Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-10-16, 11:35   #31
 
fireass avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Sverige
Inlägg: 843
Sharp$: 1507
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av offside Visa inlägg
Man kan göra så att man tex ger 0.3 poäng extra om reken sitter och oddset är mellan 1.80-2.00. Från oddset 2.01 till 2.20 0.5 poäng, från oddset 2.21-2.40, 0.7 poäng. Och så vidare.

Sen har man kanske max en poäng extra om oddset är över 3, eller dylikt. Man får finslipa det såklart.

Men visst det krävs extra jobb från er kanske.
Det kan ju underlätta om det finns någon frivillig som kan ha ansvar för just denna tävlingen, en "rektävlings-moderator" så att säga.

Det bör inte vara svårt att hitta en på forumet.
fireas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-16, 11:48   #32
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2201
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av faremisch Visa inlägg
Håller också med om det mesta. Kvalitet före kvantitet, där inget minimiantal rekar ska finnas med som krav för att ingå i tävlingen. Ja varför inte skippa topplistan. Jag tycker att rekandet ska läggas i ett separat spreadsheet så att den som eventuellt väljer att följa ska kunna se rekarens historia. Flyttar topplistetävlingen varje månad över på respektive tävlandes reksheet slår man två flugor i en smäll där. Sen kan omdömena viktas högre vid ersättning för varje rek, eftersom spreadsheet-tävlingen är helt resultatstyrd. ROI eller units har jag ingen åsikt om.
Obegripligt att inte det finns redan.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-16, 14:06   #33
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Obegripligt att inte det finns redan.
Som sagt så beror det på att det krävs en hel del jobb att verifiera så att resultaten faktiskt stämmer i många olika spreadsheet om man vill att alla bolag ska vara tillgängliga. Krävs inte många tveksamma odds eller felrättningar (p.g.a oklara spelbolagsregler) för att underminera systemets funktion. Vi har också märkt att de som faktiskt har spreadsheet redan nu utan tvång får högre betyg.

En spreadsheetävling skulle kunna basera sig på Pinnacles odds, men däremot skulle rättningen vara upp till varje deltagare. Vad tror ni om man gör ett system där spreadsheetet är grunden där och tävlingen är uppdelad i två delar; en resultatdel och en rekdel?

Resultatdelen baserar sig endast på resultatet, medan rekdelen är som ett spreadsheet fast varje spel måste vara kopplat till en rek och när månaden är slut så får man vikta betygen på rekarna mot resultaten och på det sättet få fram vinnarna.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-16, 14:14   #34
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Håller med om det mesta men kräv att alla spel läggs på Betfair, Pinnacle, 188, SBO, 5Dimes eller nån IBC klon för att spelen ska räknas med i tävlingen. Alla har dessvärre inte konton på alla EU-bolag och kan inte rygga en del spel även fast de skulle vilja. Och varför reka till lägre odds? Privat kan du ju spela på vilken site och till vilket odds du vill men i tävlingar så enbart de seriösa siterna som inte limmar (eller tar avsevärt mkt längre tid att bli limmad på än EU-siter).

Så kan vi ju absolut inte ha det, förstår tanken med enkelhet och så, men detta skulle innebära att man stänger ute alla travspelare från tävlingen - och så kan vi inte ha det, såklart!

Angående att det blir svårt att ha koll på om oddset funnits när rek lagts så kan man väl tänka sig att enbart kolla de som hamnar på prisplacering... För om ett odds funnits så finns väl detta att alltid kolla upp någonstans, eller?

Ser att fler och fler får upp ögonen för de idéer jag haft från början - sent skall syndarna vakna...

__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...

Senast redigerad av Pilkast den 2013-10-16 klockan 14:16.
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-16, 14:19   #35
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Så kan vi ju absolut inte ha det, förstår tanken med enkelhet och så, men detta skulle innebära att man stänger ute alla travspelare från tävlingen - och så kan vi inte ha det, såklart!

Angående att det blir svårt att ha koll på om oddset funnits när rek lagts så kan man väl tänka sig att enbart kolla de som hamnar på prisplacering... För om ett odds funnits så finns väl detta att alltid kolla upp någonstans, eller?

Ser att fler och fler får upp ögonen för de idéer jag haft från början - sent skall syndarna vakna...

Hmm bra poäng där. Annars så skulle man kunna dela in det efter olika sporter. Till exempel på måste alla fotbollsspel läggdags på asiater, bf eller pinnacle, för trivsel gäller de få som existerar, för baseball pinnacle och 5Dimes.

Bra poäng i övrigt.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-16, 15:12   #36
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2201
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Så kan vi ju absolut inte ha det, förstår tanken med enkelhet och så, men detta skulle innebära att man stänger ute alla travspelare från tävlingen - och så kan vi inte ha det, såklart!

Angående att det blir svårt att ha koll på om oddset funnits när rek lagts så kan man väl tänka sig att enbart kolla de som hamnar på prisplacering... För om ett odds funnits så finns väl detta att alltid kolla upp någonstans, eller?

Ser att fler och fler får upp ögonen för de idéer jag haft från början - sent skall syndarna vakna...

Finns inte oddset så lär det nog komma fram på något vis.

Problemet är att rekaren spelar och sen tror att oddset är kvar. Men när nästa kommer så försvinner oddset efter ett par knapptryckningar. På Svs så måste man uppdatera sidan för att ändringarna ska synas och det är dom knappast ensamma om.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-16, 15:14   #37
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2201
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Boone Visa inlägg
Som sagt så beror det på att det krävs en hel del jobb att verifiera så att resultaten faktiskt stämmer i många olika spreadsheet om man vill att alla bolag ska vara tillgängliga. Krävs inte många tveksamma odds eller felrättningar (p.g.a oklara spelbolagsregler) för att underminera systemets funktion. Vi har också märkt att de som faktiskt har spreadsheet redan nu utan tvång får högre betyg.

En spreadsheetävling skulle kunna basera sig på Pinnacles odds, men däremot skulle rättningen vara upp till varje deltagare. Vad tror ni om man gör ett system där spreadsheetet är grunden där och tävlingen är uppdelad i två delar; en resultatdel och en rekdel?

Resultatdelen baserar sig endast på resultatet, medan rekdelen är som ett spreadsheet fast varje spel måste vara kopplat till en rek och när månaden är slut så får man vikta betygen på rekarna mot resultaten och på det sättet få fram vinnarna.
kanske dags att ordna en omröstning med alla dina förslag.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-16, 15:53   #38
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 866
Sharp$: 3616
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Håller med om det mesta men kräv att alla spel läggs på Betfair, Pinnacle, 188, SBO, 5Dimes eller nån IBC klon för att spelen ska räknas med i tävlingen. Alla har dessvärre inte konton på alla EU-bolag och kan inte rygga en del spel även fast de skulle vilja.
Och vad får dig att tro att majoriteten av spelarna har tillgång till just "Betfair, Pinnacle, 188, SBO, 5Dimes eller nån IBC klon"???

Det är väl just Malta-bolagen som majoriteten av dom svenska spelarna har konto hos eller känner till för den delen.

Tror inte alls på det här med att kräva vilket bolag man ska hålla sig till...lägg ditt spel/rek & sen är det upp till respektive spelare som vill rygga att lägga på valfritt bolag & odds!

Det enda som är intressant är om man är en vinnande spelare i längden & det följs lättast upp om man har ett spreadsheet!

Enda kravet som bör finnas om det nu blir någon form av REK-spreadsheet är att spelen är låsta!!!
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-16, 16:19   #39
 
henke111s avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 884
Sharp$: 3659
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Och vad får dig att tro att majoriteten av spelarna har tillgång till just "Betfair, Pinnacle, 188, SBO, 5Dimes eller nån IBC klon"???

Det är väl just Malta-bolagen som majoriteten av dom svenska spelarna har konto hos eller känner till för den delen.

Tror inte alls på det här med att kräva vilket bolag man ska hålla sig till...lägg ditt spel/rek & sen är det upp till respektive spelare som vill rygga att lägga på valfritt bolag & odds!

Det enda som är intressant är om man är en vinnande spelare i längden & det följs lättast upp om man har ett spreadsheet!

Enda kravet som bör finnas om det nu blir någon form av REK-spreadsheet är att spelen är låsta!!!
Är du vinnande spelare i längden så har du inte "Malta-bolagen" utan kan enbart spela på Pinnacle, Betfair och asiater.
__________________
Det viktigaste är inte att vinna utan deltaga!
henke111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-16, 16:22   #40
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 866
Sharp$: 3616
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av henke111 Visa inlägg
Är du vinnande spelare i längden så har du inte "Malta-bolagen" utan kan enbart spela på Pinnacle, Betfair och asiater.
Du missade helt min poäng...lägg ditt lir var du vill MEN diktera/kräv inte att endast använda dessa bolagen!
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-16, 16:32   #41
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Finns inte oddset så lär det nog komma fram på något vis.

Problemet är att rekaren spelar och sen tror att oddset är kvar. Men när nästa kommer så försvinner oddset efter ett par knapptryckningar. På Svs så måste man uppdatera sidan för att ändringarna ska synas och det är dom knappast ensamma om.

Så historiska odds som bolagen lagt vid en given tidpunkt finns inte samlat för att kunna beskådas i efterhand? Och med riktig tidsstämpel...?

__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-16, 16:51   #42
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2201
Standard

Förmodligen inte.

Men dom som följer spelen lär säkert höra av sig om inte allt är till belåtenhet. Någon gudomlig rättvisa är säkert svårt att uppnå hur man än gör.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-16, 17:07   #43
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Och vad får dig att tro att majoriteten av spelarna har tillgång till just "Betfair, Pinnacle, 188, SBO, 5Dimes eller nån IBC klon"???

Det är väl just Malta-bolagen som majoriteten av dom svenska spelarna har konto hos eller känner till för den delen.

Tror inte alls på det här med att kräva vilket bolag man ska hålla sig till...lägg ditt spel/rek & sen är det upp till respektive spelare som vill rygga att lägga på valfritt bolag & odds!

Det enda som är intressant är om man är en vinnande spelare i längden & det följs lättast upp om man har ett spreadsheet!

Enda kravet som bör finnas om det nu blir någon form av REK-spreadsheet är att spelen är låsta!!!
Om jag inte missminner mig sa jag att rekarna skulle ha odds från nån sv de bolagen. Sen är det skitsamma om du har lagt spelat på Pinnen eller Svenska Spel privat men att rekarna ska vara på seriösa bolag borde vara ett krav (så länge det går, svårt i trav som Pilkast sa eller i speedway) ger en fördel för de olimmade om de kan rygga till exempel många av de AH spel där Ladbrokes brukar kunna sticka ut. Och av de som jag köper rekar av så har majoriteten av användarna minst ett av de bolagen som jag nämnde (oftast Pinnacle eller BF). Varför ska till exempel nån som är limmad missgynnas i tävlingen bara för att han har koll på vad han gör?

Är inte så svårt att ta en 1 minut extra för att kolla vad dessa bolag erbjuder. Sen så borde det i större sporter (typ fotboll, ishockey, baseball) vara otiltet med typ rena målskytterekaroch dylikt (lägg gärna till att du tycker att oddset på att Ibra nättar är spelbart så länge självs huvudreken kan ryggas på seriöst bolag).

Senast redigerad av kusagwa den 2013-10-16 klockan 17:10.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-16, 17:39   #44
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 298
Sharp$: 3934
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Om jag inte missminner mig sa jag att rekarna skulle ha odds från nån sv de bolagen. Sen är det skitsamma om du har lagt spelat på Pinnen eller Svenska Spel privat men att rekarna ska vara på seriösa bolag borde vara ett krav (så länge det går, svårt i trav som Pilkast sa eller i speedway) ger en fördel för de olimmade om de kan rygga till exempel många av de AH spel där Ladbrokes brukar kunna sticka ut. Och av de som jag köper rekar av så har majoriteten av användarna minst ett av de bolagen som jag nämnde (oftast Pinnacle eller BF). Varför ska till exempel nån som är limmad missgynnas i tävlingen bara för att han har koll på vad han gör?

Är inte så svårt att ta en 1 minut extra för att kolla vad dessa bolag erbjuder. Sen så borde det i större sporter (typ fotboll, ishockey, baseball) vara otiltet med typ rena målskytterekaroch dylikt (lägg gärna till att du tycker att oddset på att Ibra nättar är spelbart så länge självs huvudreken kan ryggas på seriöst bolag).
Jag vet att det var jag som föreslog ett bolag - och det var för att öka intresset för något bolag att sponsra, men om inte det är ett problem - låt alla reka till marknadshögsta. Om detta nu bara är en spreadsheet-tävling så... alla har inte pinnen och alla har inte Maltabolagen - men i tävlingssammanhang så kan ju alla välja vilket bolag som helst och så spelar folk på de bolag de kan/vill... visst - det kommer att göra att inte allt går att rygga - men å andra sidan - om det nu är en spreadsheet-tävling och inte en rektävling så lär väl inte folk rygga blint i alla fall, eller? Jaja, jag har ingen religiös uppfattning i frågan, men enklast vore väl att "anything goes"...

Däremot håller jag inte alls med om att målskyttespel o dyl skulle vara otillåtet... om du nu råkar veta att Pelle Jonsson just till denna match är uppflyttat till anfallet och står i 50 gånger som målskytt för att han normalt är back, eller om du har koll på att en spelare är nickstark mot ett försvar som är svagt på fasta situationer så är väl det lika mycket värt som att någon annan vet att Nisse Häst har käkat specialhavre och körs av hans sysslings kusin som råkar vara en monsterkusk?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+10)
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-16, 19:12   #45
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tomte Visa inlägg
Jag vet att det var jag som föreslog ett bolag - och det var för att öka intresset för något bolag att sponsra, men om inte det är ett problem - låt alla reka till marknadshögsta. Om detta nu bara är en spreadsheet-tävling så... alla har inte pinnen och alla har inte Maltabolagen - men i tävlingssammanhang så kan ju alla välja vilket bolag som helst och så spelar folk på de bolag de kan/vill... visst - det kommer att göra att inte allt går att rygga - men å andra sidan - om det nu är en spreadsheet-tävling och inte en rektävling så lär väl inte folk rygga blint i alla fall, eller? Jaja, jag har ingen religiös uppfattning i frågan, men enklast vore väl att "anything goes"...

Däremot håller jag inte alls med om att målskyttespel o dyl skulle vara otillåtet... om du nu råkar veta att Pelle Jonsson just till denna match är uppflyttat till anfallet och står i 50 gånger som målskytt för att han normalt är back, eller om du har koll på att en spelare är nickstark mot ett försvar som är svagt på fasta situationer så är väl det lika mycket värt som att någon annan vet att Nisse Häst har käkat specialhavre och körs av hans sysslings kusin som råkar vara en monsterkusk?
Angående det sista. Skrev det mest för att det är svårare att rygga målskyttespel än till exempel AH, och TeamTotals. Finns inte på alla bolag och limitsen är lägre.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td