Visa ett inlägg
Gammal 2013-10-16, 19:31   #46
Tomte
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 298
Sharp$: 3934
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Angående det sista. Skrev det mest för att det är svårare att rygga målskyttespel än till exempel AH, och TeamTotals. Finns inte på alla bolag och limitsen är lägre.
Det har du förstås helt rätt i. Jag tror ändå att OM det ska vara en spreadsheet-tävling så får man nog acceptera att en del blir svårt att rygga. Någon satsar på "udda" spel, någon tänker ut en strategi för att vinna, någon lägger spel fem minuter innan spelstopp för att ingen annan ska kunna rygga det, någon kanske spelar live-spel... tävlingar är svåra om man inte har extremt tydliga regler.

Som jag ser det så pratar vi om två olika saker här om man nu ändrar. Dels rekarna där jag tycker att "betalt per rek" med minimibetyg som krav är det vettigaste. Dels "Spreadsheet"-tävlingen som ersätter dagens topplista och där folk får hitta på sina kreativa sätt att slå systemet som sedan får justeras efterhand - jag tror dock personligen att dessa spel blir svårare att rygga än dagens rekar. Att folk plötsligt skulle börja skriva fantastiskt genomtänkta rekar för att resultat snarare än betyg räknas tror jag är naivt. Det är väl bara att kolla på den där andra siten där folk "mest units plus" vinner... visst, en del kloka tips, men nog sjutton är de bästa rekarna här inne mer innehållsrika än de flesta där inne.

Största faran, som jag ser det, är att de goda rekarna försvinner, och att folk blir mindre benägna att dela med sig av info för att vinna tävlingen - och det gynnar ju ingen av oss.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kusagwa (+10)
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat