Visa ett inlägg
Gammal 2013-10-07, 19:26   #10
jocklon
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 403
Sharp$: 5165
Standard

Jag är inne på en mix av Pilkast och Offsides tankar.. Jag har inte skrivit rekar, men skulle absolut göra det om jag kände att det var resultat inriktat och inte bara bedömt av andra läsare som kanske inte är intresserade av just den sporten eller just det spelet som man rekar på! Jag hade gärna rekat varje dag i mån av tid.... Men trav är min favoritgren och det jag kan bäst t.ex... Och där kan man inte lägga ut reken flera dagar innan eftersom oddsen ofta släpps ett par timmar innan start (undantaget V75 som 2 dagar innan spelstopp) Och om jag lägger ut en rek 2-3 timmar innan spelstopp s hinner man ju inte få så många som betygsätter den reken och då måste ju resultatet kunna vara viktigare än bedömningarna i dom fallen. Säg att man har ett system som är byggt till 50% på resultaten av rekarna, samt 50% av bedömningarna av rekarna, då tycker jag att man ska göra bedömningarna mer rättvisa genom att t.ex om det är 10 som har bedömt reken så ska dom 2 lägsta poängen samt dom 2 högsta poängen ej räknas utan bara de 6 rösterna emellan där... på det sättet så kommer bedömningarna bli mer rättvisa! (precis så som det fungerar i t.ex simhopp)
jocklon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat