Avd 1: Djali Boko vinner om han får bestämma. Om Ludde sätter upp farten med New Moon Face så kan 8 Kan Ha och 10 Gimeheaven Sisu blanda sig i.
Avd 2: Tre strykningar hittills, så det finns nästan inga dåliga spår nu. Air Frame är nog en bra utgångshäst, men skulle det strula eller vara en dålig dag så är det många jämna där bakom.
Avd 3: D'One kan mycket väl vinna det här om formen är fortsatt på topp, men jag tycker inte det är en spik. Det är många som har mycket att köra för, det har slipats på form och experimenterats med utrustning. Det finns rätt många där bakom som jag hyser den största respekt för.
Avd 4: Deuxieme Picsous skall runda alla, och har kapacitet till det. Paying Guest i täten, Sem Jafet en bit ned i slagläge, Montgomery Gel pratar man om, i övrigt känns det inte som det är så mycket kvalitet med.
Avd 5: Clint W Boko skall naturligtvis med, liksom Mosaique Face som är i sitt livs form. Indigious skall nog också med, och jag har respekt för Chelsea Boko trots spåret som ändå blivit lite bättre. Sedan skall vinnare på Vincennes inte nonchaleras så Vaux Le Vicomte skall också med. Skall Molle C.D. blanda sig i det här behöver han ha tur.
Avd 6: Öppet lopp i mina ögon, många kan vinna. Chocolatique och M.T. Harmony är t.ex. två lite bortglömda hästar som jag tror kan hävda sig väl.
Avd 7: När alla andra säger att det är öppet brukar man kunna skapa grepp på kollektivet genom att spika. Och jag är lite grann inne på att spika Jens Patrik. Timo Nurmos äger själv, Kontio valde denna framför t.ex. Final Oak. De vet uppenbarligen något. Om man skall gardera den, så skall inte Amazing Man glömmas bort. Veijo börjar få fart på Dencos hästar och det har slagits en del rekord på sistone.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|