igen
CoqRouge85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 10:11   #13
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 11
Sharp$: 103

Handboll 2013-14
Stats: 3 - 4 - 0
ROI: 98.77%
Vinstprocent: 42.86%

Standard

Ett tag sen jag la ut ett här spel nu. Har haft fullt upp med studier och täta matcher för egen del det senaste, så jag har tyvärr inte haft tid lägga upp några spel.

Har dock spelat två spel som jag inte hade tid att posta här, tyvärr, då gick in. Men en liten självförtroende-boost har det dock givit för fortsättningen efter att bara levererat 1/3 som suttit innan dessa två spel.

Nog om det.

Idag vänder vi blickarna mot Skövde och mötet mellan just Skövde & GUIF.

Gästande GUIF kommer från en hemmaförlust mot hammarby med 27-33, en match jag rekade här. Enligt vad jag har kunnat läsa mig till, kommer laget med exakt samma manskap man hade i hemmamatchen senast. Har kollat lite snabbt på statistiken från senaste matchen och man hade då 6 räddningar. Det vinner man inga matcher på och inte konstigt att Hammarby kunde vinna hyfsat komfortabelt.
Man brukar säga att om man som målvakt ligger på 40% och över, så klassas det som bra.
Tänker inte fördjupa mig mycket mer i GUIF. Vill ni ha fler tankar, så gå tillbaka till min rek GUIF-Hammarby, där jag förklarar lite kort om vad jag tror om dem som lag osv.

Nu till hemmalaget Skövde.
Man hade hemmapremiär mot Sävehof. En kamp som slutade med delade poäng lagen emellan (25-25). Sedan har man spelat bortamatch mot nykomlingen Rimbo och vann med uddamålet (27-28), efter att ha legat före i målprotokollet med 3-4 bollar hela matchen.

Tankar kring laget:
Man har fått in i spelare i absolut världsklass och är elitseriens mest uppmärksammade värvning tillsammans med Magnus Jernemyr, dock håller jag denna snäppet högre då Jernemyr endast spelar försvar.
Jonas Källman är mannen jag pratar om. Hans spanska klubb Atletico Madrid, gick under sommaren i konkurs och Jonas gick länge klubblös. Dock saknades det nog inte anbud med tanke på hans kvaliteter, men han har nyligen blivit far, så många saker ska klaffa och kännas rätt. Valet föll till slut på Skövde, där han nu för övrigt får spela med sin lillebror Filip, som också värvats från Spanien.

Förra säsongen missade Skövde slutspel vilket var en missräkning. Man har nu bytt tränare och har även Robert Arrhenius som spelande assisterande tränare.

Laget man kommer till dagens drabbning är samma som mot Rimbo. Skadeläget är följande att spelmotorn Linus Lake och vänsternian Tobias Warvne inte kan spela. I Lakes frånvaro har Rasmus Wremer fått agera spelfördelare, som vanligtvis håller till på vänsterkanten. Källman har också fått spela på niometer pga skadeläget och även han spelar normalt på vänsterkanten. Han är inte heller helt matchtränad efter tiden som klubblös då han inte spelade någon handboll på dryga två månader.

Kollar man historiskt på möten lagen emellan har det varit ganska så målrika möten och fördel för GUIF, som vunnit de tre senaste.

Behöver fundera lite över det spel jag kommer att lägga.
Återkommer om ett tag när jag blivit lite klokare

Ps. jag har även skaffat ett spreadsheet, vilket några efterfrågade
CoqRouge85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 12:31   #14
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 11
Sharp$: 103

Handboll 2013-14
Stats: 3 - 4 - 0
ROI: 98.77%
Vinstprocent: 42.86%

Standard

Har beslutat mig för två spel i matchen mellan Skövde-GUIF:

2013-10-02 19:00ElitserienSkövde vs GUIF ÖVER Ö 27.5 M 1H 4 1.860


2013-10-02 19:00ElitserienSkövde vs GUIF ÖVER Ö 56.5 M FT 5 1.900


Halvleksspelet finns hos Betsafe och totalspelet togs från Bet365.
Jag håller dock totalöverspelet som mitt "huvudspel" och halvleksspelet är mer en känsla jag har.

Lite kort motivering till spelet:

Som jag skrev innan är mötena lagen emellan ofta målrika. 4/5 senaste mötena har gått över linan som gäller idag och då menar jag totalspelet.
Lagen gillar att spela en snabb handboll och satsar mycket på första- och andravågskontringar och det är något man också är bra på.
Sedan väger jag in målvaktsspelet i detta också. Som skrevs innan hade GUIF's burväktare sex räddningar ihop i förra matchen. Dock lär det ju blir fler i kväll vågar jag nog lova, men målvaktssidan är inte GUIF's starkaste lagdel.
Samma gäller för IFK, man har ett helt ok målvaktspar men långt ifrån seriens bästa.

Jag tror detta kommer bli en drabbning med en hel del kontringar och andravågsmål efter som lagen gillar detta spelsätt och att det kommer vara jämt ända in i mål.

Lycka till vid rygg!

Senast redigerad av CoqRouge85 den 2013-10-02 klockan 12:49.
CoqRouge85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td