Visa ett inlägg
Gammal 2013-10-02, 11:11   #13
CoqRouge85

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 103

Handboll 2013-14
Stats: 3 - 4 - 0
ROI: 98.77%
Vinstprocent: 42.86%

Standard

Ett tag sen jag la ut ett här spel nu. Har haft fullt upp med studier och täta matcher för egen del det senaste, så jag har tyvärr inte haft tid lägga upp några spel.

Har dock spelat två spel som jag inte hade tid att posta här, tyvärr, då gick in. Men en liten självförtroende-boost har det dock givit för fortsättningen efter att bara levererat 1/3 som suttit innan dessa två spel.

Nog om det.

Idag vänder vi blickarna mot Skövde och mötet mellan just Skövde & GUIF.

Gästande GUIF kommer från en hemmaförlust mot hammarby med 27-33, en match jag rekade här. Enligt vad jag har kunnat läsa mig till, kommer laget med exakt samma manskap man hade i hemmamatchen senast. Har kollat lite snabbt på statistiken från senaste matchen och man hade då 6 räddningar. Det vinner man inga matcher på och inte konstigt att Hammarby kunde vinna hyfsat komfortabelt.
Man brukar säga att om man som målvakt ligger på 40% och över, så klassas det som bra.
Tänker inte fördjupa mig mycket mer i GUIF. Vill ni ha fler tankar, så gå tillbaka till min rek GUIF-Hammarby, där jag förklarar lite kort om vad jag tror om dem som lag osv.

Nu till hemmalaget Skövde.
Man hade hemmapremiär mot Sävehof. En kamp som slutade med delade poäng lagen emellan (25-25). Sedan har man spelat bortamatch mot nykomlingen Rimbo och vann med uddamålet (27-28), efter att ha legat före i målprotokollet med 3-4 bollar hela matchen.

Tankar kring laget:
Man har fått in i spelare i absolut världsklass och är elitseriens mest uppmärksammade värvning tillsammans med Magnus Jernemyr, dock håller jag denna snäppet högre då Jernemyr endast spelar försvar.
Jonas Källman är mannen jag pratar om. Hans spanska klubb Atletico Madrid, gick under sommaren i konkurs och Jonas gick länge klubblös. Dock saknades det nog inte anbud med tanke på hans kvaliteter, men han har nyligen blivit far, så många saker ska klaffa och kännas rätt. Valet föll till slut på Skövde, där han nu för övrigt får spela med sin lillebror Filip, som också värvats från Spanien.

Förra säsongen missade Skövde slutspel vilket var en missräkning. Man har nu bytt tränare och har även Robert Arrhenius som spelande assisterande tränare.

Laget man kommer till dagens drabbning är samma som mot Rimbo. Skadeläget är följande att spelmotorn Linus Lake och vänsternian Tobias Warvne inte kan spela. I Lakes frånvaro har Rasmus Wremer fått agera spelfördelare, som vanligtvis håller till på vänsterkanten. Källman har också fått spela på niometer pga skadeläget och även han spelar normalt på vänsterkanten. Han är inte heller helt matchtränad efter tiden som klubblös då han inte spelade någon handboll på dryga två månader.

Kollar man historiskt på möten lagen emellan har det varit ganska så målrika möten och fördel för GUIF, som vunnit de tre senaste.

Behöver fundera lite över det spel jag kommer att lägga.
Återkommer om ett tag när jag blivit lite klokare

Ps. jag har även skaffat ett spreadsheet, vilket några efterfrågade
CoqRouge85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat