Visa ett inlägg
Gammal 2013-10-07, 20:05   #11
Wagner
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Problemet är djupare - det ska inte krävas betalt för att skriva rekar. Folk ska vilja göra det för att hjälpa andra och självklart sin egoboost. Tror inte prissumman eller fördelningen är avgörande.

Ni bör kanske överväga ett mer resultatorienterat system, likt det hos guldspel.
Hjälper man andra så kan man stjälpa sig själv.

Har man inte den insikten själv så är nog det ekonomiska utbytet för följaren negativt också. Alternativt så har man kommit över stadiet med nöjesbolag men då behövs knappast någon extra egoboost heller.

Läget är ju prekärt som jag förklarat, men för det kan man försöka göra det bästa av situationen. Belöna resultatet och i viss mån aktiviteten. Långa utläggningar, ofta med självklarheter, som ger negativt resultat är inte till gagn för någon. Syftet med rek-skafferiet måste ju ändå vara att man ska tjäna pengar och inte läsa romaner.

Vissa skriver, tyvärr måste jag säga, så att läsaren knappt kan tänka sig att spelet ska kunna bränna. Ändå kan det vara mest skåpmat som varenda bookmaker har tillgång till som rabblas upp. Eller som jag brukar säga...

Alla har samma info. Det är bara värderingarna som skiljer sig åt.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5), Norrman90 (+5), Pilkast (+5)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat