Visa ett inlägg
Gammal 2013-10-16, 18:39   #44
Tomte

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 3934
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Om jag inte missminner mig sa jag att rekarna skulle ha odds från nån sv de bolagen. Sen är det skitsamma om du har lagt spelat på Pinnen eller Svenska Spel privat men att rekarna ska vara på seriösa bolag borde vara ett krav (så länge det går, svårt i trav som Pilkast sa eller i speedway) ger en fördel för de olimmade om de kan rygga till exempel många av de AH spel där Ladbrokes brukar kunna sticka ut. Och av de som jag köper rekar av så har majoriteten av användarna minst ett av de bolagen som jag nämnde (oftast Pinnacle eller BF). Varför ska till exempel nån som är limmad missgynnas i tävlingen bara för att han har koll på vad han gör?

Är inte så svårt att ta en 1 minut extra för att kolla vad dessa bolag erbjuder. Sen så borde det i större sporter (typ fotboll, ishockey, baseball) vara otiltet med typ rena målskytterekaroch dylikt (lägg gärna till att du tycker att oddset på att Ibra nättar är spelbart så länge självs huvudreken kan ryggas på seriöst bolag).
Jag vet att det var jag som föreslog ett bolag - och det var för att öka intresset för något bolag att sponsra, men om inte det är ett problem - låt alla reka till marknadshögsta. Om detta nu bara är en spreadsheet-tävling så... alla har inte pinnen och alla har inte Maltabolagen - men i tävlingssammanhang så kan ju alla välja vilket bolag som helst och så spelar folk på de bolag de kan/vill... visst - det kommer att göra att inte allt går att rygga - men å andra sidan - om det nu är en spreadsheet-tävling och inte en rektävling så lär väl inte folk rygga blint i alla fall, eller? Jaja, jag har ingen religiös uppfattning i frågan, men enklast vore väl att "anything goes"...

Däremot håller jag inte alls med om att målskyttespel o dyl skulle vara otillåtet... om du nu råkar veta att Pelle Jonsson just till denna match är uppflyttat till anfallet och står i 50 gånger som målskytt för att han normalt är back, eller om du har koll på att en spelare är nickstark mot ett försvar som är svagt på fasta situationer så är väl det lika mycket värt som att någon annan vet att Nisse Häst har käkat specialhavre och körs av hans sysslings kusin som råkar vara en monsterkusk?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+10)
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat