avd1. 1 Djali Boko ser ut att vara överlägsen detta gäng, vinner utan "otur".. hur snabb ut är diamonds of gold? Om djali boko kan gå ut i andra spår på en gång så vinner den även från dödens.
avd2. Air Frame spets och slut, känslan är att ingen annan har häst nog att gå fram och utmana, även om det sker så har nog air frame nog nosen först för hon har bättre tider i benen än motståndarna.
avd3. Omgångens jämnaste lopp kapacitet och formmässigt. Ser inte någon häst här som en överraskande vinnare. D´one kan inte få bestämma detta lopp i ledningen.
Hur var prestationen Our Precious kontra mythical fortune senast? såg ej loppet.
D,One och Neona Princess tävlar om ledningen!? Classification med björn goop intressant.
avd4. Känslan här är att de bästa kuskarna sitter bakom de bästa chanserna i loppet. Åke med Listas Rafiki och Örjan med Air Gunner först o främst men båda dessa har 4espår i volt...så Bergh med Paying Guest kan rinna undan då han är med där framme direkt o Johhny takter med Deuxieme Picsous där bakom kan vinna då det kan bli lite galloper där framme på betrodda. Montgomery gel har jag trott på tidigare men njaa inte denna gång, och björn kan vi räkna bort i detta lopp med fisher king. Ranking: 4,9,5,15,11 vem kan jag ha missat?
avd5. 4 Mosaique Face har styrkan o verkar trivas bra med lutfi. Kan göra repris på repris o drar sönder gänget. Känner mig trots allt inte helt övertygad, gillar inte hästens trav lr att spika lutfi. Indigous grym sist, barfota nu?? vem sätter sig i dödens o försöker trycka ner Mosaique? Indigous väll. Vem kan utmana Mosaique om spets? Om nu Mosaique tar spets vem hamnar i ryggen? Thai Broadway? luckan kommer o pang

Clint.w Boko har jag inte koll på den kanske kan utmana på det långa upploppet.
avd6. Kanske spik på 9 Gisela Ås som alltid går bra, tror den är bäst här, Redéns kanske är bättre men har inte startat på länge o har spår 8a.
avd7. Nu kör Erik Adielsson 2 Final Oak, ändå första hästen. Jens Patrik kan väl inte ha utvecklats så mkt att han kan vinna med barfotabalansen i detta lopp..nej. Så motbuden till Final Oak.. 1 Nimbus C.D o 4 Amazing man, smög med förvisso senast men vilken tid.. o då skulle han inte vara på topp ens enligt Veijo..!? 3 Rokkakkudo imponerade sist också, o boys going in var ju bra ändå med så mkt tryck av djali boko. så ranking 2,4,1,3,6 tror jag