Visa ett inlägg
Gammal 2013-10-07, 21:30   #13
Boone
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Problemet är djupare - det ska inte krävas betalt för att skriva rekar. Folk ska vilja göra det för att hjälpa andra och självklart sin egoboost. Tror inte prissumman eller fördelningen är avgörande.

Ni bör kanske överväga ett mer resultatorienterat system, likt det hos guldspel.
Precis. Jag tror en del av problemet är att vi överskattar hur mycket den vanliga besökaren på Sharps är villig att bidra med i enlighet med 1%-regeln vilket gör att trots över 2000 inloggade dagligen är det relativt få kvalitativa inlägg som produceras. Vi vill att sidan ska vara full med kunskap som alla kan ta till sig av och förbättra sitt spelande, men för att få folk att vara villiga att dela med sig krävs så gott som alltid ett incitament.

Historien brukar upprepa sig, folk bygger sig ett namn, får en skara följare, inser sitt värde och vill dra nytta av följarna och sen slutar det med att innehållets flyttas till en blogg, mailtjänst et.c. Tro mig jag vet, det är trots allt som en gång för flera år sen som mitt, KP och iCash rykte ledde till det som är dagens Sharps. Hur kan man lösa dessa personers behov? Deras rekar har nu blivit värda en summa pengar för många människor och de själva vill börja ta betalt, inte kan vi då hoppas på att de fortsätter posta sina spel utan incitament på Sharps. Om inte dessa hade flytt Sharps under tidens gång hade sidan nu haft en högre kvantitet inlägg med bra innehåll.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
RobinD (+1)
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat