Visa ett inlägg
Gammal 2013-09-26, 18:30   #3
CoqRouge85

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 103

Handboll 2013-14
Stats: 3 - 4 - 0
ROI: 98.77%
Vinstprocent: 42.86%

Standard

Andra spelet idag:

Mitt andra spel idag kommer från matchen mellan GUIF-Hammarby.

GUIF hade bortapremiär mot RIK och vann enkelt med siffrorna 22-31. Jag drar inte för stora växlar av det resultatet eftersom jag tror att RIK kommer att få det rätt tufft i år.

Nu tar man emot Hammarby hemma i Eskilstuna. Bajen vann hemma med uddamålet (30-29) mot nykomlingen Rimbo, som även hade chansen att kvittera i slutsekunderna. GUIF är klara favoriter enligt bolagen, vilket är helt rätt, man väldigt svårslagna på hemmaplan och tappar sällan två poäng där.

Hammarby är ett rätt klurigt lag att möta och man kan emellanåt störa topplagen för att i nästa match spela rätt uselt mot bottenlag. Till denna säsong tycker jag dock att dem har förstärkt laget, samt att man fått behålla Josef Pujol och Martin Dolk, två mycket skickliga och kvicka spelare.

GUIF har till denna säsong tappat sin kanske viktigaste spelare. Mattias Zachrisson som är en riktigt målspruta på högernio/kanten provar lyckan som proffs utomlands. Vill minnas att han slutade någonstans top 5 i skytteligan förra året. Även Robin Andersson, en mycket duktig niometare är långtidsskadad och väntas tidigast komma tillbaka till ett eventuellt slutspel.

Tankar kring matchen:
Tror på en hyfsat jämn match, men att GUIF i slutändan kommer stå som segrare när 60 minuter passerat. Spelet jag fastnat för är GUIF U 30 Mål.
Jag vet, man gjorde 31 mål i premiären mot RIK, men jag håller Bajen som ett bättre lag och med starkare defensiv än RIK. Som jag skrev innan kan Bajen ställa till det för de flesta lag i serien och jag tror att man idag kan hålla nere siffrorna under 30 insläppta mål. Skulle jag tippa tror jag GUIF gör 25-28 mål.

GUIF U 30 Mål @ 1.86 spelas med 3 units på Betsafe.

Senast redigerad av CoqRouge85 den 2013-09-26 klockan 18:32.
CoqRouge85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat