Visa ett inlägg
Gammal 2013-10-07, 21:32   #14
hakanw
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 16
Sharp$: 274
Standard

Min teori är följande:

Jag skulle föreslå lite mer dueller, antingen h2h eller en form av liga, där man tävlar om att komma med i högstadivisionen. Guldspel hade något liknande format men som betalsystem istället, dvs med betalrekare och sedan folk under som vill kämpa sig upp. Ett ganska logiskt system som används i massa andra sammanhang också och som man tycker borde sporra en hel del att prestera.

Skulle föreslå en högstadivision med säg 10 rekare som möter varandra i "gulddivisionen" för att tala travspråk, dessa har visat sig efter den första tävlingen vara de bästa, och sedan är den utbytbar med säg tre som åker ut varje månad och tre som åker in från den jagande klungan.

I gulddivisionen skulle formatet kunna vara på en massa olika sätt men föreslagsvis så är det resultatet som avgör och de främsta två skulle varje månad kunna göra upp i en duell som hypas upp på sidan likt en stekhett boxningsmatch i tungvikt. Lite försnack med intervjuer med de deltagande och varför just de ska vinna fighten. Finalen kan tex vara att tippa rätt på 10 fotbollsmatcher i helgen med korrekt resultat, men kan eg. vara vad som helst, så länge det är ett spännande moment.

Den legendariske Jvk på R&K hade ju en tennistävling där för några år sedan och intresset var ju riktigt stort om jag minns rätt med många deltagare konstant. Något liknande det verkar alltså rätt väg att gå.

Det mest eftersträvansvärda som jag ser det är att det är enkelt och begripligt. Det ska kännas spännande, givande och roligt. Dagens tävlingsform är inte det. Den är bra på pappret men inte i praktiken. Jag hade själv kunnat tänka mig att delta om den varit resultatinriktad och inte satt på betyg, av samma anledning som jag vill hålla på med betting och inte spel på maskiner. Helt enkelt vill jag påverka utgången själv och inte påverkas av hur andra lägger sina röster. Det beror inte på att jag inte skulle kunna skriva en välskriven rek, utan principen i sig.
hakanw är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat